autor: Piotr Siejczuk
Co w Blizzardzie piszczy? - część 10
Zaledwie tydzień minął od naszego ostatniego „spotkania” w części 9. Nie zmienia to jednak faktu, że mam dla Was kolejną dawkę informacji od ekipy z Irvine. Podobnie jak w poprzednim artykule, tak i dzisiaj spory nacisk kładę na StarCrafta II. Wszystko to za sprawą wygaśnięcia NDA na materiały z drugiego, lipcowego Press Touru po siedzibie firmy. Widzieliście może ostatni „Przegląd tygodnia - Gamescom!” na tvgry.pl? Chłopaki chcieli singla, to i takowy dzisiaj im sprezentuję.
Zaledwie tydzień minął od naszego ostatniego „spotkania” w części 9. Nie zmienia to jednak faktu, że mam dla Was kolejną dawkę informacji od ekipy z Irvine. Podobnie jak w poprzednim artykule, tak i dzisiaj spory nacisk kładę na StarCrafta II. Wszystko to za sprawą wygaśnięcia NDA na materiały z drugiego, lipcowego Press Touru po siedzibie firmy. Widzieliście może ostatni „Przegląd tygodnia - Gamescom!” na tvgry.pl? Chłopaki chcieli singla, to i takowy dzisiaj im sprezentuję. :)
StarCraft II
Zanim jednak przejdę do trybu rozgrywki jednoosobowej StarCrafta II oraz innych doniesień z Press Touru, podam kilka odmiennych wiadomości. To, że BlizzCon 2009 zbliża się wielkimi krokami, wie chyba każdy fan studia. Nie wiem jednak, czy widzieliście, że ludzie z działu marketingu Blizzarda znowu ruszyli głową i znaleźli nowy sposób na zarobek. Chodzi mi tutaj mianowicie o produkt: StarCraft 2 Poker Set - który zakupić można będzie właśnie na konwencie w Kalifornii.
Oficjalny opis prezentuje się następująco:
„Zagraj jak prawdziwy Marines i postaw wszystko! Zestaw w wersji exclusive dostępny będzie wyłącznie na BlizzConie. Ten tematycznie związany z Terranami komplet StarCrafta II do pokera zawiera wszystkie niezbędne elementy potrzebne do rozpoczęcia nocnej, międzygalaktycznej sesji gry. Produkt zawiera 4 zestawy żetonów przygotowanych na wzór tych znanych z Vegas, dwie talie kart oraz poręczną i niezwykle stylową walizkę, w której przechowywać można wszystkie wymienione przedmioty. Każda z kart prezentuje unikalny styl stworzony przez artystów z departamentu Cinematics studia Blizzard Entertainment i stanowi najbliższe odzwierciedlenie szalonej nocy pokera w knajpach na Mar Sara.
Zestaw ten zaprojektowano z myślą o rozgrywkach w „warunkach bojowych”. Projektanci wyobrazili sobie, jak wyglądałby zestaw kart po dłuższym okresie grania nimi i co w efekcie stałoby się z samymi kartami. Rezultatem tego jest ten unikalny komplet kart naznaczony znakami licznych potyczek i bitew na terrańskim froncie.
Każda walizka zawiera 90 żetonów, 2 talie kart oraz 5 kostek ”.
Oczywiście można by zarzucić firmie, że zajmuje się nie tym, co powinna. Ale wziąć należy pod uwagę fakt, że akurat programiści ze StarCraft 2 Poker Set wiele wspólnego nie mają. Zapewne siedzą gdzieś w zaciszach siedziby firmy, piją kawę i rozmyślają, jak zaprogramować swoje dzieło.
W kwestii BlizzConu, zaprezentowano także specjalny Goody Bag, w skład którego wchodzi m.in.: The Jim Raynor Noobz Vinyl Toy, BlizzCon 2009 Card (zawierająca klucz do bety oraz kod na WoW-owe zwierzątko: Grunty Murloc). Ostatnia z przedstawionych rzeczy to Blizzard Authenticator wykonany w konwencji StarCrafta II. Czyli jak zwykle miłe dodatki dla każdego fana gier sygnowanych logiem studia.
W jednej z poprzednich części cyklu pisałem także o tym, że pojawiły się nieoficjalne doniesienia odnośnie możliwości występu Ozzy’ego Osbourne'a w czasie trwania w/w imprezy. 11 sierpnia okazało się, że nie jest to plotka, w oficjalnej informacji prasowej firma potwierdziła występ artysty! Komentarze polskich czytelników na ten temat są momentami niezwykle zabawne: „A myślałem, że to nowa jednostka Zergów :) ” albo „Infested Terran :D ”. Więcej takich opinii znajdziecie tutaj. Widać tym samym, że mimo przesunięcia premiery gry na rok 2010 humor fanów nie opuścił. :)
Kolejny temat, który chciałem dzisiaj poruszyć to doniesienia związane z Battle Reportem #4. Oficjalnie na ten temat wypowiedziała się Xordiah - RTS Community Team z Blizzard Europe:
„Nie, jak już wspomniano, nie ogłosiliśmy nawet prac nad kolejnym Battle Report'em, ale oczywiście planujemy takowy. Niestety z związku z licznymi przygotowaniami dotyczącymi BlizzConu (21-22 sierpień) wszyscy są dość zajęci i zabiegani, więc jest mało prawdopodobne, że BR4 wyjdzie przed wrześniem. Niemniej jednak myślę, że wcześniej będziecie mieli okazję zobaczyć kilka nowości ;) ”.
Wiem, że wolelibyście poznać datę wydania gry lub już w nią grać, niestety, póki co, nawet na Battle Report #4 przyjdzie nam sporo poczekać...
Zanim przejdę do sedna dzisiejszej odsłony „Co w Blizzardzie piszczy?”, chciałem pokrótce wspomnieć także o The Starcraft II Zerg Edition Messenger Bag, czyli o pierwszym z całej serii produktów firmy Razer, wykonanym w stylu StarCrafta II. Na Gry-OnLine informowaliśmy Was o tym w wiadomości: „Wieści ze świata (StarCraft II, Guitar Hero 5, Tekken 6) 12/08/09”. Po raz kolejny powiem tylko, że marketingowcy firmy wiedzą, jak zarabiać pieniądze.
Dobra, ostatnia już ciekawostka. W sieci pojawiły się pogłoski o nowej aktorce, która miałaby zastąpić Glynnis Talken Campbell jako nowy głos Sarah Kerrigan. Mowa tu o Karen Strassmen, która pracowała wcześniej m.in. w takich produkcjach, jak: Supreme Commander oraz Everquest II. Próbkę ze sławnym: „For I am Kerrigan, Queen of Blades ” znajdziecie pod tym adresem. Co więcej, ekipa serwisu SCLegacy opublikowała na YouTubie materiał filmowy porównujący podkład wykonany przez obie panie. Póki co brak jest oficjalnego stanowiska studia w tej sprawie. Dlatego też sprawa odtwórczyni głosu Królowej Ostrzy jest nadal „otwarta”. Przypomnę tylko, że głos Jima Raynora pozostaje niezmienny - Robert Clotworthy zajmie się podkładem także w SC2 (o tym informowałem Was w poprzedniej odsłonie cyklu).
Przejdźmy jednak do tego, co tygryski lubią najbardziej! :) Na początku tekstu obiecałem, że będzie dzisiaj o trybie singleplayer - zaraz i tę obietnicę spełnię. Zacznijmy jednak od nowego logo pierwszej kampanii StarCrafta II (wspominałem o nim już w części 9):
Materiał ten w wysokiej rozdzielczości znajdziecie m.in. pod tym adresem internetowym. Ogólnie rzecz biorąc, dzisiaj cała sieć serwisów fanowskich, które uczestniczyły w Press Tourze zalana zostanie (bo w momencie pisania tego tekstu obowiązuje jeszcze NDA) całą masą materiałów. Oczywiście z takich, a nie innych przyczyn jestem w stanie dostarczyć Wam informacji wyłącznie o tym, co zdobyła ekipa StarCraft2.net.pl.
Materiał w wersji exclusive, jaki polska redakcja „zdobyła”, to wykaz jednostek, tych z oryginalnego StarCrafta, oraz zupełnie nowych, o których wcześniej nie było mowy. Lista ta wygląda następująco:
Jednostki znane ze StarCrafta:
- Medic - popularna medyczka z ciekawym udoskonaleniem leczenia obszarowego, posiadała nowe odgłosy,
- Firebat - wiadomo było od dawna, że wystąpi w grze, nowy model jest całkiem ładny, jednostka posiadała stare dźwięki,
- Vulture - nowość! - bardzo fajny model, jednostka wyposażona w miny, z piękną animacją wkopywania się w ziemię, także posiadała stare dźwięki,
- Goliath - nowość! - także fajny model, atak bardzo skuteczny, brak udoskonaleń na zasięg, także stare dźwięki,
- Wraith - ładny model, bardzo fajna animacja latania w kółko (fajnie się pochyla), posiada umiejętność cloak, również stare dźwięki.
Nowe jednostki:
- Spectre - nowość! - dostępny po wybudowaniu Ghost Academy. Dostępne umiejętności: Lockdown - wystrzeliwując w przeciwnika, pozbawia go ataku oraz możliwości ruchu, Hologram - można zrobić hologram Zerglinga, Hydraliska lub Mutaliska, Nuke - wiadomo co :),
- Grenadier - piechur rzucający granatami, skuteczny przeciwko masom Zergów,
- DiamondBack - inaczej stara Cobra, czyli poduszkowiec zdolny do ataku podczas ruchu,
- Hercules - transportowiec rodem z amerykańskiej armii, zdolny pomieścić chyba wszystko - wsadziłem do niego 3 Siege Tanki, 3 Goliathy, 3 Vulture, trochę piechoty i był w połowie zapełniony... Niestety jest to krowiasta jednostka i porusza się jak żółw...
Więcej na ten temat znajdziecie w materiale: „Nowe jednostki dostępne w trybie singleplayer!”. Oczywiście to dopiero początek „dobroci” związanych z rozgrywką jednoosobową gry. Zapraszam m.in. do zapoznania się z materiałem filmowym, który prezentuje gameplay. Oraz, dla zbicia emocji, Cinematic Trailer: Zeratul i Kerrigan, który pierwszy raz pokazano na BlizzConie 2008.
Ogólnie na temat opinii i wrażeń z testowania trybu singleplayer przez redaktora StarCraft2.net.pl przeczytać możecie w artykule „Tryb singleplayer - opis, wrażenia!”. W wersji skróconej wygląda to natomiast tak:
„Podczas mojej ostatniej wizyty w studiu Blizzard Entertainment pokazano mi tryb singleplayer. Wrażenia? Szczerze - zostało im trochę pracy. Gra wywiesiła mi się łącznie 5 razy (na innych komputerach zresztą też), było dużo momentów zaczytywania, a i płynność rozgrywki w niektórych momentach nie zachwycała, mimo iż sprzęty, na których graliśmy, były z wyższej półki.
Nie patrząc jednak na ubytki programistyczne i optymalizacyjne, o samej rozgrywce mogę powiedzieć tyle - miodzio. Każdy znajdzie coś dla siebie, każdy na pewno grę przejdzie i każdy na pewno będzie do niej wracał wielokrotnie ”.
Krzysztof Baranowski,
Redaktor Naczelny StarCraft2.net.pl
W tekście znajdziemy m.in. informacje o statku Hyperion, fabule czy wspominanych już jednostkach. Co więcej dostępna jest też specjalna galeria, w której znajduje się 10 screenów z samej rozgrywki oraz 6 grafik renderowanych. W każdym bądź razie: uważam, że każdy znajdzie dla siebie coś interesującego!
Zapytałem także jeszcze jednego rozmówcę, co o nowym StarCraftcie sądzi. Oto, co miał do powiedzenia:
„Zacznijmy od spraw technicznych, a konkretniej od oprawy graficznej. Co prawda nie zmieniła się ona znacząco od ostatnich publikacji – chociażby Battle Reportu 3 – jednak chyba warto napisać parę słów na ten temat.
Nie oszukujmy się - już w tej chwili na rynku są strategie z lepszą grafiką niż SC2. Produkcji Blizzarda na pewno w tym względnie nie przysłuży się też ogłoszone nie tak dawno przesunięcie premiery. Jednak z drugiej strony – czy grafika jest tu najważniejsza? Odpowiedź jest oczywista – nie. Jeżeli spojrzeć w przeszłość, zauważymy, że w zasadzie żadna z wcześniejszych gier Blizzarda nie powalała na kolana swoją grafiką w momencie premiery. Jednak to właśnie fakt, że gry te już od początku nie starają się być fotorealistyczne, przedłuża ich żywotność - podczas gdy gry z „super” grafiką z czasem są deklasowane przez nowsze produkcje, gry Zamieci nadal są na czasie. Tak jak StarCraft: Brood War, mimo swojego wieku (11 lat) nawet dziś wygląda znośnie, tak też powinno być w przypadku SC2 – pozornie „słabsza” oprawa graficzna na dłuższą metę sprawdza się lepiej. Co prawda można by się przyczepić do faktu, że niektóre elementy otoczenia są zbyt kanciaste (chociażby zbocza skalne), że na screenach z wnętrza Hyperiona widać brak wygładzania krawędzi (takie wrażenie), jednak są to niedociągnięcia do przełknięcia.
Reasumując: mimo pewnych niedociągnięć, a nawet błędów, gra zapowiada się bardzo ciekawie, a nawet już teraz wygląda bardzo dobrze. Mamy jednak jeszcze dużo czasu do premiery, więc wiele się może jeszcze zmienić. Pozostaje czekać i wierzyć w ludzi z Blizzarda, że, jak zawsze do tej pory, nie zostaniemy zawiedzeni ”.
Negro,
Redaktor serwisu StarCraft Area
Dla Waszej wygody – wszystko, co związane z singleplayerem w jednej zwartej formie:
- Tryb singleplayer - opis, wrażenia!
- Nowe logo StarCraft2: Wings of Liberty
- Nowe jednostki dostępne w trybie singleplayer!
- Galeria : Tryb Singleplayer
- Film: Gameplay - Singleplayer
- Film: Zeratul i Kerrigan
Przypominam także, że w czasie zaczynającego się już w środę (dzień dla prasy) GamesComu będzie można osobiście zagrać w kampanię Terran! Mnie tam oczywiście nie zabraknie! Szykujcie się więc niebawem na kolejną dawkę informacji! :)
Diablo III
W tym tygodniu w sekcji Diablo III raczej ubogo. Większość pracowników firmy przygotowuje się albo do BlizzConu, albo do GamesComu. Tym samym nie są w stanie dostarczać nam, głodnym informacji, fanom wielu nowości. To, co dzisiaj mogę Wam zaserwować, związane jest z obsługą systememu 3D Vision przez Diablo III oraz respecjalizacja skilli, która dostępna będzie w Diablo II wraz z Patchem v1.13. Po kolei jednak. O funkcji produktów nVidia i ich zastosowaniu wypowiedział się rzecz jasna Bashiok, Community Manager serii Diablo:
„Produkty z rodziny nVidia 3D Vision nie potrzebują (tak uważam) żadnego wsparcia ze strony naszych programistów, aby działały. Istnieją pewne wymagania sprzętowe, aby cieszyć się z efektów ich działania (120Hz monitor, w miarę nowy GeForce), ale na tyle, na ile mogę zgadywać, uważam, że Diablo III będzie najprawdopodobniej wykorzystywało te dobrodziejstwa.
Właściwie jeden z naszych programistów miał swego czasu cały ten system w pełni działający. Niestety nie miałem okazji, aby sprawdzić, jak działa on w praktyce. Tym niemniej jestem ciekawy, jak system ten wpłynie na izometryczny, ustalony widok kamery ”.
Więcej o tej technologii przeczytać możecie na oficjalnej polskiej stronie firmy. Myślę, że prawdziwym fanom to rozwiązanie dostarczy wielu pozytywnych emocji. Oczywiście, jeśli tylko posiadamy odpowiedni do tego sprzęt.
Pora na drugi dzisiejszy temat. Temat, który tak wiele razy był już poruszany i o który Wy sami wielokrotnie pytacie. Chodzi tu mianowicie o nic innego, jak poprawkę programową oznaczoną symbolem v1.13 do Diablo II. Ostatnio na jej temat wypowiedział się również Bashiok:
„Planowaną funkcją Patcha v1.13 dla Diablo II jest respecjalizacja drzewek umiejętności postaci. Wprowadzona będzie łatwo dostępna, ale bardzo ograniczona możliwość ponownego rozdania punktów umiejętności... ”.
W specjalnym temacie na łamach oficjalnego forum dyskusyjnego studia pojawiła się także wzmianka o „postępach” prac:
„Patch do WarCraft III został wypuszczony, ale w celu rozwiązania wszystkich aktualnych problemów praca zespołu programistów nie przenosi się jeszcze do poprawki programowej Diablo II. Raz jeszcze chciałbym podkreślić, że związane jest to z kwestiami o bardzo wysokim priorytecie, które muszą zostać poprawione przed kontynuacją prac nad D2 v1.13.
Będziemy Was informować o postępach ”.
O tym, jak na pomysł respecjalizacji zdolności zareagowali polscy fani, przeczytać możecie m.in. na łamach Diablo3.net.pl.
To właściwie tyle, jeśli chodzi o świat Sanktuarium. Przypomnieć mogę dodatkowo, co zresztą zrobiłem już w sekcji StarCrafta II, że podczas GamesComu dostępna będzie także grywana wersja Diablo III. Także niebawem ujrzycie zapewne wysp nowych informacji o walce z Piekielną Trójcą!
World of WarCraft
Tak jak w Co w Blizzardzie piszczy? - część 9, tak i dzisiaj pozwolę sobie zacząć od aktualizacji listy Q&A, które poświecone są każdej z klas postaci z World of WarCraft:
- Q&A: Death Knight
- Q&A: Druid
- Q&A: Paladin
- Q&A: Shaman
- Q&A: Warlock
- Q&A: Warrior
- Q&A: Hunter
- Q&A: Rogue
- Q&A: Mage
Dzisiaj do zestawienia dodać należy ostatni już materiał, tj. opis klasy Priesta, który, tak jak każdy poprzedni tekst, przygotował Greg „Ghostcrawler” Street (Lead Systems Designer) oraz development team produktu.
Tak jak pisałem tydzień teamu w Patchu 3.2 „podniesiono rangę” lokacji Icecrown (strefa raid zone - Trial of Crusader). To właśnie również m.in. o niej traktuje najnowszy podcast Blizzarda - BlizzCast 10. Generalnie biorąc, najnowsza część audycji poświęcona została w całości tej poprawce programowej do World of WarCraft.Próżno doszukiwać się w tych 22 minutach rozmowy Zarhyma (Community Manager WoW) ze Scottem Mercerem oraz Davem Maldonado innej niż WoW tematyki.
Niemniej jednak dla osób, które miały okazję testować Patch, najnowszy BlizzCast nie wniesie nic nowego. Inni za to dowiedzą się chociażby, z jakiego powodu w świecie Azeroth pojawił się Argent Tournament oraz tego, z jakimi wyzwaniami przyjdzie nam się tam zmierzyć. Opisywaną rozmowę i pełną jej transkrypcję znajdziecie na łamach oficjalnej witrynyBlizzarda.
Kilka dni temu przedstawiciele Blizzarda poinformowali, że w łatce 3.2.2 pojawi się nowe wyzwanie dla graczy posiadających 80 poziom doświadczenia. Nie jest to jednak żadna nowa strefa raid, a znana z przeszłości i przywołana do teraźniejszości (z okazji 5 lat World of WarCraft) Onyxia! Co ciekawe, od ogłoszenia tej informacji do wprowadzenia patcha na serwery testowe minął zaledwie 1 dzień! 14 sierpnia reprezentanci Blizzardapoinformowali właśnie o tym zdarzeniu. W temacie tym znajduje się także lista zmian, jakie wprowadzi ta poprawka programowa.
„Przez wiele lat kryła się w swym leżu i walczyła z wieloma bohaterami. Teraz, aby uczcić piątą rocznicę World of Warcraft, smoczyca Onyxia powraca do świata Azeroth, jako jeden z elementów patcha 3.2.2.
Ta aktualizacja Onyxii na stałe zmieni strefę na 10- i 25-osobowe wersje. Będą w nich wypadały nowe przedmioty, posiadające te same modele, co loot z klasycznej wersji tej strefy, jak na przykład hełmy T2 ze statystykami odpowiadającymi obecnemu poziomowi. Będzie również specjalny przedmiot: normalnej wielkości drake posiadający 310% szybkości latania, stworzony na podobieństwo Onyxii, Onyxia Broodling. Będziemy również aktualizować niektóre mechaniki tej walki, aby dostosować je do współczesnych raidów, ale możemy zagwarantować graczom niezapomniane, przerażające doświadczenia, kiedy Onyxia ponownie użyje deep breath.
Przez pewien czas, po rozpoczęciu piątej rocznicy w listopadzie, każdy, kto się zaloguje, otrzyma peta Onyxia Brood Whelping.
Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością przywrócenia tej klasycznej walki, aby uszczęśliwić zarówno nowych, jak i wieloletnich graczy. Więcej szczegółów pojawi się wkrótce. Walka ta pojawi się na Public Test Realm, gdzie będzie można przetestować ją, jak i inne rzeczy, które planujemy dodać w patchu ”.
Opinie fanów są podzielone, jedni się cieszą, inni uważają, że ekipa WoW-a odgrzewa stare kotlety, zamiast zająć się czymś poważnym. O tym, co sądzą o powrocie Onyxii polscy fani, przeczytać można chociażby tutaj.
Tak jak już się zapewne domyślacie po grafice zamieszczonej powyżej - pora na kilka doniesień i uwag odnośnie plotek i „wycieków” związanych z World of WarCraft: Cataclysm. Bajka ta zaczyna się od materiałów, które zamieścili redaktorzy WoW.com i o których na Gry-OnLine pisaliśmy w wiadomości: „Gracze World of Warcraft zostaną Goblinami i Worgenami?”. Osobiście jakoś sceptycznie podchodzę do tego, że Worgeni oraz Gobliny mieliby stać się grywanymi rasami w trzecim (niepotwierdzonym oficjalnie) dodatku do najpopularniejszego MMO na świecie. Zwyczajnie tego „nie widzę”. Niemniej jednak może podczas zaczynającego się w piątek BlizzConu taka informacja padnie.
Ogólnie rzecz biorąc, chyba wszystkim udziela się aura tego eventu Blizzarda, bo m.in. na serwisie MMO-Champion znalazł się artykuł, w którym zgromadzono informacje związane z World of WarCraft: Cataclysm. Pisał o tym już guandi w wiadomości: „Co przyniesie Cataclysm do świata World of Warcraft?”. A mnie nadal jakoś to wszystko nie przekonuje... ;D
Fakt, faktem - do dziś materiały serwowane przez MMO-Champion prędzej czy później okazywały się zgodne z rzeczywistością. Blizzard jednak, jak to Blizzard, póki co nie puszcza pary z ust... Czy zagramy więc takimi klasami postaci, jak (mieszanka istniejących):
- Human Hunter
- Orc Mage
- Night Elf Mage
- Dwarf Mage
- Blood Elf Warrior
- Dwarf Shaman
- Undead Hunter
- Tauren Paladin
- Tauren Priest
- Gnome Priest
- Troll Druid
Tego na chwilę obecną nie wiem, ale uczulam, że póki co wszystko, co związane z World of WarCraft: Cataclysm, to tylko plotki... Warto jednak zauważyć, że podczas GamesComu odbyć ma się specjalne VIP Party Blizzarda, na którym będzie relacja na żywo z otwarcia BlizzConu. Zresztą ta edycja konwentu zapowiadana jest na najlepszą, jaka do tej pory miała miejsce! Co więc szykuje nam firma?
Na zakończenie wspomnę tylko o tym, że WoW najprawdopodobniej już niebawem wróci do Chin. Gra w zmodyfikowanej wersji trafiła do recenzji, którą wystawi chińskie General Administration of Press and Publications i jeśli będzie to decyzja pozytywna, to NetEase zacznie ponownie dystrybucję produktu.
Podsumowanie
Mieliśmy dzisiaj okazję przyjrzeć się bliżej trybie rozgrywki jednoosobowej w StarCraftcie II oraz przeczytać wzmianki o plotkach krążących wokół trzeciego dodatku do produkcji MMO studia. A zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem już na dniach udostępniona zostanie nowa forma komunikacji z fanami:
„Zaczynamy coś nowego i potrzebujemy waszego wsparcia. W najbliższych dniach oficjalnie uruchomimy kanały WarCraft, StarCraft i Diablo na serwisie Twitter i planujemy tam dzielić się z wami wiadomościami, tworzyć konkursy i wiele więcej. Zaczniemy z pompą, czyli z konkursami, i będziemy informować was o nowinkach z Blizzconu.
Szukamy możliwości, by stworzyć kolejny kanał komunikacji z naszymi fanami i by stworzyć dużą społeczność wokół gier studia Blizzard Entertainment ”.
Wielu fanów irytuje, że firma zamiast produkcją gier zajmuje się działaniami marketingowymi. Należy jednak podkreślić, że taką, jak opisana powyżej inicjatywą, zajmują się ludzie z pionu PR, czyli Community Managerowie, nie zaś, jak niektórzy (z jakiegoś dziwnego powodów) uważają, programiści. W USA Twitter to popularna, aczkolwiek dla mnie nie do końca zrozumiała, moda. Swego czasu czytałem m.in. o tym, że jedna pani na swoim Twitterze relacjonowała napad na bank - zapomniała jednak o tym, że można by o tym fakcie poinformować przedstawicieli prawa...
Zobaczymy jednak, może i u nas taka forma informowania zagorzałych fanów jednak się przyjmie? Cała akcja zacznie się już w czasie tegorocznego BlizzConu (start: 21 sierpnia).
A ja powiem tylko: do usłyszenia niebawem!