Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2024, 15:03

autor: Adrian Werner

Civilization 7 ponownie przebudowuje serię, bo drobne poprawki i modyfikacje „nie są godne kolejnego rozdziału w historii Civ"

Podczas imprezy PC Gaming Show Most Wanted reżyser kreatywny Sid Meier's Civilization VII wytłumaczył, dlaczego każda odsłona cyklu tak mocno różni się od poprzedniej.

Źródło fot. Firaxis
i

Jednym z nietypowych elementów serii Cywilizacja jest to, że każda odsłona jest mocno odmienna pod względem mechanizmów rozgrywki. To podejście podczas pokazu PC Gaming Show Most Wanted wyjaśnił Ed Beach, pełniący rolę reżysera kreatywnego Sid Meier's Civilization VII.

  1. Jak tłumaczy Beach, w przypadku tej serii twórcy uważają, że aby nowa odsłona była jej godna, nie wystarczy proste poprawienie grafiki i wprowadzenie ulepszeń istniejących mechanik.
  2. Według dewelopera, gdy gracze przyjrzą się rozwojowi serii, to zauważą, że każda odsłona wprowadzała duże zmiany. Nie tylko uwzględniała innowacyjne rozwiązania, ale również zawsze wyrzucała część wydawałoby się standardowych już dla tej marki rozwiązań – po to, aby zastąpić je czymś nowym.
  3. Twórcy nie wprowadzają tych zmian jedynie dlatego, aby „coś zmienić”. Te decyzje zawsze podejmowane są z myślą o jakimś konkretnym celu. W przypadku Sid Meier's Civilization VII jest to rozwiązanie jednego z głównych problemów serii – tego, że gracze często nie kończą rozgrywek. Jak tłumaczy Beach:

Mieliśmy masę danych, że ludzie grali w Civilization i często nigdy nie docierali do końca. Po prostu nie kończyli rozgrywki. Chcemy więc zrobić wszystko, co w naszej mocy, czy to ograniczając mikrozarządzanie, czy restrukturyzując grę, by bezpośrednio rozwiązać ten problem. Wprowadziliśmy wiele drobnych usprawnień systemowych opracowanych na podstawie dokładnych analiz tego, gdzie gracze spędzają swój czas w grze i jak to usprawnić.

W rozwiązaniu tego problemu pomoże również system epok, który ma spowodować, że pod koniec gry nie będziemy się czuli przytłoczeni zbyt wieloma rzeczami do zarządzania.

Sid Meier's Civilization VII zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series S, Xbos Series X i PlayStation 5. Gra zadebiutuje 11 lutego 2025 roku w pełnej polskiej wersji językowej.

  1. Sid Meier's Civilization VII – oficjalna strona gry
  2. Sid Meier's Civilization VII na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej