autor: Bartosz Świątek
Civilization 6 - rodzaje map, zobacz różnice w przejrzysty sposób
Jeden z użytkowników forum Reddit stworzył ilustracje obrazujące wygląd każdego z typów map w Sid Meier’s Civilization 6. Obrazki pomagają określić realny kształt terenu przed rozpoczęciem zabawy.
W SKRÓCIE:
- jeden z graczy przygotował ilustracje obrazujące archetypy map w Cywilizacji VI;
- w grze widzimy tylko nazwę i niewiele mówiącą ikonkę, dlatego screeny pozwalają lepiej rozeznać się w kształcie lokacji przed rozpoczęciem rozgrywki;
- inny użytkownik stworzył mapę świata gry, która wygląda, jak te z atlasu.
Gdy rozpoczynamy nową rozgrywkę w Sid Meier’s Civilization VI, możemy wybrać jedną z map (liczba dostępnych opcji zwiększała się, w miarę jak gra była rozwijana przez deweloperów). Jednak ich opisy oraz ikony są dość lakoniczne – nie mówią za wiele o kształcie. Użytkownik forum Reddit o ksywie DahakaMVl poświęcił cztery godziny, by stworzyć ilustracje wszystkich lokacji widzianych z lotu ptaka. Na obrazkach widać ogólne ukształtowanie terenu (w niektórych przypadkach dość fantazyjne), a także to, jaka jego część jest zajmowana przez wodę.
Civilization 6 – kształt poszczególnych map
Jeśli nie widzicie czegoś wyraźnie, pod tym adresem znajdziecie plik w bardzo wysokiej rozdzielczości (8600x100000 pikseli). Dla porównania – poniżej screen z gry, na którym widać wspomniane już ikony wybierane przez użytkownika przy rozpoczynaniu zabawy. Trzeba przyznać, że zestawienie z forum Reddit pozwala lepiej zrozumieć, na jakiej mapie przyjdzie nam grać.
Civilization 6 - losowość mapy, czyli działanie Shuffle
Osobnym wątkiem są lokacje losowe, czyli tworzone z wykorzystaniem funkcji Shuffle. Według analizy przeprowadzonej przez użytkownika Steama, algorytm, który tworzy lokacje tego typu nie jest całkowicie losowy. Zamiast tego program wykorzystuje fragmenty innych archetypów (40% Fractal, 30% Island Plates i 30% Continents).
Civilization 6 – ambitna mapa Internauty
Skoro jesteśmy już przy mapach w Civilization 6 – poniżej stworzona przez pewnego Internautę ilustracja prezentująca świat, na którym toczyła się jego rozgrywka (grał Stanami Zjednoczonymi i osiągnął zwycięstwo kulturowe). Obrazek powstał dzięki naniesieniu na screen z gry elementów z prawdziwych map znalezionych w sieci (w ten sposób powstały wizualizacje gór, rzek i inne detale). Twórca połączył to wszystko w jedną całość, wykorzystując program PaintNET.
- Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
- Civilization VI – poradnik
- Civilization VI – strona oficjalna