autor: Aleksander Kaczmarek
City Interactive kontra CD Projekt, czyli wojna na polskim szczycie
Ubiegłotygodniowe wypowiedzi przedstawicieli grupy CD Projekt dają jasno do zrozumienia, że dzięki premierze Wiedźmina 2 ma ona ambicje stać się „pierwszą, prawdziwie globalną polską firmą, której produkty i usługi będą znane przez klientów na całym świecie”. Nie zgadza się z tym szefostwo City Interactive, przekonując, że to miano jest już od dawna w posiadaniu twórców Sniper: Ghost Warrior.
Ubiegłotygodniowe wypowiedzi przedstawicieli grupy CD Projekt dają jasno do zrozumienia, że dzięki premierze Wiedźmina 2 ma ona ambicje stać się „pierwszą, prawdziwie globalną polską firmą, której produkty i usługi będą znane przez klientów na całym świecie”. Nie zgadza się z tym szefostwo City Interactive, przekonując, że to miano jest już od dawna w posiadaniu twórców strzelaniny Sniper: Ghost Warrior.
Po serii informacji związanych ze zbliżającą się premierą gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wśród czołowych polskich deweloperów zawrzało. Zdaniem zarządu spółki City Interactive prowadzone przez CD Projekt działania z zakresu public relations uderzają w jej wizerunek. W rozesłanym dziś komunikacie prasowym przeczytać można:
„Firma City Interactive docenia wysiłki PR’owe CD Projektu. Śpieszymy jednak donieść, że miejsce „pierwszej, prawdziwie globalnej polskiej firmy” w segmencie gier video jest już niestety od dawna zajęte.”
Na potwierdzenie swoich praw do tego zaszczytnego miana twórcy Sniper: Ghost Warrior przytaczają kilka faktów. Przede wszystkim ubiegłoroczne rekordowe przychody City Interactive ze sprzedaży gier (ponad 87 mln zł) to aż w 93% zasługa wyników osiągniętych na rynkach zagranicznych. Ponadto działalność wydawnicza prowadzona przez tę firmę ma charakter międzynarodowy od 2002 roku, a spółka może pochwalić się kontaktami z takimi sieciami handlowymi jak Wallmart, BestBuy, Gamestop i Amazon. Argumentem uprawniającym do tytułu „pierwszej, prawdziwie globalnej polskiej firmy” [w branży gier wideo – przyp. red] są także posiadane przez City Interactive biura w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
- Nie chciałbym wywoływać branżowej wojny, ale w obliczu działań PR grupy CD Projekt, muszę moim kolegom przypomnieć, że City Interactive już od dawna jest polską, ale i prawdziwie globalną spółką produkującą i wydającą gry na cały świat – podkreśla prezes Marek Tymiński. - Pracowaliśmy na to długie lata i jesteśmy zadowoleni z pozycji lidera wśród polskich firm działających poza granicami naszego kraju.