Nowe DLC do Cities: Skylines a mody; gracze odetchnęli z ulgą
Cities: Skylines otrzymało kolejny dodatek wraz z aktualizacją. Na szczęście Financial Districts zasadniczo oszczędziło frustracji graczom korzystającym z modów.
Dodatki do ulubionych gier to zwykle powód do świętowania dla fanów. Chyba że mówimy o osobach korzystających z modów, którym poprzednie rozszerzenie do Cities: Skylines napsuło sporo krwi.
Wielu fanów miało obawy, że sytuacja powtórzy się w grudniu. Na szczęście wygląda na to, że DLC Cities: Skylines – Financial Districts i towarzysząca mu darmowa aktualizacja do wersji 1.16.0-f3 nie sprawiły większych problemów moderom.
Co nowego w Cities: Skylines?
Minirozszerzenie trafiło do graczy wczoraj. Główną nowością są tytułowe dzielnice finansowe. Jak łatwo zgadnąć, generują one znacznie większy przychód z podatków niż podstawowe strefy biurowe, aczkolwiek zmniejszają zadowolenie mieszkańców.
Poza tym do Cities: Skylines trafiły budynki bankowe (wraz ze specjalnymi furgonetkami, które niejako odstraszają okolicznych przestępców), giełdy papierów wartościowych oraz mechaniki inwestycji w różne sektory przemysłu.
Z kolei aktualizacja 1.16.0-f3 to przede wszystkim rozmaite poprawki, ale też pięć nowych zwierzaków oraz więcej opcji korekcji kolorów. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnym forum firmy Paradox Interactive. Do sprzedaży trafiły też kolejne pakiety zawartości przygotowane przez społeczność, w tym jedno w afrykańskich klimatach.
Moderzy płaczą…
W przeciwieństwie do niektórych wydawców, Paradox nie tylko nie zwalcza modów, ale wręcz aktywnie promuje kreacje fanów. Nie inaczej jest w przypadku dzieła studia Colossal Order. Tyle tylko, że kolejne dodatki i aktualizacje do Cities: Skylines psuły kompatybilność modyfikacji.
Nie jest to niczym dziwnym – w końcu uaktualnienia często zmieniają kod gry, na którym przecież opierają się mody. Jednakże minidodatek Plazas & Promenades okazał się szczególnie fatalny dla fanów modyfikowania Cities: Skylines. Dość rzucić okiem na oceny tego DLC na Steamie dwa miesiące po premierze: prawie połowa to negatywne opinie, głównie od osób narzekających na popsute pliki zapisu i mody.
…ale nie tym razem
Nietrudno zgadnąć, że i tym razem fani mieli obawy co do aktualizacji. Na szczęście tym razem twórcy i moderzy spisali się na medal. Lista zepsutych popularnych modów na razie składa się tylko z trzech pozycji (via Reddit), z czego jedna usterka to w zasadzie drobnostka. Zapewne problemów jest więcej, ale to już znaczna poprawa w porównaniu z wrześniową falą usterek.
Zapewne pomógł fakt, że tym razem upłynęło niewiele czasu między wydaniem aktualizacji. Przy premierze Plazas & Promenades wiele graczy korzystało z modów, które zostały już porzucone przez twórców. Tak więc twórcy nie mieli komu udostępnić dodatku przed premiera, by zadbać o kompatybilność tych ostatnich. Tym razem od premiery poprzedniej aktualizacji minęły tylko dwa miesiące zamiast ponad pół roku.
Niemniej deweloperzy zwracają uwagę na kilka kwestii, o których powinny pamiętać osoby grające na modach.
Compability Report jak nowy
Od listopada Cities: Skylines może wyświetlać komunikaty na temat „niekompatybilnych” modyfikacji. Jednakże funkcja ta sprawdza jedynie wersję gry, na której oparto ostatnie wydanie moda. W praktyce powiadomienie może się pojawić, a modyfikacja i tak będzie działać bez problemów.
Warto też skorzystać z oficjalnego narzędzia Compability Report v2.0.6, które tworzy szczegółowy raport na temat działania modów, w tym listę potencjalnych usterek. Nie wprowadzi on sam żadnych zmian, ale ułatwi Wam wykrycie kłopotliwych modyfikacji. CR znajdziecie na Steamie.
UWAGA: w październiku pojawiła się nowa wersja Compatibility Report, będąca osobną modyfikacją. Upewnijcie się więc, że jesteście zasubskrybowani tylko do tej „kontynuacji” oraz wyłączyliście subskrypcję dla oryginalnego narzędzia!
Kopie i save’y
Twórcy zalecają też wykonanie kopii zapasowych miast, byście mogli je odzyskać w razie usterek z modami. Pliki znajdziecie w folderze z danymi gry („Colossal Order\Cities_Skylines\Save”).
Jeśli jednak wczytaliście już swoją grę, natychmiast stwórzcie nowy plik zapisu z poziomu menu gry. Przy odrobinie szczęścia uchroni Was to przed nadpisaniem automatycznego save’a wraz z błędami.
Anulowanie subskrypcji lub porzucenie Warsztatu Steama
Oczywiście trzeba się też upewnić, że mamy zainstalowane najnowsze wersje modów. W przypadku jeszcze (albo już) niewspieranych możemy albo anulować ich subskrypcję, albo tymczasowo grać w trybie bez modyfikacji.
To drugie rozwiązanie wymaga dodania polecenia „—noWorkshop” do opcji uruchamiania gry, dostępny w oknie „Właściwości” (widocznym po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na Cities: Skylines na liście gier), w zakładce „Ogólne”. Więcej informacji znajdziecie na stronie wsparcia technicznego platformy.
Nadmieńmy, że wyłączenie modów w menadżerze zawartości nic nie daje – nadal mogą pojawić się problemy w trakcie gry. Jeśli chcecie sprawdzić aktualną listę niedziałających modyfikacji, twórcy udostępnili dokument Google zawierający informacje na temat (nie)kompatybilnych kreacji fanów.
Może Cię zainteresować:
- Cities: Skylines – poradnik do gry
- Recenzja gry Cities: Skylines – SimCity 4 ma wreszcie godnego konkurenta