Prawie 10 lat po premierze pierwsze Cities: Skylines otrzymało 3 nowe DLC. Fani nie są gotowi porzucić znakomitego city buildera na rzecz naprawianej w ślimaczym tempie „dwójki”
CS 2 nadal jest dopracowywane, ale w międzyczasie wydano też trzy pakiety zawartości do pierwszej odsłony serii od fanów i dla fanów.
Cities: Skylines 2 powoli odzyskuje zaufanie graczy – z naciskiem na „powoli” (a nawet: „bardzo powoli”). Dobitnie świadczy o tym wydanie 3 nowych DLC do pierwszej odsłony serii city builderów studia Colossal Order ponad 1,5 roku po „finalnej” aktualizacji i ostatnim DLC (wypuszczonym w maju 2024 roku).
Gwoli ścisłości, nie są to duże rozszerzenia, lecz zawartość typu Content Creator Pack, czyli – zgodnie z nazwą – pakiety zawartości stworzonej przez fanów, zaimplementowane przez współpracujący z Colossal Order zespół Tantalus (który odpowiadał także za port „jedynki” na konsole). Nie ma więc w nich nowych mechanik rozgrywki lub poprawek.
Zamiast tego gracze mają do wyboru 3 DLC (oraz zbiorczy pakiet Mountain Bundle): zestaw 10 map od TeddyRadko z 3 świeżymi scenariuszami, górską wioskę do rozbudowy (kilkadziesiąt budynków autorstwa Tomas13TO) oraz alpejską stację radiową (16 utworów składających się na blisko godzinę muzyki dla fanów górskich klimatów). Na Steamie dwa pierwsze dodatki to koszt 27,50 złotego, a ostatni wyceniono na 17,99 zł. Cena całego zestawu wynosi 61,03 zł (64,49 złotego na XOne i XSX/S oraz 61 zł na PS4 i PS5).
Przy okazji deweloperzy zapewnili, że nie wpłynęło to na przebieg prac nad poprawieniem „dwójki” (jak wspomniano, za implementację DLC odpowiadał osobny zespół). Co się tyczy Cities: Skylines 2, ziedawno wypuszczono niespodziewaną aktualizacją z długą lista poprawek, jak również wyłożono plany udostępniania tzw. Region Packów.