Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2017, 08:26

CD Projekt wyjaśnia rejestrację znaku towarowego „Cyberpunk”

Firma CD Projekt wypowiedziała się na temat niedawnej rejestracji znaku towarowego „Cyberpunk”. W opublikowanym ogłoszeniu wyjaśniono, że polski producent pragnie jedynie zabezpieczyć przyszłość swojej nowej marki, która rozpocznie żywot wraz z wydaniem gry Cyberpunk 2077.

Od pewnego czasu w sieci krążyły pogłoski na temat rejestracji przez firmę CD Projekt znaku towarowego „Cyberpunk”, w związku z trwającymi pracami nad grą Cyberpunk 2077. Niedawno otrzymaliśmy potwierdzenie tej informacji, jako że Urząd Unii Europejskiej zaakceptował podanie polskiego producenta w kategoriach: cyfrowej (wliczając gry komputerowe, opowiadania, wszelką zawartość do pobrania na urządzenia elektroniczne oraz akcesoria do tychże), teksty papierowe i artykuły papiernicze (komiksy, instrukcje, zasady gier fabularnych, zeszyty, plakaty itp.) oraz odzieżowej (ubrania, kostiumy, obuwie). Akcja wywołała pewną konsternację wśród graczy, co zapewne przyczyniło się do opublikowania przez spółkę stosownego oświadczenia na Twitterze studia CD Projekt RED. Podkreślono, że nie chodzi o nabycie praw do samego słowa „cyberpunk”, lecz o ochronę powstającej marki, w którą twórcy włożyli niemało wysiłku. Jak czytamy, gdyby CD Projekt nie podjął takiego działania, w przyszłości ktoś inny mógłby zarejestrować ten znak firmowy, tym samym – świadomie lub nieświadomie – uniemożliwając zespołowi stworzenie gry o nazwie, powiedzmy, Cyberpunk 2078. Firma zwraca uwagę, że akceptacja wniosku nie oznacza, że inni deweloperzy nie mogą wykorzystać tego wyrazu do nazywania swoich dzieł, o ile nie wywoła to zamieszania wśród nabywców. Przypomniano też, że firma od 2011 roku posiada prawa do znaków towarowych gry planszowej Mike’a Pondsmitha, w uniwersum której rozgrywa się akcja Cyberpunk 2077.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej