Card Crawl – zadebiutowała mobilna karcianka fantasy
W usłudze App Store zadebiutowała gra Card Crawl, czyli mobilna karcianka fantasy zainspirowana pasjansem, która przeznaczona jest wyłącznie dla pojedynczego gracza.
Rynek mobilny pełny jest produkcji, które wzięły stare klasyczne reguły, zaprezentowały je w nowy interesujący sposób i zostały za to nagrodzone sporym sukcesem kasowym. Wystarczy wspomnieć tegoroczny przebój Crossy Road. Teraz tę sztukę próbuje powtórzyć niemieckie studio Tinytouchtales, które właśnie wypuściło zainspirowaną pasjansem grę Card Crawl.
Obecnie Card Crawl dostępne jest wyłącznie w wersji na system iOS i na razie nie wiemy, czy twórcy mają w planach opracowanie konwersji na Androida. Gra kosztuje ok 8 złotych i jest to produkcja typu premium, więc kupujemy ją raz, a potem nie musimy sobie zawracać głowy mikropłatnościami.
Card Crawl jest rzadko spotykanym przykładem mobilnej karcianki nastawionej wyłącznie na tryb dla pojedynczego gracza. Akcja gry przenosi nas do bliżej nieokreślonej krainy fantasy. Jej historia i geografia nie mają jednak żadnego znaczenia, gdyż całą zabawę spędzamy w ponurym lochu, siedząc przy drewnianym stole naprzeciwko potężnego minotaura.
Na szczęście patrzące nam w oczy monstrum nie zamierza nas zjeść – zamiast tego zajęte jest wypełnianiem roli krupiera, który tasuje talie i wydaje nam karty. Na ekranie wyświetlane są dwa rzędy, po cztery karty każdy. W dolnym rzędzie reprezentują one gracza, dwa przedmioty, które wyciągnął z ekwipunku oraz dodatkowe pole, służące do przechowywania karty do późniejszego wykorzystania. Natomiast górny rząd w całości składa się z kart wydanych przez potwora i część z nich stanowią potwory, z którymi musimy walczyć poprzez stosowanie odpowiednich przedmiotów. Jednocześnie monstrum uzupełnia karty tylko wtedy, gdy w górnym rzędzie są trzy puste pola. Pozwala to wpływać na przebieg rozgrywki i odwlekać kolejne rozdanie, jeśli tego potrzebujemy.
Potwór posiada 52 talie i naszym zadaniem jest pokonanie ich bez utraty życia. Zwycięstwa w każdej partii nagradzane są złotem, które wydajemy potem na zakup coraz potężniejszych kart. Gra nie oferuje co prawda tradycyjnych rozgrywek multiplayer, ale posiada za to wsparcie dla usługi GameCenter i w jej ramach generowane są sieciowe rankingi, pozwalające na porównanie własnych osiągnięć z dokonaniami reszty społeczności.