Zapowiedziano nowe Call of Duty, ale nie takie, jakiego się spodziewacie
Call of Duty nie wystarczą gracze na PC i konsolach. Po podboju urządzeń mobilnych CoD zawita też na „stoły” graczy.
Zapowiedź nowego Call of Duty zawsze budzi emocje, choć raczej rzadko kogokolwiek zaskakuje. Jednakże tym razem jest inaczej. CoD zmierza bowiem nie na pecety lub konsole (ani nawet nie na urządzenia mobilne), lecz na „stoły” graczy – w formie strategicznej gry planszowej.
Tytuł opracowuje firma Arcane Wonders. Dziś udostępniła ona pierwszy zwiastun gry (poniżej). Materiał nie zdradza szczegółów, ale daje nam przedsmak zastosowanej przez twórców warstwy graficznej. Krótki film możecie obejrzeć poniżej.
Ani trailer, ani oficjalna strona Call of Duty: The Board Game nie ujawniają zbyt wielu informacji. W zasadzie konkrety ograniczają się do zapowiedzi zorganizowania kampanii na Kickstarterze „późnym latem” oraz planów stworzenia „figurek ikonicznych postaci oraz uzbrojenia”. Są też wzmianki na temat „intensywnej” walki, wymagającej taktycznego planowania.
Nieco więcej szczegółów zdradza komunikat prasowy oraz artykuł serwisu Polygon. Planszowy CoD ma być oparty głównie na remake’u Modern Warfare, aczkolwiek nie należy się spodziewać „papierowej” adaptacji tej produkcji. W pewnym sensie będzie to „gra-usługa”, tj. produkcja stale rozwijana przez twórców, którzy planują dodawać nowych operatorów, bronie, mapy i tryby rozgrywki (w tym zombie).
Skoro o gameplayu mowa, zabawa w Call of Duty: The Board Game ma być przeznaczona dla 1–4 osób, a Arcane Wonders marzy się możliwość rozgrywania zarówno swobodnych gier (w tym kooperacyjnych kampanii fabularnych), jak również turniejowych pojedynków.
Produkcja ma „uchwycić immersję FPS-ów”, choć w formie gry turowej z fazą planowania, po której wszyscy gracze wykonują swoje działania jednocześnie:
Oczywiście zdradzimy więcej, gdy będziemy zbliżać się do premiery, ale naprawdę myślimy, że ta gra [Call of Duty: The Board Game – dop. red.] oddaje immersję pierwszoosobowej strzelanki. [Gracze] jednocześnie planują [swoje] ruchy w tajemnicy, a następnie wykonują je w tym samym czasie. Linię wzroku można łatwo określić dzięki kolorowym liniom na mapie, a kiedy widzisz przeciwnika, toczy się walka. Chodzi o to, by przechytrzyć i wymanewrować wroga, by znaleźć się w najlepszej możliwej pozycji do wygrania w walce – powiedział Bryan Pope, jeden z projektantów gry (via Polygon).
Wspomniano także, że wstępna kampania na Kickstarterze będzie dotyczyć edycji kolekcjonerskiej gry, której zawartość zostanie później rozbita na kilka produktów. Czekamy na więcej informacji. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
Może Cię zainteresować: