Caesar 3 - nowe szaty cesarza strategii dzięki modowi Augustus
Ukazała się pierwsza od dłuższego czasu aktualizacja projektu Augustus, czyli moda odświeżającego grę Caesar 3 i wzbogacającego ją o nowe elementy oraz mechaniki.
Ukazała się nowa wersja wyśmienitego open-source’owego moda Augustus do gry Caesar 3, czyli projektu odświeżającego i ulepszającego klasyczną strategię studia Impressions Games. Najnowsza edycja opatrzona została numerem 3.0.1 i przynosi masę zmian. Dodano wiele nowych typów budynków (np. tawernę czy małą arenę walk gladiatorskich), rozszerzono listę monumentów oraz gruntownie odświeżono mechanikę dotyczącą aspektów kulturowych.
W tym roku Caesar 3 obchodzić będzie 22. urodziny, ale gra nadal cieszy się sporą popularnością. Obecnie społeczność fanowska bawi się głównie właśnie z modem Augustus. Dzięki niemu uzyskujemy pełną kompatybilność ze współczesnymi pecetami, możemy grać w wysokich rozdzielczościach szerokoekranowych oraz cieszyć się licznymi ulepszeniami rozgrywki, jak również korzystać z ulepszonych utworów muzycznych. Projekt usuwa także większość błędów technicznych.
Warto dodać, że Augustusa zbudowano na fundamentach starszego moda nazwanego Julius. To w nim przygotowano większość poprawek i ulepszeń grafiki. Autorzy zdecydowali się jednak nie zmieniać w żaden sposób rozgrywki. Po prostu odświeżyli klasyczną grę tak, aby pasowała do współczesnych pecetów, zachowując jednocześnie wierność rozwiązaniom studia Impressions Games.
Projekt Augustus powstaje według innej filozofii. Jego twórca postanowił ulepszyć gameplay Caesara 3, wprowadzając istotne zmiany w rozgrywce i rozbudowując grę o wiele nowych elementów. Kierował się przy tym głównie sugestiami społeczności fanowskiej. Dzięki temu mod oferuje m.in. blokady dróg, opcję zmian limitów różnych elementów rozwoju miasta, specjalne zamówienia na rynku, rozszerzoną pulę pracowników, możliwość częściowego składowania zapasów w magazynach, czy większą kontrolę nad kamerą.
Zmiany są na tyle duże, że o ile Augustus potrafi wczytać zapisane stany gry z Juliusa, to w drugą stronę to nie działa, co warto mieć na uwadze, jeśli macie jakieś stare save’y z wielkimi wirtualnymi miastami.
Nie tylko Augustus.
Augustus należy do kategorii określanej mianem open-source’owych implementacji gier. Projekty tego typu oferują unowocześnione wersje silników klasycznych tytułów. Pozwalają bawić się w nie na współczesnych pecetach bez męczenia się z emulatorami, zmianami ustawień czy instalowaniem jakiś brakujących elementów. Sporo z nich (choć nie wszystkie) wprowadza także ulepszenia rozgrywki i grafiki. Tego typu mody dostępne są m.in. dla gier Diablo (DevilutionX), UFO: Enemy Unknown (OpenXcom), Heroes of Might and Magic II (Fheroes2), Chris Sawyer's Locomotion (OpenLoco), Cannon Fodder (Open Fodder), Syndicate (FreeSynd), Syndicate Wars (Syndicate Wars Port), The Settlers (Freeserf), The Settlers II (Return to the Roots), Dune 2 (Dune Legacy), Flashback (REminiscence) czy RollerCoaster Tycoon II (OpenRCT2).
Projekty tego typu różnią się tym od open-source’owych klonów gier, że wymagają plików pierwowzorów do działania.