autor: Krzysztof Bartnik
Nadchodzi Caesar IV!
W katalogu korporacji VU Games pojawił się nowy, bardzo obiecujący tytuł. Caesar IV, bo o tej grze mowa, to kolejna odsłona cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy i zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.
W katalogu korporacji VU Games pojawił się nowy, bardzo obiecujący tytuł. Caesar IV, bo o tej grze mowa, to kolejna odsłona cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy i zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego. Twórcy programu, studio Tilted Mill Entertainment, zapowiadają, iż dzięki „czwórce” cały gatunek gier tego typu z powodzeniem wkroczy w XXI wiek, dlatego bliżej przyjrzyjmy się temu, co aktualnie przygotowują.
Początkowo, w Caesar IV wszystkieosoby siedzące przed monitorami komputerów dostaną do zarządzania jedną z prowincji Cesarstwa Rzymskiego, wraz z jej stolicą. Sukces odniesiony w zarządzaniu i rozbudowie posiadanego terenu pozwoli oczywiście na przejęcie kontroli nad sąsiednimi prowincjami, dzięki czemu gracze stopniowo będą piąć się do góry po szczeblach kariery w hierarchii starożytnego Rzymu (na końcu tej drogi czeka nawet rola samego cesarza!).
Jako główny urbanista i architekt, będziemy czuwać nad zaprojektowaniem czy wykonaniem praktycznie każdej części zarządzanego miasta (miast). Równie ważne będą: tworzenie połączeń drogowych, usprawniających transport surowców czy handel, przygotowywanie różnorodnych atrakcji dla mieszkańców danej metropolii, zakładanie fabryk produkcyjnych, organizowanie ekip chroniących miasto przed pożarami, etc. Wszystko, byleby tylko z powodzeniem wyjść naprzeciw oczekiwaniom dynamicznie zwiększającej się populacji.
Istotnym aspektem rozgrywki będzie również czuwanie nad budżetem zarządzanego miasta. Wypracowanie solidnego, finansowego zysku ze swojej działalności oddali od graczy wizję gniewu cesarza (część dochodów należy wysyłać do państwowego skarbca), a także pozwoli na uformowanie jednostek bojowych, chroniących miasto przed czasem zupełnie niespodziewanymi najazdami barbarzyńców.
Do tego wszystkiego należy jeszcze doliczyć: kilka trybów rozgrywki, ponad 100 unikalnych budynków do wybudowania, 30 surowców, rozbudowane opcje dyplomacji, w pełni trójwymiarową oprawę graficzną, jak również ponad godzinną ścieżkę dźwiękową przygotowaną przez kompozytora Keitha Pizza.
Rynkowy debiut Caesar IV zaplanowano ogólnie na jesień 2006 roku. Czekamy z niecierpliwością.