Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2024, 12:25

autor: Adrian Werner

Były deweloper Blizzarda nie zgadza się z tym, że dla graczy „szczytem RTS-ów jest StarCraft 2 i nic nigdy nie będzie lepsze od StarCrafta”

Projektant multiplayera w grze StarCraft 2 pracuje w nowym studiu nad RTS-em Battle Aces. Deweloper opowiedział w wywiadzie o swoich celach pod nowym szyldem.

Źródło fot. Uncapped Games
i

Klasyczne RTS-y przez ostatnie lata były mocno zaniedbywane. Ostatnio zaczęło się to jednak zmieniać, m.in. za sprawą byłych pracowników Blizzarda, którzy pootwierali własne studia. Pierwszy owoc tego, w postaci Stormgate od ekipy Frost Giant, zadebiutował już we wczesnym dostępie. Następnym ma być Battle Aces, nad którym pracuje zespół Uncapped Games. Piszemy o tym, bo projektant drugiej z tych gier, David Kim, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi PCGamer.

Kim był głównym projektantem trybu multiplayer w grze StarCraft 2, więc na strategiach czasu rzeczywistego zna się, jak mało kto. W wywiadzie stwierdził on:

Dla mnie to bardzo osobista sprawa, ponieważ RTS-y to mój ulubiony gatunek i po prostu nie mogę zaakceptować faktu, że gracze, a nawet deweloperzy, zakładają, iż „ostatecznym szczytem RTS-ów jest StarCraft 2 i nic nigdy nie będzie lepsze od StarCrafta”.

Dlatego Kim jest zdeterminowany dalej pracować w tym gatunku, chcąc wynieść go na nowy poziom. Battle Aces to zresztą nie pierwsza próba dokonania tego w jego wykonaniu. Jeszcze w Blizzardzie wraz z małym zespołem stworzył prototyp kolejnego RTS-a studia. Ostatecznie szefostwo uznało jednak, że ten gatunek nie jest już wystarczająco kasowy i projekt został porzucony. Wtedy David Kim odszedł z firmy i wraz z grupą innych deweloperów założył Uncapped Games.

Tłumacząc pomysł stojący za Battle Aces, projektant wytłumaczył, że już trakcie prac nad StarCraftem 2 zaczął mieć wątpliwości co do poziomu skomplikowania rozgrywki. Uważa, że podejście, w którym najpierw gracz musi spędzić dużo czasu, ucząc się gry, zanim zacznie się bawić, czyni z RTS-ów gatunek, któremu trudno jest zyskać nowych fanów.

Dlatego najnowsza produkcja Kima jest tworzona tak, aby każdy mógł rozpocząć zabawę błyskawicznie. W Battle Aces elementy takie jak budowanie bazy czy zarządzanie robotnikami są w większości mocno zautomatyzowane. Do tego gracz w trakcie meczu ma do dyspozycji jedynie osiem jednostek, wybranych przed rozgrywką. Każdą z nich można potem ulepszać i modyfikować. Całość nastawiona jest na krótkie, 10-minutowe potyczki.

Battle Aces zmierza wyłącznie na PC. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Co pewien czas organizowane są za to zamknięte testy i jeśli jesteście nimi zainteresowani, to możecie się do nich zarejestrować na oficjalnej stronie gry.

  1. Battle Aces na Steamie
  2. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej