autor: Michał Kułakowski
Bloodborne rozszedł się w ponad milionie egzemplarzy
Sony poinformowało właśnie, że do tej pory na świecie sprzedano ponad milion sztuk gry Bloodborne. Dane te biorą pod uwagę zarówno fizyczne egzemplarze tytułu jak i jego wersje cyfrowe. Poznaliśmy również nowe szczegóły dotyczące zapowiadanego patcha, który ma skrócić czasy ładowania oraz wyeliminować znalezione błędy.
Firma Sony poinformowała w oficjalnej informacji prasowej o imponującym poziomie sprzedaży gry Bloodborne. Do dnia 5 kwietnia na całym świecie do graczy trafił ponad 1 milion sztuk gry. Dane te obejmują zarówno sprzedaż wersji pudełkowych jak i cyfrowych, we wszystkich regionach, w których obecne jest PlayStation 4. Przypomnijmy, że gra zadebiutowała oficjalnie 24 marca w Ameryce Północnej oraz dzień później w Europie. Magiczną barierę miliona egzemplarzy udało się więc przełamać w zaledwie 1,5 tygodnia. Dzieło From Software oraz japońskiego studia deweloperskiego Sony jest drugą w tym roku ekskluzywną produkcją wydaną przez japońskiego giganta, która przeznaczona jest jedynie na PlayStation 4. Pierwszą był The Order: 1886, który okazało się sporym zawodem dla graczy i spotkał się z chłodnym przyjęciem krytyków.
Mimo sukcesu, twórcy Bloodborne nie spoczywają na laurach i na blogu PlayStation dzielą się nowymi szczegółami dotyczącymi zapowiadanego patcha dla gry, który ma skrócić wyjątkowo długie czasy ładowania. Łatka oznaczona numerem 1.03 pojawić powinna się do końca tego miesiąca. Poza poprawą wydajności ma ona usunąć także niektóre znalezione do tej pory bugi, takie jak szeroko opisywany w mediach społecznościowych problem występujący po wielogodzinnych sesjach z tytułem, który skutkuje uproszczeniem zachowania się AI przeciwników.
Bloodborne to najnowsza gra japońskiego studia From Software, które dało się poznać dzięki seriom King's Field, Armored Core oraz grom spod szyldu Souls. W trakcie rozgrywki wcielamy się w tajemniczego łowcę. Przybywa on do rozległego gotyckiego miasta Yharnam, które opanowały bestie oraz stwory z koszmarów. Produkcja w znacznym stopniu przypomina obie części Dark Souls oraz wcześniejsze Demon's Souls. Tytuł nastawiony jest jednak na bardziej ofensywną i szybką rozgrywkę, którą urozmaicają specjalne transformujące się bronie.