autor: Luc
Bloodborne – przejście gry zajmie ponad 40 godzin
Do premiery Bloodborne zostały niecałe dwa tygodnie, ale z każdą ujawnianą informacją, produkcja zapowiada się coraz bardziej interesująco. Tym razem dowiedzieliśmy się, że pełne przejście tytułu to kwestia minimum kilkudziesięciu godzin.
Po niedawnej premierze The Order: 1886, pora na kolejny ekskluzywny tytuł na PlayStation 4. Bloodborne zaplanowano na 24 marca 2015 roku, niektórzy mieli jednak okazję ograć nową produkcję From Software wcześniej i ich doniesienia na temat długości gry napawają optymizmem. Dziennikarze EDGE zdradzili, że w nadchodzącym numerze opiszą swoje wrażenia z rozgrywki, ale także to, że spędzili z tytułem ponad 40 godzin. W tym czasie zdążyli ograć większość zawartości dla pojedynczego gracza (nie ukończyli głównego wątku!), ale nie zagłębili się kompletnie w tzw. Chalice Dungeon (losowo generowane lochy) oraz tryb multiplayer, możemy się więc spodziewać, że czas zabawy jest w rzeczywistości jeszcze dłuższy.
Jeden z użytkowników forum NeoGAF najwyraźniej widział najnowszy numer EDGE przed wydaniem i krótko opisał, co jeszcze znajdziemy w artykule o Bloodborne:
- Gra ma stanowić odpowiedź Hidetakiego Miyazaki (CEO From Software i jednocześnie kluczowy game designer) na buńczuczne przechwałki weteranów gatunku, którzy twierdzą „że widzieli już wszystko”;
- Niektórzy z przeciwników potrafią używać czarów;
- System wytrzymałości jest znacznie bardziej rozbudowany niż w poprzednich grach From Software;
- Ilość dostępnych ubiorów zwiększa się po pokonaniu bossa;
- Nadwyżki przedmiotów są automatycznie wysyłane do skrytki, możemy z nich korzystać po śmierci;
- Początkowe statystyki postaci zależą od wybranej broni;
- Podczas 40 godzin grania, dziennikarze EDGE odnaleźli tylko 6 typów broni białej i 6 rodzajów broni palnej;
- Odszukanie skrzyni z przedmiotami graniczy z cudem, ale w środku zawsze znajdziemy coś potężnego;
- Można jednocześnie zapisać do pięciu konfiguracji Chalice Dungeon. Kolejne wymagają skasowania którejś z poprzednich;
- Gra kładzie większy nacisk na otwieranie skrótów do kolejnych lokacji niż zaczynanie od checkpointów (tych ma być mniej niż w Dark Souls II);
- Używanie pochodni może być niezbędne, zwłaszcza podczas pierwszego przechodzenia gry;
- Dziennikarze EDGE odnieśli wrażenie, że Bloodborne jest mniej powtarzalny niż poprzednie produkcje From Software.
Na końcu materiału znajduje się także krótki wywiad z Hidetakim Miyazaki, niestety nie ujawniono o czym konkretnie rozmawiano. Ciekawą kwestią jest również to, że podczas ogrywania tytułu, dało się zaobserwować nową, niewidzianą wcześniej w grach studia mechanikę. Brzmi intrygująco, jednak From Software definitywnie zakazało ujawniania tego, o co tak naprawdę chodzi. Na szczęście za niespełna dwa tygodnie będziemy mogli przekonać się o tym sami.
Bloodborne to gra z gatunku RPG, w której główny nacisk kładzie się na walkę z niezwykle wymagającymi przeciwnikami. Osadzona w mrocznych, wiktoriańskich klimatach rzuca gracza w świat pełen niebezpieczeństw, które są w stanie zabić go pojedynczym ciosem. Na czele projektu stanął Hidetaki Miyazaki, odpowiedzialny wcześniej m.in. za Demon’s Souls oraz pierwsze Dark Souls. Gra zostanie wydana ekskluzywnie na platformę PlayStation 4.