autor: Szymon Liebert
Blizzard zatrzymał spadek subskrybentów World of Warcraft
Firmy Activision i Blizzard poinformowały, że odpływ graczy od najpopularniejszej produkcji MMO został zahamowany. W marcu World of Warcraft miał 10,2 miliona płacących użytkowników.
W natłoku informacji przeoczyliśmy ciekawą wiadomość na temat najpopularniejszej produkcji MMO - World of Warcraft. Okazuje się, że firmy Activision i Blizzard zastopowały odpływ graczy od gry. Podczas konferencji telefonicznej podsumowującej miniony okres finansowy podano, że 31 marca tego roku tytuł mógł poszczycić się 10,2 milionami płacących użytkowników. Tyle samo subskrybentów World of Warcraft miał w styczniu.
Informacja jest o tyle istotna, że wydawało się, że dzieło Blizzarda powoli zaczyna tracić zainteresowanie graczy. Pod koniec 2010 roku World of Warcraft miał 12 milionową publikę. W kolejnych miesiącach pisaliśmy jednak o stopniowym kurczeniu się tej społeczności. W lutym tego roku wynosiła ona około 10,2 miliona osób. Liczby podane parę dni temu pokazują, że tendencja spadkowa została zahamowana przez producenta.
Michael Morhaime, szef firmy Blizzard, powiedział, że utrzymanie poziomu subskrybentów rokuje dobrze na przyszłość. W tym roku World of Warcraft otrzyma kolejny dodatek, Mists of Pandaria, który pewnie przyciągnie do gry nowe osoby i zachęci weteranów do powrotu. To sprawia, że World of Warcraft nadal jest bezpieczny na swojej pozycji króla MMO. Tym bardziej, że jego najnowszy konkurent, Star Wars: The Old Republic, radzi sobie średnio.