autor: Aleksander Kaczmarek
Blizzard kasuje „niewłaściwe” mapki do StarCraft II
Miłośnicy StarCraft II, którym spodobał się dołączony do gry edytor, muszą liczyć się z krytyką nie tylko ze strony innych graczy. Firma Blizzard Entertainment systematycznie usuwa z serwisu Battle.net stworzone przez społeczność mapy, które naruszają warunki określone w umowie licencyjnej.
Miłośnicy StarCraft II, którym spodobał się dołączony do gry edytor, muszą liczyć się z krytyką nie tylko ze strony innych graczy. Firma Blizzard Entertainment systematycznie usuwa z serwisu Battle.net stworzone przez społeczność mapy, które naruszają warunki określone w umowie licencyjnej.
O cenzorskich zapędach twórców drugiej części StarCrafta głośno zrobiło się na oficjalnym forum gry. Jeden z graczy poskarżył się, że wykonana przez niego mapka została skasowana bez podania przyczyny. W ślad za tym poszły doniesienia o kolejnych usuniętych planszach stworzonych przez fanów kosmicznego RTS-a. Przedstawiciele firmy Blizzard poinformowali, że zawartość opublikowanych w Battle.net mapek podlega ocenie m.in. ze względów bezpieczeństwa.
Część graczy jest mocno zdziwiona działaniami producenta gry. Pierwsza część StarCrafta nie była w ten sposób moderowana. Bashiok, menedżer do spraw kontaktów ze społecznością SCII stwierdził, że wówczas taka kontrola nie była możliwa. Obecnie jednak firma posiada odpowiednio duży dział, który może sprostać temu zadaniu. Wskazał też na zapisy w polityce zawartości, które określają jakiego rodzaju treści są nieodpowiednie do publikacji w Battle.net. Stworzone przez graczy mapki mogą być usuwane chociażby ze względu na elementy dyskryminujące na tle rasowym, etnicznym bądź orientacji seksualnej, zawierające dużą dawkę przemocy lub erotyki, obsceniczne, wulgarne, ale także obrażające pracowników Blizzarda, reklamujące albo naruszające zastrzeżone znaki towarowe.
Kontrolujący mają za zadanie poinformować autora poprzez e-mail o przyczynach usunięcia stworzonej przez niego mapki. Powstałe do tej pory nieporozumienia Blizzard tłumaczy trwającym procesem wypracowywania standardów komunikacji z twórcami plansz do SCII.