BioWare o tym co nas czeka w Dragon Age II
Dragon Age II to jedna z najbardziej oczekiwanych i jednocześnie budzących (z powodu zapowiadanych zmian) najwięcej kontrowersji gier mających się ukazać w przyszłym roku. Najnowszy wywiad, jakiego udzielił pracownik BioWare rzucił trochę światła na plany twórców względem tego tytułu.
Dragon Age II to jedna z najbardziej oczekiwanych i jednocześnie budzących (z powodu zapowiadanych zmian) najwięcej kontrowersji gier mających się ukazać w przyszłym roku. Najnowszy wywiad, jakiego udzielił pracownik BioWare rzucił trochę światła na plany twórców względem tego tytułu.
Mike Laidlaw (główny projektant gry) stwierdził, że wprowadzenie ograniczeń swobody przy tworzeniu postaci (w Dragon Age II zagramy człowiekiem o imieniu Hawke) spowodowane jest chęcią opowiedzenia bardziej intymnej historii. W pierwszej części zadaniem graczy było zgromadzenie potężnej armii zdolnej pokonać hordy zła. Tym razem cała fabuła ma skoncentrować się natomiast na życiu pojedynczego bohatera. Już na początku wiemy sporo o tym jak cała opowieść się zakończy, natomiast podczas gry odkryjemy jak do tego wszystkiego doszło.
Wzorem Mass Effect2 możliwe będzie wczytanie zapisanego stanu gry z pierwszej części i dodatków do niej. Ma to sens pomimo zmiany głównego bohatera ponieważ w cyklu Dragon Age najważniejszy jest świat, a nie pojedyncza postać. Tym samym nasze dokonania z poprzednich odsłon serii ukształtują realia, w których będziemy się poruszali w części drugiej. Od wczytanych zapisów zależeć będzie na przykład to kto rządzi w Ferelden i Orzammar lub jaki los spotkał krasnoludy.
Mike Laidlaw wspomniał również o zmianach w systemie rozwoju postaci. O ile w poprzedniej części talenty ułożone były w liniowy łańcuszek, co wymuszało zdobycie każdego jego ogniwa przed przejściem na kolejne, tak w Dragon Age II wprowadzono strukturę drzewka, pozwalającą na dużą swobodę wyboru ścieżki rozwoju. Możliwe będzie ponadto wzmacnianie już zdobytych umiejętności zamiast przeskakiwania od razu na nowe. Jeśli natomiast chodzi o system walki, to według autorów drastyczne zmiany zaszły tylko w sferze wizualnej. Wszystko jest bardziej dynamiczne i efektowne, natomiast funkcjonalność i opcje taktyczne dostępne dla gracza nie zostały wcale uproszczone w stosunku do pierwowzoru.
Potwierdzono ponadto, że historia Morrigan nie dobiegła końca wraz z finałem dodatku Witch Hunt. Ulubienica sporej części graczy ma jeszcze sporo planów związanych z tym światem i odegra istotną rolę w Dragon Age II. Ujawniono też, że ponownie przyjdzie nam odwiedzić Czeluść. Wiadomo, że rozegrają się tam wydarzenia istotne dla całej fabuły, jednak szczegółów niestety nie zdradzono.
Europejska premiera Dragon Age II zapowiadana jest na 11 marca 2011 przyszłego roku. Gra tworzona jest na komputery PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360.