BioShock wyjdzie na urządzenia mobilne z systemem iOS
Firma 2K ogłosiła, że gra BioShock – kultowy FPS z 2007 roku – doczeka się portu na wybrane urządzenia mobilne z systemem iOS, takie jak iPhone czy iPad. Pod względem zawartości produkcja nie będzie różniła się od pierwowzoru, ale zostanie zubożona graficznie. Za deweloping odpowiada studio 2K China, a premiera ma nastąpić przed końcem lata 2014 roku.
- Producent: Irrational Games
- Gatunek: FPS
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3
- Termin premiery (świat): 21 sierpnia 2007
- Nasza ocena: 9.5 / 10 (Lordaeron)
Urządzenia mobilne wkrótce doczekają się kolejnego hitu rodem z „dużych” platform sprzętowych. Firma 2K zapowiedziała dzisiaj grę BioShock – FPS-a, który został stworzony przez studio Irrational Games (pod kierownictwem Kena Levine’a) w 2007 roku i zyskał od tamtej pory miano produkcji kultowej – w wersji na smartfony i tablety. Tytuł powstaje w studiu 2K China, mającym na koncie między innymi Borderlands Legends i NBA 2K14 na urządzenia mobilne. Nowe wydanie BioShocka będzie niemal w stu procentach zgodne z komputerowo-konsolowym pierwowzorem, jeśli chodzi o fabułę, poziomy, mechanizmy rozgrywki etc., jednak z naturalnych przyczyn zostanie zubożone pod względem jakości warstwy technicznej gry (cięcia dotkną zarówno grafikę, jak i dźwięk).
W mobilnego BioShocka zagrają posiadacze wybranych urządzeń z systemem iOS – będą to iPad Air, iPad Mini 2, iPad 4, iPhone 5S, iPhone 5C, i iPhone 5. Nie znamy jeszcze dokładnego kosztu omawianej produkcji w App Store, jednak firma 2K zapowiada, że trafi ona na górną półkę cenową. Debiut gry ma nastąpić przed końcem lata bieżącego roku.

Redaktorzy serwisu Gamespot mieli już okazję przetestować próbną wersję mobilnego BioShocka na iPadzie i głoszą, że studiu 2K China udało się całkiem zgrabnie przenieść meandry sterowania z „dużych” platform sprzętowych na smartfon z ekranem dotykowym (choć walka z więcej niż jednym przeciwnikiem naraz potrafi przysporzyć problemów). Wiele wskazuje zatem na to, że „hardkorowi” gracze wśród użytkowników urządzeń mobilnych otrzymają wkrótce jeszcze jeden łakomy kąsek... O ile nie mieli okazji przejść omawianej gry na pececie, Xboksie 360 lub PlayStation 3 w ciągu tych niecałych siedmiu lat, jakie minęły od jej premiery na wymienionych platformach.