BioShock 4 Isolation - intrygujące plotki o następnej części serii
W sieci pojawiły się ciekawe plotki dotyczące gry BioShock 4. Uwzględniają one rzekome logo i podtytuł produkcji, informacje o fabule oraz planowany termin zapowiedzi projektu.
- tytuł gry to BioShock 4: Isolation,
- projekt ma zostać zapowiedziany na początku 2022 roku,
- miasto podzielone będzie na dwie strefy – nadziemną i podziemną – znajdujące się w stanie wojny,
- Take-Two niepokoi się o postępy w pracach, więc do pomocy zaangażowano pracowników studia Hangar 13.
W sieci pojawiły się ciekawe plotki dotyczące kolejnej odsłony cyklu BioShock. Według nich gra nosić będzie tytuł BioShock 4: Isolation (nazwa może jeszcze ulec zmianie) i zostanie zapowiedziana w pierwszym kwartale przyszłego roku. Udostępniono również rzekome logo i kiepskiej jakości slajd z wewnętrznej prezentacji. Nie zabrakło też rozmaitych informacji na temat tego projektu. Źródło nie jest sprawdzone, więc do tych doniesień należy podchodzić z dużym dystansem, ale mimo to warto się nimi zainteresować, gdyż brzmią intrygująco.
Od dawna wiemy, że gra osadzona będzie w nowym, dystopijnym mieście. Najświeższe plotki przynoszą jednak kilka ciekawych informacji na jego temat. Według nich miejsce akcji zostanie podzielone na dwa poziomy. Na powierzchni funkcjonować ma bogata metropolia, rządzona przez błyskotliwego przedsiębiorcę. Natomiast biedniejszymi, podziemnymi dzielnicami władać ma dyktator. Między nimi mieścić się będzie strefa graniczna, będąca polem wojny obu frakcji.
Projekt powstaje na silniku Unreal Engine 5, a w pracach nad nim biorą udział weterani takich gier, jak Watch Dogs: Legion, Shadow of the Tomb Raider, Mafia III czy Deus Ex: Mankind Divided. BioShock 4: Isolation ma być grą z otwartym światem i misjami pobocznymi, ale skonstruowaną tak, aby nie były konieczne częste powroty do odwiedzonych wcześniej lokacji. Miasto zamieszkiwać będzie kilka konkurujących frakcji, których stosunek do siebie i do nas będzie się zmieniał w trakcie rozgrywki. Te doniesienia pokrywają się z wcześniejszymi informacjami wydedukowanymi z ogłoszeń o pracę.
Wydawca BioShock 4, czyli firma Take-Two Interactive, ma być zaniepokojona tempem postępów w pracach. Do odpowiedzialnego za projekt zespołu Cloud Chamber mieli niedawno zostać oddelegowani pracownicy znanego z Mafia III studia Hangar 13, po tym jak skasowano projekt Volt.
Przypomnijmy, że grę zapowiedziano pod koniec 2019 roku. Nad nowym BioShockiem pracuje wielu weteranów cyklu, ale nie ma wśród nich ojca marki - Kena Levine’a. Obecnie jest on zajęty tworzeniem nowego IP w studiu Ghost Story Games.