Bijatyka Rising Thunder dostępna dla wszystkich za darmo
Studio Radiant Entertainment zakończyło zamknięte testy alfa Rising Thunder. Jednocześnie ruszyły otwarte testy tej pecetowej bijatyki z robotami, w związku z czym wersja alfa jest dostępna za darmo z oficjalnej strony gry.
Dobra wiadomość dla pecetowych miłośników bijatyk – ruszyły publiczne testy gry Rising Thunder. Zapowiedziany ledwo 3 tygodnie temu tytuł studia Radiant Entertainment od 2 tygodni znajdował się w fazie zamkniętej alfy, dziś zaś twórcy opublikowali informację o powodzeniu testów sieciowych i natychmiastowym udostępnieniu wersji alfa dla wszystkich – wystarczy zarejestrować się poprzez oficjalną stronę gry. Co więcej, jednocześnie poinformowano, że „wkrótce” ukaże się patch, które poprawi balans rozgrywki i wprowadzi kolejne postacie oraz ruchy dla już istniejących.
O samej rozgrywce ciężko się wypowiadać na podstawie ledwie kilku komentarzy i materiałów video, niemniej wynika z nich, że pomimo tylko jednej areny gra wypada bardzo dobrze i łatwo przy niej nie zauważyć, jak mijają kolejne godziny. Rzecz jasna, pod względem zawartości Rising Thunder prezentuje się póki co skromnie (w końcu to tylko wersja alfa), a sklep w grze jest jeszcze niedostępny (choć twórcy zaznaczyli, że nie zamierzają oferować niczego, co wpływałoby na rozgrywkę – do nabycia będą jedynie dodatki estetyczne). Jednak same postacie są charakterystyczne, poczynając od mówiącego z rosyjskim akcentem i strzelającego rakietami Vlada, a na mogącym stać się niewidzialnym Crow kończąc. Dobrze prezentują się także ataki, w tym specjalne (np. Vlad imitujący rakietę czy Chel wystrzeliwująca wiązkę energii).
Jak na razie twórcy nie podali daty premiery pełnej wersji, która ma być oparta na modelu free-to-play z mikropłatnościami (jak wspominaliśmy wyżej, do kupienia będą jedynie dodatki czysto estetyczne, jak choćby nowe skórki dla robotów). Ponadto Radiant Entertainment nie przewiduje na ten moment wydania gry na konsole.
Rising Thunder to sieciowa bijatyka przeznaczona wyłącznie na PC, w której gracze kierują humanoidalnymi robotami o specjalnych zdolnościach. Projekt tworzony jest przez m.in. przez Toma Cannona (ojca serii turniejów Evo Championship Series) oraz Seth Killana (jeden z twórców Street Fighter IV oraz uznany komentator turniejowych rozgrywek serii), a ich założeniem jest stworzenie tytułu, w którym refleks i umiejętności są ważniejsze od wyuczenia się długich kombinacji. Stąd tez rozgrywka w Rising Thunder ma być prosta (ataki przypisane do jednego klawisza), lecz jednocześnie niepozbawiona głębi.