Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikBijatykiPC
Okładka Rising Thunder (PC)
OkładkaRising Thunder (PC)

Rising Thunder PC

Korzystająca z modelu darmowego z mikropłatnościami bijatyka science fiction autorstwa studia Radiant Entertainment oraz byłego pracownika Capcomu i jednego z głównych projektantów Street Fightera IV, Setha Kiliana.

Bijatyki | science fiction | multiplayer | singleplayer | internet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Rising Thunder Premiera PC

anulowana

producent: Radiant Entertainment wydawca: Radiant Entertainment Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Rising Thunder to wydane na PC mordobicie, będące rzadkim przypadkiem przedstawiciela tego gatunku opracowanego wyłącznie z myślą o komputerach. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i stworzyło ją studio Radiant Entertainment, którego założycielami są Tom Cannon (ojciec turnieju Evo Championship Series) oraz Tony Cannon, czyli twórca systemu GGPO, pozwalającego na mocne zminimalizowanie lagów podczas rozgrywania sieciowych pojedynków w bijatyki na emulatorach automatów. Natomiast głównym projektantem Rising Thunder był Seth Killian, który pracował m.in. nad Street Fighter IV.

W grze kierujemy potężnymi robotami bojowymi, wyposażonymi w różne umiejętności specjalne. Rozgrywka polega na toczeniu pojedynków jeden na jednego. Możliwe jest rywalizowanie ze sztuczną inteligencją, ale w praktyce stanowi to jedynie trening przed prawdziwą zabawą, jaką są potyczki z innymi ludźmi.

Celem autorów było opracowanie przystępnego mordobicia, które jednocześnie wciąż będzie oferowało sporo głębi. Osiągnięte to zostało poprzez uproszczenie sterowania, tak aby nawet początkujący gracz mógł z łatwością wykonywać wszystkie nawet najbardziej skomplikowane ruchy, zamiast męczyć się z kręceniem np. połowy koła połączonego z długą kombinacją przycisków. Sterowanie zaprojektowano więc od podstaw z myślą o klawiaturze i każdy atak przypisany jest do pojedynczego klawisza. Sprawia to, że o zwycięstwie decyduje głównie refleks i taktyka, a nie wyuczone na pamięć skomplikowane kombinacje. Nie znaczy to jednak, że gra pozbawiona jest głębi. O ile sterowanie postacią jest banalnie łatwe, to sama rozgrywka jest na tyle bogata, że różnica w umiejętnościach między początkującymi i weteranami jest ogromna.

Z tym pomysłem współgra położenie nacisku na rozgrywki sieciowe. W grze nie znajdziemy opcji zabawy na wspólnym ekranie. Umożliwiło to autorom wyposażenie postaci w unikalne zdolności, takie jak np. niewidzialność. W starych bijatykach taka moc powodowała, że również dysponujący nią gracz nie widział swojego wojownika. W Rising Thunder ten problem nie istnieje. Ponadto autorzy przygotowali system wyszukiwania partnerów o podobnym poziomie umiejętności który sprawia, że dobrze bawić się będą nawet nowicjusze.

Ostatnia modyfikacja 26 sierpnia 2015

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Wymagania wiekowe Rising Thunder: Odpowiednia dla każdego wieku.