autor: Szymon Liebert
Bethesda o The Elder Scrolls V: Skyrim – małżeństwa, bójki i wersja pecetowa
Gra RPG The Elder Scrolls V: Skyrim tworzona przez firmę Bethesda Softworks będzie umożliwiała wzięcie udziału w bójce z bywalcami lokalnych tawern, zawarcia związku małżeńskiego i zmierzenie się ze smokami. Nowe informacje na temat oczekiwanej następczyni gier Morrowind i Oblivion zostały ujawnione przez producentów odpowiadających na pytania fanów serii.
Bethesda Softworks odpowiedziała na część pytań fanów dotyczących gry The Elder Scrolls V: Skyrim, która zostanie wydana na PC i konsolach w listopadzie. Miłośnicy niezwykle znanej serii RPG interesowali się możliwością zawierania związków, różnicami pomiędzy rasami, rolą smoków w nowej przygodzie, a także pecetową wersją produkcji.
Na pytania odpowiadali reżyser gry Todd Howard, producent Bruce Nesmith oraz artysta Matt Carofano. Dowiedzieliśmy, że w dniu premiery nie pojawi się specjalna wersja gry dedykowana 64-bitowym systemom operacyjnym. Posiadacze komputerów mogą liczyć na dodatki, w tym lepsze tekstury i inne efekty. Potwierdzono też plany odnośnie wydania edytora Creation Kit.
Kreując postać w Skyrim będziemy musieli wybrać rasę – do każdej z nich zostaną przypisane statystyki, czary startowe i pasywne umiejętności. O takim wpływie nie można mówić w przypadku płci, bo kobiety i mężczyźni w świecie gry będą dysponować tymi samymi możliwościami.
Ciekawym dodatkiem wydają się bójki w tawernach, w których nie raz weźmiemy udział. W Skyrim będziemy nie tylko tłuc mieszkańców, bo system relacji z innymi postaciami pozwoli zawierać przyjaźnie, a nawet związki małżeńskie.
Tego typu atrakcje nie dotyczą smoków. Latające gady będą potrafiły atakować na wiele sposób – bombardować ogniem, a nawet pochwycić swoją ofiarę. W walkach z nimi wykorzystamy wszystkie dostępne środki.
Z innych ciekawostek warto dodać, że system zbroi i struktura questów będą przypominały rozwiązania z Obliviona. Zabraknie za to pewnych elementów znanych z poprzednich odsłon serii: niektórych typów broni czy np. czaru lewitacji. Deweloper zrezygnował z nich, żeby doszlifować rozgrywkę i stworzyć bardziej emocjonujące sytuacje.
The Elder Scrolls V: Skyrim trafi na pecety i konsole (Xbox 360, PlayStation 3) w listopadzie tego roku.
- Bethesda odpowiada na pytania fanów – pełen zapis
- Zapowiedź
- Video Zapowiedź
- E3 2011 - pierwsze spojrzenie