autor: Szymon Liebert
Bethesda kontra Interplay: produkcja gry Fallout Online może być kontynuowana
Firma Interplay może kontynuować prace nad grą Fallout Online, czyli sieciową wersją popularnego uniwersum. Próbę zablokowania produkcji podjęła Bethesda Softworks. Obaj wydawcy i producenci toczą sądową batalię od wielu miesięcy.
Amerykański sąd odrzucił wniosek koncernu Bethesda Softworks, który miał na celu uniemożliwienie firmie Interplay kontynuowanie prac nad projektem gry MMO w uniwersum Fallouta (Project V13). To kolejny rozdział prawno-sądowej batalii między dwoma producentami i wydawcami o pełne prawa do niezwykle popularnej postnuklearnej marki.
Bethesda zażądała zablokowania twórcom Fallout Online możliwości korzystania z zasobów uniwersum na czas rozprawy. Przychylność sądu wobec wniosku oznaczałaby konieczność zawieszenia prac nad projektem na czas nieokreślony. Tak się nie stanie - Interplay może kontynuować produkcję do czasu ogłoszenia werdyktu w postępowaniu.
Pełną treść dokumentu w powyższej sprawie opublikował serwis Joystiq, więc wszyscy domorośli i zawodowi prawnicy mogą przejrzeć go we własnym zakresie. Firma Interplay odnosi drobne zwycięstwo w sądowej wojnie. Jej finał pozostaje jednak wielką niewiadomą. Wydawcy procesują się od kilku miesięcy i na razie obrzucają się oskarżeniami.
Przypomnijmy, że Bethesda kupiła prawa do marki Fallout i wyprodukowała dwie popularne odsłony serii (Fallout 3, New Vegas). Firma Interplay pozostawiła sobie prawo do stworzenia produkcji MMO. Zdaniem prawników Bethesdy doszło jednak do złamania warunków umowy, a projekt gry sieciowej jest zagrożony ze względu na kiepską kondycję Interplay.
Można zadać sobie pytanie, czy w takiej atmosferze Fallout Online ma jakiekolwiek szanse na sukces. Tak naprawdę nie wiemy praktycznie nic o grze: autorzy pokazują tylko grafiki koncepcyjne i publikują strzępki informacji. Podupadający Interplay musiałby dokonać cudu, aby poradzić sobie z wszystkimi przeciwnościami.