Battlegrounds pełnoprawną grą twórcy moda Battle Royale do Arma II i Arma III
Brendan Greene, czyli twórca moda Battle Royale do Arma II i Arma III, pracuje nad komercyjną grą stanowiącą rozwinięcie pomysłów z tych modyfikacji, zatytułowaną Battlegrounds. Projekt powstaje w znanym z TERA studiu Bluehole.
Gry oparte na trybie typu Battle Royale, zainspirowanym japońskim filmem pod tym samym tytułem, jak również serią Igrzyska śmierci, są chyba najgorętszą nową kategorią ostatnich miesięcy i co chwila dowiadujemy się o nowym projekcie tego typu. Teraz do listy dołączyło Battlegrounds i produkcja ma spore szanse zawalczyć o tron w swoim gatunku. Pracuje nad nią znane z TERA studio Bluehole, a na czele zespołu stoi Brendan Greene, bardziej znany pod ksywką PlayerUnknown, czyli człowiek, który rozpętał całe to szaleństwo opracowując moda Battle Royale do Arma II i Arma III. Autor wcześniej współpracował z firmą Sony tworząc tryb tego typu do H1Z1 (który ostatecznie stał się odrębną grą), ale Battlegrounds będzie pierwszą produkcją, którą Greene zaprojektuje od podstaw.
Niestety, na razie o grze nie wiemy praktycznie nic. Brendan Greene przeprowadził się bowiem do Seulu, gdzie zlokalizowane jest studio Bluehole, w marcu tego roku i dopiero wtedy prace ruszyły pełna parą. Udostępniony screen sugeruje, że akcja toczyć się będzie w czasach mniej więcej współczesnych, ale poza tym nie mamy żadnych konkretów.
Oczywiście, biorąc pod uwagę osoby zaangażowane w projekt można pokusić się o spekulacje. Gra praktycznie na pewno zmierza na PC. Bluehole, podobnie jak większość koreańskich deweloperów, ignorowało do tej pory konsole, więc do czasu oficjalnej zapowiedzi nie warto robić sobie nadziei odnośnie wersji na Xboksa One czy PlayStation 4. Spodziewamy się także, że Battlegrounds wykorzysta silnik Unreal Engine 4.
Na konkrety nie powinniśmy czekać długo. Green zaczynał jako moder i kluczową rolę odgrywa dla niego komunikacja z graczami oraz branie pod uwagę ich sugestii. Dlatego zamierza dosyć wcześnie ujawnić pierwsze szczegóły projektu, tak aby fani mieli od początku możliwość wyrażania swoich opinii.
W grach typu Battle Royale grupa graczy zostaje wrzucona na zamkniętą mapę o sporych rozmiarach i zadaniem każdego z nich jest wymordowanie wszystkich innych graczy. Zabawa kończy się, gdy przy życiu pozostaje już tylko jedna osoba. Uczestnicy rozgrywki zazwyczaj zaczynają zmagania kompletnie bezbronni i początkowe fazy meczów stanowią wyścig po najlepsze uzbrojenie. Do dyspozycji użytkowników często oddane zostają także różnorodne pułapki, a gry oferują sporą swobodę wyboru metod eliminowania wrogów. Powszechnym elementem jest również powoli kurczący się teren rozgrywki, wymuszający coraz częstsze konfrontacje oraz zapobiegający przestojom w akcji.
Popularność oryginalnych modów do serii Arma sprawiła, że podobne modyfikacje zaczęły być tworzone do wielu innych gier. Wkrótce potem przyszedł czas na produkcje komercyjne. W lutym tego roku ujawniono projekt The Culling, który trafiły już do sprzedaży w Steam Early Access, a kilka dni później studio Daybreak zapowiedziało H1Z1: King of the Kill. W marcu premierę miała wczesna wersja ARK: Survival of the Fittest, a kilka tygodni temu sukcesem zakończył się Kickstarter Islands of Nyne: Battle Royale.