Battlefield Hardline i Bloodborne zdominowały w marcu amerykański rynek gier
Firma NPD wypuściła sprawozdanie podsumowujące wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Największą popularnością cieszyła się strzelanka Battlefield Hardline oraz RPG Bloodborne. Natomiast wśród konsol na pozycję lidera powróciło PlayStation 4.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport omawiający wyniki amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 963,7 milionów dolarów przychodu, czyli o 6% mniej niż w trzecim miesiącu ubiegłego oku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane przez analityków liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży. Dane organizacji nie biorą bowiem pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej oraz mikropłatności.
Gry
Sprzedaż nowych egzemplarzy gier zmalała jedynie o 3%, do 405,6 mln dolarów. Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:
# | Gra: | Platformy: |
1. | Battlefield: Hardline | XONE, PS4, 360, PS3, PC |
2. | Bloodborne | PS4 |
3. | Grand Theft Auto V | XONE, PS4, 360, PS3 |
4. | Mario Party 10 | Wii U |
5. | Call of Duty: Advanced Warfare | XONE, PS4, 360, PS3, PC |
6. | MLB 15: The Show | PS4, PS4 |
7. | Minecraft | XONE, PS4, 360, PS3 |
8. | NBA 2K15 | XONE, PS4, 360, PS3, PC |
9. | Borderlands: The Handsome Collection | PS4, Xbox One |
10. | Final Fantasy: Type 0 HD | PS4, Xbox One |
Sprzęt
Sprzedaż samych konsol wygenerowała 311,1 mln dolarów przychodu, czyli o 21% mniej niż 393,4 mln wypracowane w marcu zeszłego roku. Warto jednak wspomnieć, że aż tak duży spadek jest spowodowany w części niższymi cenami platform. Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy konsol, spadek wyniósł bowiem jedynie 9%.
Luty należał do firmy Nintendo, dzięki premierze New 3DS XL, ale w marcu PlayStation 4 odzyskało tytuł najpopularniejszej konsoli. Konkurencja także ma jednak powody do zadowolenia. Xbox One sprzedaje się szybciej niż Xbox 360 w analogicznym momencie swojej obecności na rynku. Natomiast 3DS poradziło sobie w trzech pierwszych miesiącach tego roku o 80% lepiej niż w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2014 r