Battlefield 2042 „nie miał większych szans” na bycie świetną grą, twierdzi były deweloper DICE
Battlefield 2042 był spisany na straty, jednak niesie nadzieję na lepszą przyszłość – tak twierdzi Joakim Bodin, były starszy inżynier DICE, który zna serię Battlefield na wylot.
Battlefield 2042 początkowo mierzył się z wieloma problemami i – choć z czasem część z nich udało się rozwiązać – niektórych błędnych decyzji nie można było cofnąć. Były inżynier EA DICE postanowił przeanalizować, co przy tworzeniu gry poszło „nie tak”, a także jaki to ma wpływ to na przyszłość marki.
Battlefield 2042 był spisany na straty…
Swoimi przemyśleniami podzielił się Joakim Bodin, były inżynier ds. oprogramowania w DICE (i – od roku – pracownik Epic Games). Wykorzystał w tym celu Twittera.
Battlefield 2042 przeszedł wiele zmian i poprawek, których narzucony termin premiery nie przewidywał – gra miała trafić na rynek bez opóźnień. Dlatego BF2024 nie miał dużych szans na bycie świetną grą w chwili premiery.
– mówi Joakim.
Nie da się ukryć, że premiera Battlefield 2042 okazała się klapą – grze wytykano błędy techniczne, brak podstawowych elementów (np. przeglądarki serwerów, tabeli wyników) czy zastąpienie klas postaci specjalistami.
Z czasem twórcy poprawili opłakany stan gry, jednak niektórych zmian nie dało się cofnąć – chociażby wcześniej wspomnianych specjalistów, którzy ciągle funkcjonują, ale teraz pod przykrywką klas. W chwili debiutu gra zebrała bardzo niskie oceny (szczególnie wśród graczy). Obecnie średnia ocen w serwisie Metacritic dla wersji PC (najwyżej notowanej) to 68/100.
…choć rozbudza nadzieje na lepszą przyszłość
Joakim Bodin jako starszy inżynier miał wiele do powiedzenia przy tworzeniu Battlefielda 2042. Co prawda ostateczny głos należał do zarządu firmy, jednak mimo wszystko udało mu się dodać do gry elementy, które – dobrze wykorzystane – mogą posłużyć przyszłym grom z serii.
Jestem dumny, że mocno nalegałem, aby gra miała funkcję crossplayu, crossplatformową progresję konta i (przede wszystkim) mikropłatności. W przyszłości te elementy będą dobrze służyć przyszłym tytułom.
– objaśnia Joakim.
Stwierdzenie Joakima współgra ze słowami Andrew Wilsona (dyrektora generalnego EA) sprzed dwóch tygodni, który wyjawił, że najnowszy Battlefield będzie platformą napędzającą usługi na żywo przez kolejne dziesięciolecia.
Najwyraźniej nowi zarządcy franczyzy, na czele z Vince’em Zampellą, byłym prezes Respawn Entertainment, są zdecydowani co do podążania w obranym kierunku (miejmy nadzieję, że słusznym).
Joakim Bodin – specjalista „ds. Battlefielda”
Na koniec warto przyjrzeć się postaci Joakima Bodina.
- Można powiedzieć, że zna on serie Battlefield jak mało kto – przez 13 lat (2009-2022) pracował dla DICE. Zaczynał od Battlefield Bad Company 2.
- Współtworzył od podstaw Battleloga i funkcje sieciowe „trójki" i „czwórki", a następnie rozwijał kolejne odsłony serii, aż w 2017 roku awansował na stanowisko starszego inżyniera.
- Brał udział w tworzeniu matchmakingu i trybu Portal do BF 2042. W maju 2022 r. przeszedł do Epic Games.
Battlefield 2042 zadebiutował 19 listopada 2021 r. na PC, PS4, PS5, Xbox One i Series S/X. Więcej informacji o grze znajdziecie w naszej growej encyklopedii.