Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2021, 11:24

autor: Adrian Werner

Battlefield 2042 ma spory problem - nie działa aim assist w wersjach konsolowych

Osoby bawiące się przed premierą grą Battlefield 2042 donoszą, że w wersjach konsolowych wcale nie działa opcja aim assist, czyli wspomaganie celowania.

Oficjalna premiera Battlefielda 2042 nastąpi dopiero za kilka dni, ale część graczy już rozpoczęła zabawę w ramach wczesnego dostępu. Przedwczoraj pisaliśmy o napotykanych przez nich błędach technicznych, a teraz doliczyć do nich można problemy z celowaniem na konsolach.

Oficjalne forum z pomocą techniczną zapełniło się wpisami graczy twierdzących, że w konsolowym Battlefieldzie 2042 nie działa wspomaganie celowania (ang. aim assist). W rezultacie na padzie trafienie oddalonych przeciwników ma graniczyć z cudem.

Jest to ewidentny błąd, a nie celowo zaprojektowane rozwiązanie. Gra umożliwia bowiem włączanie i wyłączanie tej funkcji w menu, ale aktywacja wspomagania nie przynosi żadnych efektów. Do tego gracze dobrze wiedzą, jak aim assist powinien sprawować się w akcji, gdyż mają porównanie z poprzednimi odsłonami cyklu.

Problem ten pojawia się zarówno na konsolach PlayStation 4/5, jak i Xbox One oraz XSX|S. Błąd został już zgłoszony deweloperom, więc pozostaje mieć nadzieję, że twórcy naprawią go przed oficjalną premierą gry.

Przypomnijmy, że Battlefield 2042 zadebiutuje 19 listopada 2021 roku. Ukaże się równocześnie na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S.

Jeśli niestraszne Wam są problemy techniczne i chcecie zagrać w produkcję już teraz, możecie to zrobić, kupując Battlefielda 2042 w edycji Ultimate lub Gold. Alternatywnie, jeśli opłacacie abonament EA Play, możecie sprawdzić tę grę w wersji próbnej, pozwalającej na dziesięć godzin zabawy.

  1. Battlefield 2042 - recenzja (w przygotowaniu). Dla każdego coś multiplayerowego
  2. Oficjalna strona serii Battlefield

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej