Patch 8 do Baldur's Gate 3 jeszcze dziś; nowa rasa i klasa postaci
Patch 8 trafi do Baldur’s Gate 3 jeszcze dziś. Wprowadzi m.in. nową klasę postaci, pierwszą rasę od premiery gry we wczesnym dostępie i wyczekiwane ulepszenia w systemie walki.
Niecały tydzień po zapowiedzi Patcha 8 do Baldur's Gate III, odpowiedzialne za grę Larian Studios ogłosiło, co wprowadzi do niej mająca „ważyć” 40 GB aktualizacja o nazwie Of Valour and Lore. Informacja została podana podczas zakończonego kilka chwil temu wydarzenia Panel From Hell (wideo znajdziecie poniżej). „Łatka” ma być możliwa do pobrania w ciągu kilku godzin.
Największe nowości, jakie przyniesie Patch 8, to:
- nowa klasa postaci – bard;
- niedostępna wcześniej rasa gnomów (postać tego typu od dawna dało się jednak stworzyć dzięki modom, takim jak Playable Gnomes z 2020 roku);
- oraz ulepszenie tempa prowadzonych walk.
Mistrzowie pieśni i mowy
Bardowie to nowa klasa postaci, jaka pojawi się w Baldur's Gate III. Możliwe ma być stworzenie bohatera/bohaterki należącego/należącej do jednej z dwóch podklas.
- College of Valour – bardowie skoncentrowani na walce. Specjalne umiejętności zapewnią im wystarczającą odporność, by mogli bezpośrednio uczestniczyć w starciach. Szczególnie istotna będzie jednak możliwość inspirowania sojuszników męstwem, czyli wzmacniania ich rozmaitymi premiami (do zadawanych obrażeń, obrony itd.).
- College of Lore – bardowie skoncentrowani na rzucaniu zaklęć. Za pomocą zręcznej gry słów i magicznych zdolności są w stanie osłabiać i dezorientować wrogów, jednocześnie wzmacniając i inspirując sojuszników (twórcy nagrali ponoć 97 różnych obelg, które pasują na każdą okazję).
Jam gnom
Gnomy to pierwsza grywalna rasa, która została dodana Baldur's Gate III, odkąd grę udostępniono we wczesnym dostępie. Fani dość mocno jej wyczekiwali, czego owocem były mody, takie jak ten, o którym wspomniałem wcześniej.
Come crawling faster, AI
Inną wyczekiwaną przez społeczność zmianą było przyspieszenie walk. Larian Studios postanowiło rozwiązać ten problem sprawiając, by pomniejsi wrogowie – gobliny, zwierzęta itd. – występowali w grupach. W ten sposób będą oni poruszać się i atakować jednocześnie, co ma wyraźnie skrócić czas trwania bitew – zwłaszcza tych dużych.
Pomniejsze zmiany
To oczywiście nie koniec nowości, jakie przyniesie Patch 8. Warto również wspomnieć o:
- ujęciach zabójstw (ang. killcams) – krytycznych trafieniach z dystansu, prezentowanych w widowiskowy sposób;
- ulepszeniu włosów postaci – wszystkie fryzury mają otrzymać m.in. nowe cieniowanie;
- poprawie stabilności gry wieloosobowej – dokonanej dzięki zaimplementowaniu kompresji sieci (osoby ze słabszym połączeniem internetowym powinny zauważyć wyraźną redukcję opóźnień).
Z pełną listą zmian wprowadzonych do Baldur’s Gate III w ramach Patcha 8 zapoznacie się na stronie tytułu w serwisie Steam. Pamiętajcie, że „sejwy” z poprzednich wersji gry nie będą kompatybilne z najnowszą. Upewnijcie się więc, iż wykonaliście ich kopię zapasową – więcej szczegółów na ten temat znajdziecie tutaj.