autor: Bartosz Woldański
Atari wystawi na sprzedaż marki RollerCoaster Tycoon, Test Drive i Total Annihilation
Firma Atari ogłosiła, że ma zamiar wystawić na sprzedaż licencje znanych marek. Mowa o RollerCoaster Tycoon, Test Drive oraz Total Annihilation. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, aukcja wystartuje w lipcu tego roku.
Koncern Atari, który ogłosił bankructwo na początku 2013 roku, zamierza pozbyć się praw do takich marek jak RollerCoaster Tycoon, Test Drive oraz Total Annihilation. Pierwszą z wymienionych będzie można zakupić za 3,5 miliona dolarów, a pozostałe odpowiednio za 1,5 miliona oraz raptem 250 tys. dolarów. Podane kwoty to próg minimalny, więc możliwe, że uda się je sprzedać za dużo większe pieniądze w zależności od tego, jakie wzbudzą zainteresowanie u potencjalnych inwestorów. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, aukcja ruszy w lipcu tego roku.
W ciągu ostatnich lat największą popularność zyskały kolejne odsłony wyścigowego cyklu Test Drive. Szczególnie dotyczy to dwóch części Unlimited stworzonych przez nieistniejące już Eden Games, bo o wyprodukowanej przez studio Slightly Mad (NFS: Shift i Shift 2: Unleashed) grze o podtytule Ferrari Racing Legends większość graczy chciałaby zapomnieć. Pozostałe marki swoje lata świetności mają dawno za sobą. Ostatnia odsłona RollerCoastera ukazała się tylko na przenośną konsolkę Nintendo 3DS, a poprzednia, duża część zadebiutowała na pecetach prawie dekadę temu.
Koncern Atari najmniejszego zysku spodziewa się po Total Annihilation, docenionej przez graczy strategii w klimatach science-fiction, opracowanej przez Chrisa Taylora i studio Cavedog Entertainment. Możliwe, że twórca oryginału, który obecnie pracuje w Wargaming.net, firmie znanej z World of Tanks, będzie zainteresowany pozyskaniem praw do swojego tytułu.
Atari, legenda branży komputerowej, pójdzie w ślady THQ, które wyprzedało na aukcji licencje zainteresowanym wydawcom kilka miesięcy temu, a pozostałe aktywa firmy rozeszły się w kwietniu tego roku. Na taki krok zdecydowano się, gdyż – według źródeł Wall Street Journal, na które powołuje się serwis GamesIndustry International – nie udało się znaleźć nabywcy chętnego na przejęcie wszystkich marek.
Atari ma nadzieję na przynajmniej 22,2 miliony dolarów zysku ze sprzedaży licencji. Jednakże można to uznać za porywanie się z motyką na słońce, gdyż pod koniec stycznia bieżącego roku z przeszło 180 potencjalnych nabywców tylko 15 wzięło udział we wstępnej licytacji. Żadna z zaproponowanych kwot nie usatysfakcjonowała koncernu, dlatego postanowiono rozsprzedać aktywa marka po marce.