Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2025, 18:03

Assetto Corsa Evo będzie dość ubogą grą na początku wczesnego dostępu. Znamy startową listę 20 samochodów

Assetto Corsa Evo wyjeżdża na ostatnią prostą przed startem wczesnego dostępu. W związku z tym studio Kunos Simulazioni przygotowało 6-minutowy film objaśniający „wszystko, co musicie wiedzieć” o tej grze. Mamy też listę samochodów i torów.

Źródło fot. Kunos Simulazioni
i

Aktualizacja (12 stycznia, godz. 18:03)

Studio Kunos Simulazioni przez ostatnie pięć dni stopniowo ujawniało, jakie samochody Assetto Corsa Evo będzie zawierała w dniu premiery we wczesnym dostępie:

  1. Abarth 695 Biposto
  2. Alfa Romeo Giulia GTAm
  3. Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce
  4. Alpine A110 S
  5. Alpine A290_ß Concept
  6. Audi RS 3 Sportback (IV generacja)
  7. BMW M2 CS Racing (F87)
  8. BMW M4 CSL (G82)
  9. Chevrolet Camaro ZL1 (VI generacja)
  10. Ferrari 488 Challenge Evo
  11. Ferrari 296 GTB
  12. Ford Escort RS Cosworth
  13. Honda S2000
  14. Hyundai i30 N Hatchback
  15. Lotus Emira
  16. Mazda MX-5 Cup (ND)
  17. Mercedes-AMG GT2
  18. Porsche 992 GT3 Cup
  19. Toyota GR86
  20. Volkswagen Golf GTI Clubsport (Mk8)

Jest to łącznie 20 modeli. Reszty zaprezentowanych samochodów (lista znajduje się na końcu wiadomości) i wielu więcej możemy spodziewać się w pierwszych aktualizacjach po starcie wczesnego dostępu. Docelowo wersja 1.0 gry ma zawierać ok. 100 pojazdów.

Alfa Romeo Junior to chyba najbardziej niespodziewany model w grze – od jego światowej premiery minęło dopiero dziewięć miesięcy. Źródło: Kunos Simulazioni. - Assetto Corsa Evo będzie dość ubogą grą na początku wczesnego dostępu. Znamy startową listę 20 samochodów - wiadomość - 2025-01-12
Alfa Romeo Junior to chyba najbardziej niespodziewany model w grze – od jego światowej premiery minęło dopiero dziewięć miesięcy. Źródło: Kunos Simulazioni.

Oryginalna wiadomość (27 grudnia, godz. 00:15)

Do startu wczesnego dostępu Assetto Corsy Evo zostały już tylko trzy tygodnie. Studio Kunos Simulazioni raz jeszcze potwierdziło datę premiery, publikując poniższy sześciominutowy film, przekazujący kluczowe informacje o tym, czego możemy oczekiwać 16 stycznia. Ponadto w ostatnim czasie serwis OverTake przeprowadził transmisję z deweloperami, która również dostarczyła interesujących szczegółów na temat gry.

Tryby gry i zawartość w Early Accessie

Ze świeżych wieści wyłania się obraz gry, która początkowo nie rozpieści graczy mnogością atrakcji – ale będzie dynamicznie rozwijana i nie utknie (raczej) na długie lata we wczesnym dostępie. Premiera pełnej wersji gry jest wstępnie planowana na jesień 2025 r. (przypomnę, że wtedy możemy spodziewać się oficjalnego wsparcia dla modów i wydania wersji konsolowych). Zanim ją jednak otrzymamy, będziemy wypatrywać aktualizacji z ważnymi funkcjami.

  1. Na start wczesnego dostępu zabraknie trybu multiplayer. Zostanie dodany w „drugiej lub trzeciej” głównej aktualizacji, wyposażony w system oceniania graczy (lepszy niż ten w Assetto Corsie Competizione) i zabezpieczenia przeciw oszustom (anti-cheat).
  2. Tryb singleplayer początkowo będzie uwzględniał trzy główne warianty rozgrywki: szybkie wyścigi, sesje treningowe i szkołę jazdy (Driving Academy). Ta ostatnia pozwoli nauczyć się torów sektor po sektorze, by następnie zdobyć licencje potrzebne do kupowania coraz bardziej prestiżowych samochodów.
  3. Tryb driftingowy też nie będzie dostępny na start Early Accessu. Twórcy szykują specjalne samochody, trasy i „mechaniki gameplayu” do jazdy bokiem.
  4. Na start wczesnego dostępu dostaniemy 5 torów i 20 samochodów (poniżej są listy zawartości). Pełna wersja gry ma zaś zawierać „nie mniej niż 15 oficjalnie licencjonowanych” tras (w różnych wariantach) oraz ok. 100 pojazdów, a potem będzie dochodziło więcej atrakcji – zarówno płatnych, jak i darmowych.
  5. Twórcy pracują nad sztuczną inteligencją, by była lepsza niż w poprzednich odsłonach serii. Komputerowi przeciwnicy mają uczyć się stopniowo, jeździć w odmienny sposób (zależny od osobowości) i popełniać nieoskryptowane błędy.

Nowe informacje o otwartym świecie

Choć otwarty świat wokół Nordschleife będzie udostępniany stopniowo dopiero od lata 2025 r., jest taką sensacją, że nie mogło zabraknąć pytań na jego temat przy okazji wspomnianego streamu serwisu OverTake.

  1. Twórcy uspokoili „tradycjonalistycznych” simracerów, że jest to opcjonalna zawartość – można będzie zignorować istnienie otwartego świata i bawić się wyłącznie na torach wyścigowych.
  2. „Sandbox” będzie obejmował zarówno drogi, jak i bezdroża – nic nie stanie na przeszkodzie, żeby zjechać z asfaltu. Z czasem na mapie pojawią się nawet specjalne off-roadowe tory.
  3. Otwarty świat oczywiście będzie uwzględniał cykl dobowy i zmienną pogodę, ale zabraknie w nim zaawansowanych mechanik formowania się i wysychania kałuż, które zobaczymy na zamkniętych torach wyścigowych. Ani tu, ani tu nie uświadczymy natomiast śniegu.

Lista tras we wczesnym dostępie

Okazuje się, że samego toru Nurburgring (GP i Nordschleife) też zabraknie na premierę. Wydaje się jednak, iż nie będziemy musieli czekać na niego aż do lata – tak długi czas jest potrzebny raczej na przygotowanie dróg wokół. Początkowo będą dostępne następujące lokacje:

  1. Brands Hatch
  2. Imola
  3. Laguna Seca
  4. Mount Panorama
  5. Suzuka

Lista samochodów

Do tej pory widzieliśmy ok. 40 różnych samochodów na materiałach z gry, ale na start wczesnego dostępu mamy otrzymać tylko 20 pojazdów – jeszcze nie wiadomo, które z poniższych modeli będą dostępne od początku, a które zostaną dodane w aktualizacjach.

  1. Abarth 695
  2. Alfa Romeo Giulia GTA ‘65
  3. Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione
  4. Alfa Romeo Giulia GTAm
  5. Alfa Romeo Junior Veloce
  6. Alpine A110 S
  7. Alpine A290_ß
  8. Audi RS 3 (IV generacja)
  9. Audi RS 6 (C8)
  10. BMW M2 CS Racing (F87)
  11. BMW M2 (G87)
  12. BMW M4 CSL (G82)
  13. Chevrolet Camaro ZL1 (VI generacja)
  14. Ferrari F40 Competizione
  15. Ferrari 488 Challenge
  16. Ferrari 296 GTB
  17. Ferrari Daytona SP3
  18. Ford Escort RS Cosworth
  19. Ford Fiesta ST (VII generacja)
  20. Honda NSX (I generacja)
  21. Honda S2000
  22. Hyundai Elantra N TCR
  23. Hyundai i20 N
  24. Hyundai i30 N
  25. Hyundai Ioniq 5 N
  26. Hyundai N Vision 74
  27. Lamborghini Huracan STO
  28. Lancia Delta HF Integrale
  29. Lotus Emira
  30. Mazda MX-5 (NA)
  31. Mazda MX-5 Cup
  32. McLaren 765LT
  33. Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II
  34. Mercedes-AMG GT2 (I generacja)
  35. Mercedes-AMG GT 63 (II generacja)
  36. Mini Cooper (I generacja)
  37. Morgan Super 3
  38. Porsche 911 Turbo 3.6 (964)
  39. Porsche 911 GT3 Cup (992)
  40. Toyota GR86
  41. Volkswagen Golf GTI (I generacja)
  42. Volkswagen Golf GTI (VIII generacja)

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej