Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2020, 13:40

autor: Bartosz Świątek

Assassin’s Creed: Valhalla - gracze tracą postępy z powodu buga [aktualizacja]

[Aktualizacja] Na forach internetowych pojawiły się liczne doniesienia o problemach z popsutymi save’ami w Assassin’s Creed: Valhalla oraz Watch Dogs: Legion. Zdaniem niektórych osób przyczyną może być błąd synchronizacji z chmurą.

Aktualizacja:

Ubisoft potwierdził istnienie błędu psującego zapisane stany gry w Assassin’s Creed: Valhalla. W komentarzu wysłanym redakcji portalu GamesRadar deweloperzy poinformowali, że łatka naprawiająca ten bug powinna się pojawić „w przeciągu paru tygodni”. Na stronie wsparcia użytkownika można też znaleźć tymczasowe rozwiązania:

  1. zapisując grę ręcznie dbajcie o to, by nie nadpisywać save’ów z chmury (są oznaczone specjalną ikonką);
  2. nawet jeśli wasze stany gry zostały popsute, mimo wszystko powinniście być w stanie wczytać ostatni zapis wykorzystując przycisk „Kontynuuj” na ekranie tytułowym.

Warto odnotować, że w komunikacie firma nie odniosła się do podobnych problemów stwierdzonych w Watch Dogs: Legion.

Oryginalna wiadomość:

W SKRÓCIE:

  1. gracze donoszą o problemach z psuciem się save’ów w AC: Valhalla oraz WD: Legion;
  2. błąd może (ale nie musi) być powiązany z synchronizacją zapisów w chmurze;
  3. Ubisoft jeszcze nie skomentował sprawy.

Gracze Assassin’s Creed: Valhalla natrafiają na poważny bug systemu Ubisoftu, który skutkuje psuciem zapisanych stanów gry, w niektórych przypadkach powodując utratę wielu godzin postępu. Doniesienia na ten temat pojawiły się na forum gry oraz na Reddicie. Problem dotyczy zarówno konsol, jak i pecetów.

Warto przypomnieć, że kilkanaście dni temu pojawiły się podobne doniesienia. Wówczas dotyczyły Watch Dogs: Legion, ale wygląda na to, że problem występuje również w nowej odsłonie cyklu Assassin’s Creed.

Według niektórych użytkowników błąd może być powiązany z zapisywaniem stanu gry w chmurze (w tym miejscu mogę dodać, że sam natrafiłem na problemy z synchronizacją zapisanych stanów gry z usługą Ubisoft Connect w Watch Dogs: Legion, choć nigdy nie skutkowały one uszkodzeniem save’a). Inni gracze przekonują, że problem dotyczy plików lokalnych, a jego przyczyną mogą być częste crashe, których doświadczają (choć fakt, że bug pojawił się w dwóch grach sugeruje, że faktycznie może być związany z sieciowym systemem zapisu).

Firma Ubisoft na razie nie odniosła się do tej sprawy oficjalnie i nie odpowiedziała na prośbę o komentarz, wysłaną przez redaktorów serwisu Engadget. Należy zaznaczyć, że opisywany błąd nie jest jedynym problemem ostatnich gier Ubisoftu – obydwie cierpią też z powodu kiepskiej optymalizacji i dużej liczby innych bugów. Więcej informacji na ich temat znajdziecie w naszych recenzjach obydwu tytułów.

  1. Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Asasyn, którego szukacie
  2. Assassin’s Creed: Valhalla – poradnik
  3. Recenzja gry Watch Dogs: Legion - bardzo bezpieczna i grzeczna rewolucja
  4. Watch Dogs: Legion – poradnik