autor: Bartosz Świątek
Assassin’s Creed: Valhalla - gracze tracą postępy z powodu buga [aktualizacja]
[Aktualizacja] Na forach internetowych pojawiły się liczne doniesienia o problemach z popsutymi save’ami w Assassin’s Creed: Valhalla oraz Watch Dogs: Legion. Zdaniem niektórych osób przyczyną może być błąd synchronizacji z chmurą.
Aktualizacja:
Ubisoft potwierdził istnienie błędu psującego zapisane stany gry w Assassin’s Creed: Valhalla. W komentarzu wysłanym redakcji portalu GamesRadar deweloperzy poinformowali, że łatka naprawiająca ten bug powinna się pojawić „w przeciągu paru tygodni”. Na stronie wsparcia użytkownika można też znaleźć tymczasowe rozwiązania:
- zapisując grę ręcznie dbajcie o to, by nie nadpisywać save’ów z chmury (są oznaczone specjalną ikonką);
- nawet jeśli wasze stany gry zostały popsute, mimo wszystko powinniście być w stanie wczytać ostatni zapis wykorzystując przycisk „Kontynuuj” na ekranie tytułowym.
Warto odnotować, że w komunikacie firma nie odniosła się do podobnych problemów stwierdzonych w Watch Dogs: Legion.
Oryginalna wiadomość:
W SKRÓCIE:
- gracze donoszą o problemach z psuciem się save’ów w AC: Valhalla oraz WD: Legion;
- błąd może (ale nie musi) być powiązany z synchronizacją zapisów w chmurze;
- Ubisoft jeszcze nie skomentował sprawy.
Gracze Assassin’s Creed: Valhalla natrafiają na poważny bug systemu Ubisoftu, który skutkuje psuciem zapisanych stanów gry, w niektórych przypadkach powodując utratę wielu godzin postępu. Doniesienia na ten temat pojawiły się na forum gry oraz na Reddicie. Problem dotyczy zarówno konsol, jak i pecetów.
Warto przypomnieć, że kilkanaście dni temu pojawiły się podobne doniesienia. Wówczas dotyczyły Watch Dogs: Legion, ale wygląda na to, że problem występuje również w nowej odsłonie cyklu Assassin’s Creed.
Według niektórych użytkowników błąd może być powiązany z zapisywaniem stanu gry w chmurze (w tym miejscu mogę dodać, że sam natrafiłem na problemy z synchronizacją zapisanych stanów gry z usługą Ubisoft Connect w Watch Dogs: Legion, choć nigdy nie skutkowały one uszkodzeniem save’a). Inni gracze przekonują, że problem dotyczy plików lokalnych, a jego przyczyną mogą być częste crashe, których doświadczają (choć fakt, że bug pojawił się w dwóch grach sugeruje, że faktycznie może być związany z sieciowym systemem zapisu).
Firma Ubisoft na razie nie odniosła się do tej sprawy oficjalnie i nie odpowiedziała na prośbę o komentarz, wysłaną przez redaktorów serwisu Engadget. Należy zaznaczyć, że opisywany błąd nie jest jedynym problemem ostatnich gier Ubisoftu – obydwie cierpią też z powodu kiepskiej optymalizacji i dużej liczby innych bugów. Więcej informacji na ich temat znajdziecie w naszych recenzjach obydwu tytułów.
- Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Asasyn, którego szukacie
- Assassin’s Creed: Valhalla – poradnik
- Recenzja gry Watch Dogs: Legion - bardzo bezpieczna i grzeczna rewolucja
- Watch Dogs: Legion – poradnik