Assassin’s Creed: Hexe nie będzie RPG-iem, czeka nas mniejsza przygoda
AC Hexe jest jedną z ciekawszych produkcji zapowiedzianych podczas tegorocznego Ubisoft Forward. To kolejny tytuł w serii, który odchodzi od konwencji RPG.
O Assassin’s Creed Hexe (nazwa tymczasowa) wiadomo póki co bardzo niewiele, poza tym że będzie to najmroczniejsza część cyklu, a na miejsce akcji najpewniej wybrano Niemcy w okresie szczytowej popularności wiedźm oraz czarnej magii. Za grę odpowiada Ubisoft Montreal, czyli studio, które zapoczątkowało serię Assassin’s Creed, a także brało udział w tworzeniu wielu odsłon cyklu.
W rozmowach dla VGC oraz IGN Marc-Alexis Cote, pełniący funkcję producenta w Ubisofcie, zdradził trochę więcej informacji na temat niedawno zapowiedzianych gier. W tej wiadomości skupimy się na tytule o roboczej nazwie Hexe.
Hexe – czy gra będzie horrorem?
Z rozmów dowiadujemy się, że AC Hexe, podobnie jak AC Mirage, nie będzie grą RPG, a seria Ubisoftu poeksperymentuje z innymi gatunkami.
Jedną z rzeczy, których nauczyliśmy się dzięki Origins, Odyssey i Valhalli, jest to, że nie musimy wydawać co roku gry RPG – mówi Cote w rozmowie z VGC.
Myślę, że nasze podejście z Infinity pozwoli nam mieć różne doświadczenia, o różnych rozmiarach. Nie wszystko musi być 150-godzinną grą RPG, prawda? – tłumaczy Cote w rozmowie z IGN.
Cote nie potwierdził dokładnie, jak długie będzie AC Hexe ani do jakiego ma należeć gatunku, ale wygląda na to, że będzie to tytuł na mniejszą skalę niż ostatnie odsłony serii. Ubisoft chce tworzyć różne typy gier w owym uniwersum, z możliwością długoterminowego ich wspierania, poprzez swoisty hub znany jako Assassin’s Creed Infinity. Już wiemy, że Assassin’s Creed Red (to też nazwa robocza) będzie grą RPG w otwartym świecie, więc śmiało można założyć, że to Hexe zostanie tym tytułem, który spróbuje wprowadzić do serii świeży styl rozgrywki.
Hexe zapewni inne wrażenia pod względem gry i struktury gameplayu. To ostatecznie wyjdzie na jaw, gdy ujawnimy więcej – mówi Cote w rozmowie z VGC.
Pozostaje nam czekać na więcej szczegółów, jednak krótki trailer do gry zdecydowanie zapowiada mroczniejszy klimat, sugeruje też obecność w grze parających się czarną magią wiedźm.
Hexe – ile mamy czekać?
Cote opowiada również, że AC Hexe pojawi się w dalszej przyszłości, ale w podobnym okresie co AC Red, czyli poczekamy prawdopodobnie do 2025 roku. Dodatkowo cena gier będzie zależna od ich długości, co oznacza więcej tańszych produktów, a Ubisoft zaoferuje czasami graczom darmową zawartość w celu zachęcenia ich do stałych powrotów do asasyńskich przygód.
- Rozszyfrowaliśmy runy Assassin’s Creed Codename Hexe, najmroczniejszej odsłony cyklu
- Przyszłość serii Assassin’s Creed – Ubisofcie, robisz to dobrze
- Assassin’s Creed Mirage będzie krótszy niż ostatnie odsłony serii