autor: Kamil Zwijacz
ARK: Survival Evolved - dziś debiut pełnej wersji
Po dwóch latach spędzonych we wczesnym dostępie, dziś na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4 zadebiutuje pełna wersja survivalu ARK: Survival Evolved.
W maju 2015 roku studio Wildcard zapowiedziało grę ARK: Survival Evolved. Jest to jeden z przedstawicieli popularnego w ostatnich latach gatunku survival, w którym trafiamy do świata zamieszkiwanego nie tylko przez ludzi, ale i dinozaury. Pierwotnie produkcja miała ukazać się na początku 2016 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz komputerach osobistych. Wcześniej jednak pojawiła się we wczesnym dostępie – najpierw na PC-tach, a później na sprzęcie Microsoftu i Sony. Tytuł spędził tam dużo więcej czasu, niż zakładano, i dopiero dziś doczekamy się premiery pełnej wersji.
Obecnie dostępna jest ona tylko na Xboksie One (249,99 zł), ale w najbliższych godzinach dotychczasowe wydanie powinno zostać zaktualizowane na Steamie (59,99 euro – ok. 256 zł) oraz w PlayStation Store (w momencie pisania wiadomości najtaniej można było kupić Founder's Edition za 289 zł).
- survival z dinozaurami;
- sprzedawany we wczesnym dostępie od 2015 roku;
- dziś debiutuje pełna wersja na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach.
Czy warto wydawać taką kwotę na ARK: Survival Evolved? Zdania na ten temat są podzielone. Gra sama w sobie wypada dobrze, ale wiele osób narzeka od dawna np. na kiepską optymalizację. Do tego dochodzą liczne kontrowersje. Warto przypomnieć chociażby aferę związaną z płatnym dodatkiem Scorched Earth. Wydanie dużego DLC do nieukończonej produkcji rozsierdziło graczy, ale to nie wszystko.
Deweloperom oberwało się też za podwyżkę ceny. Kilka tygodni temu koszt zakupu wzrósł dwukrotnie, co wywołało niemałe poruszenie. Deweloperzy co prawda zapowiadali taki ruch wcześniej, później też tłumaczyli, że musieli podnieść cenę ze względu na warunki stawiane przez sklepy (ARK: Survival Evolved sprzedawane będzie też w wydaniu pudełkowym), ale niesmak pozostał.
Mimo wszystko gra już dawno odniosła wielki sukces, sprzedając się tylko na PC-tach i XOne w liczbie 5,5 miliona egzemplarzy (dane z sierpnia 2016 roku). Studio Wildcard nie zamierza więc porzucić projektu po jego dzisiejszym debiucie i obiecuje rozwijać go przez lata.