autor: Szymon Liebert
Angry Birds podbijają PlayStation Network
Angry Birds to jedna z lepiej skrojonych produkcji casualowych ostatnich lat, więc jej popularność na iPhone’a i iPadach nie dziwi. Okazuje się, że siła marki jest większa niż przypuszczaliśmy. Wersja gry na PlayStation Network także cieszy się ogromnym zainteresowaniem i podobno została najlepiej sprzedającym się produktem w historii usługi.
Angry Birds to jedna z lepiej skrojonych produkcji casualowych ostatnich lat, więc jej popularność na iPhone’a i iPadach nie dziwi. Okazuje się, że siła marki jest większa niż przypuszczaliśmy. Wersja gry na PlayStation Network także cieszy się ogromnym zainteresowaniem i podobno została najlepiej sprzedającym się produktem w historii usługi.
Dzieło studia Rovio o rozsierdzonych ptakach walczących z zielonymi świniakami podbiło serca wielu posiadaczy urządzeń przenośnych firmy Apple. Głównie ze względu na wciągającą rozgrywkę, zabawną stylistykę, intuicyjne sterowanie i niską cenę (99 centów). W grze strzelamy ptakami do konstrukcji zbudowanych przez świnie.
Na PlayStation 3 i PSP gra została wydana w styczniu tego roku w ramach serii Minis za niecałe cztery dolary. Po niedawnej obniżce można kupić ją za 12 złotych. Angry Birds radzi sobie świetnie na konsolach Sony, nawet mimo wyższej ceny i braku ekranu dotykowego. Informację o popularności tytułu przekazał Colin Sebastian z firmy Lazard Capital Markets.
Niestety analityk nie ujawnił szczegółów odnośnie sprzedaży tytułu. Jeśli wiadomość jest prawdziwa, to mamy kolejny dowód na to, że casualowe produkcje sprawdzają się świetnie na platformach skierowanych do hardcorowców.
Pracownik Lazard Capital Markets mówił o Angry Birds w kontekście popularności samego PlayStation Network. Usługa ma już 75 milionów zarejestrowanych użytkowników, którzy ściągnęli 1.4 miliarda produktów z PlayStation Store.