Amerykański rynek gier w lutym - triumf Dead Space 3
Firma NPD wypuściła raport z amerykańskiego runku gier za luty tego roku. Najchętniej kupowaną produkcją okazało się Dead Space 3.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport opisujący kondycję amerykańskiego rynku gier w lutym tego roku. Sklepowa sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wygenerowała w sumie 810 mln dolarów przychodów, czyli o 25% mniej niż w zeszłym roku. Analitycy firmy przyznają jednak, że te dane obejmują jedynie część tego, co gracze wydali w zeszłym miesiącu na elektroniczną rozrywkę. Po dodaniu sprzedaży używanych gier, dystrybucji cyfrowej (w tym także aplikacji mobilnych), mikropłatności i abonamentów suma przychodów wyniosła w rzeczywistości 1,2 mld dolarów.
Sprzedaż samych nowych pudełkowych gier konsolowych wygenerowała 352 mln dolarów, czyli o 27% mniej niż w lutym roku ubiegłego. Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:
# | Gra | Platformy | Wydawca |
1. | Dead Space 3 | X360, PS3, PC | Electronic Arts |
2. | Call of Duty: Black Ops II | X360, PS3, Wii U, PC | Activision Blizzard |
3. | Crysis 3 | X360, PS3, PC | Electronic Arts |
4. | NBA 2K13 | X360, PS3, Wii, Wii U, PSP, PC | Take-Two Interactive |
5. | Metal Gear Rising: Revengeance | PS3, X360 | Konami |
6. | Aliens: Colonial Marines | X360, PS3, PC | Sega |
7. | Just Dance 4 | Wii, X360, PS3, Wii U | Ubisoft |
8. | Far Cry 3 | X360, PS3, PC | Ubisoft |
9. | Sly Cooper: Thieves in Time | PS3, PS Vita | Sony |
10. | Madden NFL 13 | X360, PS3, Wii, PS Vita, Wii U | Electronic Arts |
Spadek o 36% zanotowała sprzedaż konsol, generując 244,2 mln dolarów. Najpopularniejszą platformą sprzętową tradycyjnie okazał się Xbox 360. Maszynka Microsoftu rozeszła się w 302 tysiącach egzemplarzy. Warto dodać, że firma dzierży żółtą koszulkę lidera już 26 miesięcy z rzędu. Słabo radzi sobie natomiast Wii U. W lutym Amerykanie zakupili około 64 tys. sztuk tej konsoli. Najmniejszy spadek (o 3%) zanotował sektor sektora akcesoriów, który wygenerował 213,9 mln dolarów.