Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 czerwca 2020, 16:35

Aktualizacja No Man's Sky - cross-play zawita do gry

Studio Hello Games przedstawiło nowości z nadchodzącej aktualizacji No Man's Sky. Obejmuje to wsparcie funkcji cross-play, a uaktualnienie zadebiutuje wraz z premierą gry w usłudze Xbox Game Pass.

Aktualizacja No Mans Sky - cross-play zawita do gry - ilustracja #1
No Man’s Sky wkrótce pozwoli na zabawę ze znajomymi na wszystkich platformach.

Po prawie czterech latach od debiutu No Man’s Sky jest koronnym dowodem na to, jak upór twórców potrafi uratować tytuł – wydawałoby się – pogrążony przez nieudaną premierę. Już po aktualizacji NEXT z 2018 roku wielu graczy wybaczyło grze nie najlepszy debiut, a bynajmniej nie był to ostatni wielki pakiet zawartości. Dziś deweloperzy zapowiedzieli kolejne uaktualnienie, a choć nie jest ono równie okazałe, co wspomniany NEXT czy Beyond, wprowadzi istotną nowość. Studio Hello Games doda do No Man’s Sky wsparcie funkcji cross-play. Wymagało to całkowitej wymiany architektury gry, ale dzięki temu będzie możliwa wspólna zabawa między użytkownikami PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Jest to o tyle istotne, że pecetowe No Man’s Sky od jutra będzie dostępne w oficjalnym sklepie Microsoftu i trafi do usługi Xbox Game Pass.

Z wprowadzeniem cross-playa powiązana jest osobna lista znajomych. Tytuł pozwala szybko dodać do niej lub do grupy napotkanych graczy, by w przyszłości można było błyskawicznie znaleźć i dołączyć do ich sesji. Lista tzw. No Man’s Sky Friends jest niezależna od przyjaciół w ramach Steama, Xbox Live oraz PlayStation Network i zarządzamy nią w osobnym oknie. Znajomych można też dodać poprzez wpisanie unikalnego kodu.

Nowa aktualizacja nie wprowadza żadnej nowej zawartości, tak więc reszta zmian ogranicza się do rozmaitych poprawek. Uwzględnia to przywrócenie czatu głosowego na PlayStation 4 oraz dodanie opcji automatycznej transkrypcji i tłumaczenia wypowiedzi. Dochodzą do tego drobne ulepszenia optymalizacji i trybu VR, skrócenie czasów ładowania oraz – rzecz jasna – rozmaite usunięte błędy. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej