Aktualizacja do Red Dead Online ma ukrócić złe zachowania graczy
Firma Rockstar wprowadzi zmiany w Red Dead Online, mające na celu ukrócenie agresywnych zachowań graczy. Premiera dużej aktualizacji do wersji beta sieciowego modułu Red Dead Redemption II zaplanowana jest na 26 lutego.
Życie na Dzikim Zachodzie nie należało do najbezpieczniejszych. Do grobu można było trafić przez choroby, dzikie zwierzęta czy kulę wystrzeloną przez jakiegoś awanturnika. To ostatnie jest główną przyczyną zgonów w Red Dead Online, czyli sieciowym module przebojowego Red Dead Redemption II. O ile jest to w pewnym stopniu zgodne z realiami, to bandy graczy zajmujące się wyłącznie polowaniem na innych potrafią uprzykrzyć zabawę i zniechęcają do jej kontynuowania. Dostrzegło to również studio Rockstar, które - podążając za głosem społeczności - w zaplanowanej na 26 lutego dużej aktualizacji wersji beta Red Dead Online zamierza wprowadzić pewne zmiany, mające ograniczyć „niektóre typy destrukcyjnych zachowań”.
Po pierwsze, nadchodząca aktualizacja do Red Dead Online zmniejszy widoczność innych graczy. Pojawią się oni na minimapie tylko wtedy, gdy zbliżą się do nas na odległość 150 metrów lub oddadzą strzał z broni. Po drugie, wprowadzony zostanie system oznaczania agresywnych kowbojów i ich gangów. Wraz z kolejnymi popełnionymi zbrodniami, takimi jak „atakowanie i zabijanie innych graczy lub ich koni poza zorganizowanymi trybami, wydarzeniami lub zawodami, czy misjami w grze swobodnej”, ich wskaźnik będzie stopniowo zmieniał się z niebieskiego na ciemnoczerwony. Pomoże to w szybkim wyłapywaniu, do kogo lepiej się nie zbliżać, jeśli nie mamy ochoty na awantury. Ponadto na ogarniętych żądzą mordu graczy nałożona zostanie grzywna. Po przekroczeniu pewnego poziomu, zaczną ich gonić sterowani przez sztuczną inteligencję łowcy nagród, których pozbycie się nie będzie należało do łatwych zadań. Oczywiście każdy będzie posiadał opcję odkupienia swoich win i powrotu na ścieżkę praworządności. W końcu po trzecie, nowa aktualizacja doda do Red Dead Online rozejmy, które pozwolą na szybkie załagodzenie sporu. Jeśli interesuje nas bezpośrednia konfrontacja z mordercą, będziemy mogli rzucić mu wyzwanie, będące ograniczonym czasowo „minideathmatchem” w grze swobodnej.
Ponadto lutowa aktualizacja wprowadzi do Red Dead Online tzw. wyzwania dnia. Mogą one polegać na przykład na sprzedawaniu przedmiotów u pasera, polowaniu na zwierzęta, zbieraniu ziół czy czyszczeniu kryjówek. Za ich wypełnianie gracze otrzymają nagrody – złoto i punkty doświadczenia.
Łatka usprawni również kilka aspektów zasugerowanych przez społeczność. Chodzi tu między innymi o balans niektórych broni, wyświetlanie przedmiotów na końskim grzbiecie czy rozmowy głosowe. Pełna lista zmian zostanie opublikowana w dniu debiutu patcha. Jeśli macie jakieś dodatkowe sugestie dotyczące rozwoju Red Dead Online, możecie je składać tutaj.
Beta Red Dead Online zadebiutowała pod koniec listopada ubiegłego roku. Posiada ona niepełną kampanię fabularną i szereg innych trybów sieciowych, w tym przypominające battle royale Gun Rush. Premier pełnej wersji modułu nie jest na razie znana.