autor: Szymon Liebert
Activision wstrzymuje prace nad Guitar Hero i True Crime: Hong Kong
Firma Activision ogłosiła, że zamierza zrezygnować z kontynuowania serii Guitar Hero oraz wstrzymać prace nad kilkoma innymi, niedochodowymi markami. Decyzja koncernu może oznaczać śmierć gatunku gier korzystających z plastikowych instrumentów, które jeszcze do niedawna stanowiły prawdziwy fenomen i zarabiały ogromne pieniądze.
Firma Activision ogłosiła, że zamierza zrezygnować z kontynuowania serii Guitar Hero oraz wstrzymać prace nad kilkoma innymi, niedochodowymi markami. Decyzja koncernu może oznaczać śmierć gatunku gier korzystających z plastikowych instrumentów, które jeszcze do niedawna stanowiły prawdziwy fenomen i zarabiały ogromne pieniądze.
W ogłoszonym raporcie finansowym stwierdzono, że z powodu coraz gorszych wyników gier muzycznych firma zamknie oddziały zajmujące się Guitar Hero i zaprzestanie prac nad następnymi odsłonami serii w 2011 roku. Thomas Tippl, przedstawiciel koncernu, dodał, że w najbliższych dwunastu miesiącach Activision nie wypuści żadnej gry muzycznej.
To nie koniec cięć w szeregach jednego z największych wydawców. Firma anulowała produkcję gry True Crime: Hong Kong i zapowiedziała, że w tym roku nie dostaniemy nowej odsłony Tony Hawk. Twórcy pierwszej z wymienionych produkcji przyznali, że jest im przykro z powodu zerwania współpracy z koncernem, ale rozumieją podjętą decyzję.
Przedstawiciele Activision tłumaczą powyższą politykę chęcią skupienia się na produktach, które zagwarantują zyski. Kluczowymi markami dla firmy w najbliższych miesiącach będą więc Call of Duty, StarCraft i World of Warcraft. Wyraźnie widać, że rola Blizzarda jest coraz mocniejsza i to właśnie ten producent będzie koniem pociągowym koncernu.
Trudno stwierdzić czy nadszedł czas na zutylizowanie plastikowych gitar, które kurzą się na szafach niejednego gracza. Activision może dać odpocząć nam od marki i przywrócić ją do życia w przyszłości. Tak czy inaczej branżę gier muzycznych czekają zmiany. Miejmy nadzieję, że przywrócą one gatunkowi świeżość na poziomie Frequency/Amplitude.