Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2010, 08:26

autor: Adrian Werner

2K Boston wraca do nazwy Irrational Games

Jak donosi GameInformer, odpowiedzialne za stworzenie gry Bioshock studio 2K Boston, już wkrótce zostanie przemianowane na Irrational Games, ponieważ uznano, że nazwa ta (którą deweloper posługiwał się przed 2007 rokiem) posiada zbyt dużą wartość, by o niej tak po prostu zapomnieć.

Jak donosi GameInformer, odpowiedzialne za stworzenie gry Bioshock studio 2K Boston, już wkrótce zostanie przemianowane na Irrational Games, ponieważ uznano, że nazwa ta (którą deweloper posługiwał się przed 2007 rokiem) posiada zbyt dużą wartość, by o niej tak po prostu zapomnieć.

 

2K Boston wraca do nazwy Irrational Games - ilustracja #1

Nowe logo

 

Warto zauważyć, że dotyczy to tylko oddziału w Bostonie, wiadomość na serwisie GameInformer milczy na temat losu 2K Australia. Na oficjalnej stronie trwa odliczanie, które zakończy się we wtorek o godzinie 17:00. Wtedy wystartuje nowa witryna studia - pełna materiałów, które powinny ucieszyć każdego ich fana. Zawsze można mieć jednak nadzieję, że towarzyszyć temu będzie ujawnienie kolejnej gry tej ekipy. Przypomnijmy, że już od pewnego czasu krążą plotki, że projektem tym jest nowe wcielenie klasycznej serii X-Com.

 

2K Boston wraca do nazwy Irrational Games - ilustracja #2

System Shock 2

 

Irrational Games założyli w 1997 trzej weterani Looking Glass Studios - Ken Levine, Jonathan Chey oraz Robert Fermier. Studio stało się obiektem uwielbienia graczy już dwa lata później, wraz z wydaniem System Shock 2. Potem poszło z górki - seria Freedom Force oraz SWAT 4 zdobyły powszechne uznanie pecetowców na całym świecie. Odrobinę słabiej poradziło sobie Tribes: Vengeance, choć i tu chwalono dobrą kampanię singleplayer. Oczywiście, historia Irrational Games nie była jedynie pasmem niekończących się sukcesów, w międzyczasie skasowano dwa projekty - Lost oraz Deep Cover.

 

2K Boston wraca do nazwy Irrational Games - ilustracja #3

Bioshock

 

Samo studio rozrastało się w szybkim tempie - zespół zasilało coraz więcej osób, otwarto także nowy oddział w Australii. W 2004 świat usłyszał po raz pierwszy nazwę Bioshock. To, co się pod nią kryło znacząco różniło się od gry, która ostatecznie wylądowała na półkach sklepowych. Z początku akcja osadzona miała być w opuszczonym podziemnym laboratorium badawczym, gdzie naziści przeprowadzali przerażające eksperymenty medyczne.

Potem o projekcie na pewien czas słuch zaginął. Na początku 2006 Irrational Games zostało wykupione przez Take 2 Interactive, a kilka miesięcy później na targach E3 pokazano odmienionego Bioshocka. Sama gra ukazała się rok później, a na krótko przed jej premierą oddziały studia zmieniły nazwę na 2K Boston oraz 2K Australia. Reszta jak to mówią jest historią.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej