Newsy i ciekawostki na temat Doom Collector's Edition
Powstaje nowy film na podstawie serii Doom
Aleksander Kaczmarek, 13 marca 2011, 11:44
Serwis What'splaying doniósł, że wytwórnia Universal zamierza ponownie pokusić się o kinową adaptację kultowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin Doom. Trwają prace nad scenariuszem filmu, a obraz korzystać ma z najnowszych osiągnięć technologicznych. Oznacza to jedno – tym razem piekielne bestie atakować będą w 3D.
Id Software rozpoczęło pracę nad Doom 4
Dorota Drużko, 8 maja 2008, 08:46
Od daty premiery ostatniej Zagłady minęło już ponad trzy i pół roku, teraz nareszcie pojawiła się oficjalna informacja dotycząca rozpoczęcia prac nad czwartą odsłoną tej kultowej serii. Z powodu prowadzenia jednocześnie dwóch projektów id Software poszukuje nowych pracowników między innymi na takich stanowiskach jak główny projektant, programista gry, animator.
id Software stworzy czwartego Dooma i prawdopodobnie sequel gry Quake Arena
Krystian Smoszna, 6 sierpnia 2007, 11:55
Choć Rage będzie pierwszą od 1996 roku grą firmy id Software, Inc. korzystającą z nowej marki, nie oznacza to, że John Carmack i spółka zamierzają odłożyć na półkę doskonale znane fanom pierwszoosobowych strzelanin tytuły. Współzałożyciel legendarnego studia już dziś daje do zrozumienia, że w przyszłości powstanie czwarta odsłona cyklu Doom.
Polowanie na kaczki teraz z użyciem BFG 9000
Krystian Smoszna, 30 sierpnia 2005, 11:46
W listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy Was po raz pierwszy o grze Duck Doom - świetnym remake’u klasycznej strzelaniny Duck Hunt, która w kwietniu 1984 roku zadebiutowała na konsoli NES. Autor – Chris Laviolette – postanowił rozbudować swój program o nowe funkcje oraz lepszą oprawę audiowizualną. Jedną z najbardziej widocznych zmian jest dodanie do arsenału kolejnej broni wprost z Doom II.
3dfx Voodoo - Reaktywacja!
Radosław Grabowski, 16 listopada 2004, 08:21
Zanim nastała era kart graficznych o „księżycowych” cenach, neonowego oświetlenia obudów oraz innych przedziwnych gadżetów komputerowych, PeCetowych entuzjastów elektronicznej rozrywki opanowała „magia” Voodoo. Nie miało to jednak żadnego związku z obrzędami religijnymi na Haiti, lecz ze słynną linią akceleratorów firmy 3dfx Interactive. Teraz „czary” działają znów – konkretnie w grze Doom 3.
Polak reżyserem filmu „Doom”.
Marcin Cisowski, 10 września 2004, 17:01
Studio Universal, posiadające prawa do ekranizacji jednego z najgorętszych tytułów w historii elektronicznej rozrywki – Dooma, poinformowało o zmianie na stanowisku reżysera. Z powodów osobistych z realizacji obrazu musiał zrezygnować absolutny debiutant – Enda McCallion. Jego miejsce zajmie nasz rodak – Andrzej Bartkowiak.
Dwayne Johnson nie zagra głównej roli w filmie Doom
Krystian Smoszna, 17 sierpnia 2004, 07:04
Podczas konferencji prasowej, podsumowującej zakończoną właśnie, kolejną edycję turnieju Quakecon, włodarze firmy id Software oficjalnie potwierdzili, że Dwayne „The Rock” Johnson nie wcieli się w rolę Johna Grimma, głównego bohatera filmu Doom.
Szczegóły scenariusza filmowej ekranizacji gry Doom
Krystian Smoszna, 11 sierpnia 2004, 17:58
Redaktorzy znanego internetowego serwisu IGN, dobrali się przed kilkoma dniami do gotowego scenariusza filmu Doom i postanowili podzielić się wrażeniami na temat jego fabuły z szerszą publicznością. I chociaż wszyscy doskonale wiedzą czego można się po tym obrazie spodziewać (zwłaszcza w kwestii kolejnych wydarzeń), to jednak lojalnie ostrzegam, że w dalszej części tego tekstu występują tzw. „spoilery”. Czytać na własne ryzyko.
Pierwsze concept arty z filmu Doom
Krystian Smoszna, 13 lipca 2004, 08:24
Dla filmowej adaptacji Dooma, przejęcie projektu przez wytwórnię Universal Pictures okazało się najwyraźniej zbawienne. Wreszcie zaczyna się coś dziać w tym temacie, o czym świadczy duża ilość informacji, jakie pojawiają się na łamach serwisów – zarówno filmowych, jak i poświęconych komputerowej rozrywce. W ubiegły czwartek opublikowaliśmy wiadomość, że głównym kandydatem do objęcia pierwszoplanowej roli w Doom, jest Dwayne „The Rock” Johnson. Dzisiaj możemy natomiast podzielić się grafikami koncepcyjnymi, które zostały przygotowane przez Frederica D’Allesandro.
Jesienna premiera nowego produktu spod znaku Doom
Radosław Grabowski, 19 marca 2004, 10:23
Amerykańska firma Fantasy Flight Games powinna być znana miłośnikom elektronicznej rozrywki przede wszystkim za sprawą gry planszowej (vide news z 24 czerwca 2003), powstałej w oparciu o popularną serię Warcraft. Teraz pracownicy rzeczonego podmiotu gospodarczego realizują ponoć podobny projekt na podstawie kultowej sagi Doom.
Remake klasycznego Dooma
Krystian Smoszna, 11 grudnia 2003, 17:21
Wszyscy spodziewali się, że data 10 grudnia 2003, czyli dziesiąta rocznica opublikowania Dooma, przyniesie jakiś niespodziewany prezent od id Software, w postaci oficjalnego dema trzeciej części kultowej gry. Niestety, jak na razie możemy o tym zapomnieć.
Dziesięciolecie Dooma
Krystian Smoszna, 10 grudnia 2003, 09:19
Wydawałoby się, że jest to dzień jak każdy inny. Ale to właśnie dokładnie dziesięć lat temu, 10 grudnia 1993 roku, w piątkowy wieczór, Jay Wilbur wprowadził pierwszą, shareware'ową wersję Doom'a na serwer FTP Uniwersytetu Parkside w Winconsin.
Dziewiąta rocznica Dooma
Przemysław Bartula, 12 grudnia 2002, 13:11
Wszyscy miłośnicy gier akcji po ostatnich targach E3 i zaprezentowanych wówczas materiałach przedstawiających trzecią część Dooma, po prostu „zapieli” z zachwytu i teraz niecierpliwie wyczekują wydania tej gry. Nie wszyscy wiedzą jednak, że w tym tygodniu, 10 grudnia, miała miejsce dziewiąta rocznica powstania gry Doom. Swoją drogą, kto z nas, w 1993 roku przewidywał, że w XXI wieku ponownie zetknie się z tą serią, tym razem oznaczoną numerkiem III, jednakże znowu wzbudzającą powszechny zachwyt.