11. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Beach Life
Strategiczne 6 września 2002
Beach Life to zaprawiona sporą dawką humoru strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Deep Red Games. Gracz wciela się w rolę zarządcy ekskluzywnego hotelu w nadmorskim kurorcie, a do jego zadań należy m.in. rozbudowa ośrodka wypoczynkowego, zapewnienie atrakcji dla turystów, zagospodarowanie plaż oraz reagowanie na różnego rodzaju katastrofy.
Clash II
Strategiczne 15 lutego 2024
Clash II to kontynuacja polskiej turowej gry strategicznej z 1998 roku. Tytuł inspirowany cyklem Heroes of Might and Magic pozwala przejąć kontrolę nad rycerzami wyznającymi Jedynego Boga oraz Starowiercami korzystającymi z magii.
Iron Harvest
Strategiczne 1 września 2020
Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących. Modelem rozgrywki tytuł przypomina serię Company of Heroes, ograniczając aspekty ekonomiczne (gromadzenie surowców, rozbudowa bazy) na rzecz taktycznego dowodzenia jednostkami (mechami, piechotą, pojazdami etc.
Realpolitiks II
Strategiczne 12 maja 2021
Druga część serii gier strategicznych, w której stajemy na czele wybranego kraju i prowadzimy go do globalnej dominacji. W Realpolitiks II tylko od nas zależy, czy postawimy na rządy twardej ręki i działania wojenne, czy też poszanujemy zasady demokracji i prawa wolnego rynku.
Europa Universalis II
Strategiczne 20 listopada 2001
Kontynuacja strategicznej gry firmy Paradox, pozwalającej na kierowanie rozwojem największych europejskich potęg. Europa Universalis II to gra o wiele bardziej rozbudowana, obejmująca czterysta lat historii (1419-1820) nie tylko Europy, ale całego świata.
Endless Space
Strategiczne 4 lipca 2012
Osadzona w stylistyce science-fiction turowa strategia 4X, opracowana przez debiutujące studio Amplitude, założone przez byłych pracowników EA oraz Ubisoftu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w galaktyce zamieszkanej przez 8 konkurujących ze sobą cywilizacji. Grający wcielają się w jedną z nich, a ich zadaniem jest poprowadzenie swojej frakcji do dominacji nad innymi. Zabawa sprowadza się do eksploracji losowo generowanej galaktyki, rozwoju ekonomii, technologii i dyplomacji.
Król Artur
Strategiczne 24 listopada 2009
Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny.
Zoo Tycoon 2
Strategiczne 12 listopada 2004
Kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej opracowana przez studio Blue Fang Games. Gracz po raz kolejny wciela się w zarządcę tytułowego zoo, w którym może się pojawić trzydzieści gatunków zwierząt. Z uwagi na fakt, że nasi podopieczni wymagają stałego nadzoru, konieczne jest zatrudnienie odpowiednio wyszkolonego personelu, czyli treserów i sprzątaczy oraz ochrony; nie bez znaczenia pozostają również osoby zabawiające gości.
Foundation
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 1 lutego 2019)
Foundation to strategia ekonomiczna w stylu serii The Settlers. Podczas zabawy przenosimy się do średniowiecza i stajemy przed zadaniem zbudowania potężnego, dobrze prosperującego miasta. Co ciekawe, gramy na mapie pozbawionej siatki.
Dune II: Battle for Arrakis
Strategiczne 1 grudnia 1992
Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.
Builders of Greece
Strategiczne 27 lutego 2024
Builders of Greece to klasyczna strategia typu city builder, osadzona w czasach starożytnej Grecji. Zadaniem gracza jest zbudowanie sprawnie funkcjonującego miasta i zadbanie o potrzeby mieszkańców.
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Strategiczne 22 marca 2000
Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów.
Age of Mythology: Extended Edition
Strategiczne 8 maja 2014
Kolejna, po drugiej odsłonie serii Age of Empires, kompletnie zremasterowana wersja klasycznej strategii autorstwa Ensemble Studios. Oryginalna gra ukazała się w 2002 roku jako spin-off wspomnianej serii i osadzona jest w świecie mitologii. Produkcja oferuje nam pełną zawartość oryginału wraz z oficjalnym dodatkiem The Titans i pozwala opowiedzieć się po stronie jednej z czterech starożytnych cywilizacji: Greków, Egipcjan, Wikingów oraz tajemniczych mieszkańców Atlantydy.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Alien Nations 2
Strategiczne 22 czerwca 2001
Alien Nations 2 to kontynuacja wydanej w 1999 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska studia Neo Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z trzech plemion (Amazonki, Pimmonowie lub Sajikisi) i na różne sposoby próbuje zdominować fantastyczny świat. Gra znana jest także pod tytułem The Nations.
Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.
Oddsparks: An Automation Adventure
Strategiczne 24 kwietnia 2024
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i przygodowymi. W Oddsparks: An Automation Adventure tworzymy zautomatyzowane warsztaty oraz eksplorujemy różnorodne lokacje; wszystko to robimy w towarzystwie pracowitych i walecznych istot znanych jako Sparks.
Mutant Year Zero: Road to Eden
Strategiczne 4 grudnia 2018
Trójwymiarowa taktyczna gra strategiczna z elementami skradanki oraz walką rozgrywaną w systemie turowym. Podczas zabawy w Mutant Year Zero: Road to Eden trafiamy do postapokaliptycznego świata, gdzie kierując grupą mutantów, staramy się odnaleźć mityczny Eden.
Knights & Merchants: The Shattered Kingdom
Strategiczne 15 października 1998
Strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego. Całość koncentruje się na ekonomicznej stronie zarządzania królestwem. Poza rozbudowaną kampanią solo dostępny jest też tryb wieloosobowy.
Blitzkrieg 2
Strategiczne 23 września 2005
Sequel popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS), której rynkowy debiut miał miejsce w maju 2003 roku. Akcja programu przenosi gracza na fronty II Wojny Światowej, gdzie jako dowódca wojsk jednej z czterech walczących frakcji (do wyboru: Niemcy, Wielka Brytania, ZSRR oraz Stany Zjednoczone) musi poprowadzić podległe wojska do zwycięstwa.
SpellForce 2: Władca Smoków
Strategiczne 23 marca 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do Spellforce 2: Shadow Wars. Historia w SpellForce 2: Władca Smoków kontynuuje wątki opowiedziane w podstawowej wersji gry, koncentrując się na problemie, jakim okazała się słabnąca moc łączących poszczególne wyspy portali. Rozpoczęła się krwawa wojna, mająca zaprowadzić jej uczestników na nowe, nadające się do zamieszkania terytoria.
Command & Conquer: Generals
Strategiczne 11 lutego 2003
Kolejna odsłona popularnej serii strategii RTS, zapoczątkowanej przez Westwood Studios w 1995 roku. Po jego przejęciu przez koncern EA produkcję tytułu powierzono studiu EA Pacific, w którego skład weszli m.in. twórcy oryginału.
SimCity 3000
Strategiczne 27 stycznia 1999
SimCity jest trzecią pełnoprawną odsłoną cyklu strategii ekonomicznych, rozwijanego przez firmę Maxis. Gracz ponownie ma okazję spróbować swoich sił w roli budowniczego i zarządcy dużej metropolii. Twórcy gry położyli nacisk na aspekt symulacji życia miasta, co przełożyło się na wzrost liczby zależności pomiędzy poszczególnymi czynnikami społeczno-ekonomicznymi.
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Strategiczne 16 marca 2010
Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.