Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry Strategiczne PlayStation 2

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PS2.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PS2

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Age of Empires II: The Age of Kings
Age of Empires II: The Age of Kings

Strategiczne 2 listopada 2001

Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów.

Ghost Master
Ghost Master

Strategiczne 27 sierpnia 2004

Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

Worms Forts Under Siege
Worms Forts Under Siege

Strategiczne 15 października 2004

Kolejna, po Worms 3D, część bardzo popularnej na całym świecie serii traktującej o zmaganiach wirtualnych robaków. Oprócz specyficznego klimatu i poczucia humoru znanego z poprzednich odsłon, Worms Forts Under Siege oferuje graczom zupełne novum w rozgrywce - tytułowe fortyfikacje.

Worms 3D
Worms 3D

Strategiczne 31 października 2003

Worms 3D to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia turowa, stworzona przez zespół deweloperski Team 17 Software. Gra jest pierwszą odsłoną serii korzystającą z silnika graficznego 3D. Twórcy pozostali jednak wierni podstawowym założeniom zabawy, a gracze mają dużą swobodę w kierowaniu poczynaniami tytułowych robali oraz deformowaniu świata gry przy użyciu najrozmaitszych broni i środków masowej zagłady.

Commandos 2: Men of Courage
Commandos 2: Men of Courage

Strategiczne 26 sierpnia 2002

Pełnoprawna kontynuacja oryginalnej taktycznej strategii hiszpańskiego Pyro Studios z 1998 roku. W grze Commandos 2: Ludzie Odwagi przejmujemy po raz kolejny kontrolę nad oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, których zadaniem jest wykonanie szeregu niebezpiecznych misji za linią wroga.

Jurassic Park: Operation Genesis
Jurassic Park: Operation Genesis

Strategiczne 21 marca 2003

Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.

Playboy: The Mansion
Playboy: The Mansion

Strategiczne 25 stycznia 2005

Pierwsza gra na dużą skalę, powstała na zlecenie wydawcy chyba najsłynniejszego magazynu dla mężczyzn – Playboy Enterprises, Inc, który postanowił poszerzyć swoją ofertę i wejść z nią również na rynek gier video.

Full Spectrum Warrior
Full Spectrum Warrior

Strategiczne 1 kwietnia 2004

Zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach.

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff

Strategiczne 18 kwietnia 2001

Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty.

Front Mission 4
Front Mission 4

Strategiczne 15 czerwca 2004

Front Mission 4 jest strategiczną grą rozgrywaną w turach, w której najważniejszą rolę pełnią wielkie machiny kroczące zwane mechami. Akcja rozgrywa się w wielu państwach na świecie, zahaczając w pewnym momencie nawet o Polskę.

Worms 4: Mayhem
Worms 4: Mayhem

Strategiczne 29 lipca 2005

Worms 4: Mayhem to kolejna odsłona popularnej serii traktującej o starciach uzbrojonych po zęby, inteligentnych, gadatliwych i przy tym niezwykle zabawnych tytułowych robaczków. Warto odnotować, iż premiera Worms 4: Mayhem jest w dużym stopniu powiązana z obchodami dziesięciolecia całej serii.

Robin Hood: Defender of the Crown
Robin Hood: Defender of the Crown

Strategiczne 30 września 2003

Robin Hood: Defender of the Crown jest strategią z elementami gry akcji oraz cRPG, wyprodukowaną przez studio Cinemaware. Gracz wciela się w tytułowego banitę, a jego zadaniem jest uratowanie króla Ryszarda Lwie Serce oraz położenie kresu tyranii księcia Jana. Kluczem do zwycięstwa jest podbicie i zjednoczenie pod prawowitymi rządami 38 terytoriów.

The Movies
The Movies

Strategiczne prace wstrzymane

The Movies to strategia ekonomiczna, wyprodukowana przez zespół deweloperski Lionhead Studios. Akcja gry osadzona została w okresie tzw. "złotych lat" Hollywood, a gracz wciela się w rolę debiutującego producenta filmowego, do którego obowiązków należy m.in. zatrudnianie aktorów, poszukiwanie scenariuszy i zapewnienie zaplecza finansowego. Twórcy z dbałością o szczegóły odtworzyli historię kinematografii.

Risk: Global Domination
Risk: Global Domination

Strategiczne 5 listopada 2003

Risk: Global Domination jest kolejną reinkarnacją znanej na całym świecie planszowej gry Ryzyko, tym razem dostarczoną nam za sprawą firmy Cyberlore. Zasady gry są całkowicie niezmienione w stosunku do planszowego oryginału, dlatego wciąż na początku rozgrywki wybieramy swoje państwo, a naszym celem jest globalna dominacja.

Battlestations: Midway
Battlestations: Midway

Strategiczne prace wstrzymane

Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

The Urbz: Simowie w Mieście
The Urbz: Simowie w Mieście

Strategiczne 9 listopada 2004

The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.

Kessen 2
Kessen 2

Strategiczne 27 października 2001

Kessen 2 jest młodszym, choć bardziej rozbudowanym bratem pierwszego Kessena – strategii - w której kamera potrafila znaleźć się miedzy poszczególnymi żołnierzami podczas bitwy i starcie pokazywać „od wewnątrz”.

Alien vs Predator: Extinction
Alien vs Predator: Extinction

Strategiczne 29 lipca 2003

Nietypowe podejście do tematu Obcych, Predatorów i Marines, znanych z licznych filmów, komiksów oraz gier. Gra jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której prowadzimy do boju oddziały każdej z frakcji. W sumie otrzymujemy 21 etapów, podzielonych na trzy zróżnicowane kampanie. Poszczególne rasy posiadają do 10 różnych jednostek.

Army Men: RTS
Army Men: RTS

Strategiczne 27 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Nobunaga's Ambition: Iron Triangle
Nobunaga's Ambition: Iron Triangle

Strategiczne 6 marca 2008

Nobunaga's Ambition: Iron Triangle jest strategią turową, której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Japonii. Gracz wciela się w Ody Nobunagiego i obejmuje przywództwo nad jednym z księstw. Jego zadaniem jest stworzenie potęgi gospodarczej i militarnej, która będzie w stanie zjednoczyć Kraj Kwitnącej Wiśni. Deweloperzy z firmy Koei przygotowali 9 historycznych i fikcyjnych scenariuszy, dostępnych w trzech trybach rozgrywki.

Nobunaga's Ambition: Rise to Power
Nobunaga's Ambition: Rise to Power

Strategiczne 5 lutego 2008

Skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się w czasach feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, zajmując się także dyplomacją i rozwojem miast.

Gladius
Gladius

Strategiczne 28 października 2003

Połączenie strategii taktycznej oraz gry role-playing. Wcielamy się w jedną z dwóch różnych postaci i przystępujemy do walk organizowanych na różnego rodzaju arenach. Pojedynki rozgrywane są w systemie turowym.

Romance of the Three Kingdoms VIII
Romance of the Three Kingdoms VIII

Strategiczne 13 sierpnia 2003

Romance of the Three Kingdoms VIII, zgodnie z numeracją, jest ósmą częścią wydawanej od lat i niezwykle popularnej strategicznej serii firmy Koei. Akcja gry rozpoczyna się w Chinach z III wieku, a konkretnie po upadku dynastii Han.

Thrillville
Thrillville

Strategiczne 21 listopada 2006

Thrillville to gra ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Frontier Developments. Podobnie, jak poprzednie wytwory tej firmy (np. RollerCoaster Tycoon 3), również ten produkt podejmuje temat tworzenia lunaparku.