19. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 19. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Pizza Connection 2
Strategiczne 10 lutego 2001
Strategia ekonomiczna stworzona przez firmę Software 2000. Gracz wciela się w szefów megakorporacji czerpiącej zyski z serwowania tytułowej pizzy. Do stawianych przed nami zadań należy budowa restauracji w centrach wielkich miast, zatrudnianie nowych pracowników (maksymalnie dwudziestu na jedną placówkę) i dbanie o ich wydajność, wynajmowanie firm ochroniarskich, a także przeszkadzanie konkurencji.
Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.
Tlatoani
Strategiczne 31 października 2024
Skupiona na cywilizacji Azteków strategia ekonomiczna z ręcznie malowaną grafiką, której twórcy starali się wypośrodkować cechy takich tytułów jak Banished i Immortal Cities: Children of the Nile. W Tlatoani jako władca mamy za zadanie przekształcić małą wioskę w imperium.
Emergency 20
Strategiczne 31 października 2017
Kolejna część serii gier strategiczno-symulacyjnych Emergency, w których przejmujemy kontrolę nad jednostkami straży pożarnej, policji, pogotowia oraz służb technicznych, by stawiać czoła skutkom katastrof, klęsk żywiołowych i wypadków.
Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Etherlords II
Strategiczne 30 września 2003
Druga część turowej strategii RPG w klimatach fantasy, autorstwa studia Nival. Wcielamy się w przywódcę jednej z czterech nacji i walczymy o dominację nad fantastyczną krainą. W tej odsłonie otrzymamy jeszcze więcej magicznych postaci, zaklęć i przedmiotów, spotkamy więcej potworów, wykonamy nowe zadania. Do tego walki przyjdzie nam toczyć w usprawnionej, trójwymiarowej grafice, a do gry dołączony zostaje nowy edytor poziomów.
Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
Strategiczne 24 września 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis.
Apostołowie: Święte Ziemie
Strategiczne 28 września 1999
Strategiczna gra turowa osadzona w realiach fantasy. Rozgrywka przypomina serię Heroes of Might & Magic, gdzie wybierając jedną z nacji, stajemy do walki z licznymi stworami i rasami, a naszym głównym celem jest objęcie terytorium należącego do wroga. Duże możliwości rozwoju głównego bohatera, ogromne ilości zaklęć i tryb dla wielu graczy sprawiają, że warto dać szansę tej grze.
Humankind
Strategiczne 17 sierpnia 2021
Turowa strategia 4X studia Amplitude, wzorowana na serii Sid Meier's Civilization. W Humankind gracz tworzy własną cywilizację, dobierając elementy z wielu historycznych kultur, a następnie musi ją poprowadzić przez kolejne epoki, od starożytności po czasy współczesne.
City of Gangsters
Strategiczne 9 sierpnia 2021
City of Gangsters od studia SomaSim jest turową strategią ekonomiczną, w której rozbudowujemy imperium mafijne w czasach amerykańskiej prohibicji. Zaczynając od zera, naszym zadaniem jest zapewnić miastu alkohol i przy okazji rozprawić się z konkurencją.
Kingdoms Reborn
Strategiczne 3 listopada 2020
Kingdoms Reborn to strategia ekonomiczna typu city builder, za której produkcję odpowiada jednoosobowa firma Earthshine. Zostań przywódcą kolonii i poprowadź swój lud przez epoki, przekształcając niewielką osadę w pokaźną i dobrze prosperującą metropolię.
Viking City Builder
Strategiczne kwiecień 2025
Gra ekonomiczna z elementami strategii czasu rzeczywistego osadzona w epoce podboju ziem europejskich przez wikingów. Viking City Builder oprócz rozbudowy osady pozwala nam też na atakowanie innych wiosek oraz eksplorację okolicznych ziem w poszukiwaniu surowców.
Galactic Civilizations IV: Supernova
Strategiczne 19 października 2023
Supernova to samodzielny dodatek do kosmicznej strategii 4X Galactic Civilizations IV. W porównaniu z podstawową wersją gry autorzy zaimplementowali m.in. nowy system gwiezdnych bitew oraz możliwość tworzenia cywilizacji składającej się z wielu gatunków. Rozbudowano także mechanizmy zarządzania imperium.
Plants vs. Zombies 3: Welcome to Zomburbia
Strategiczne 2025
Mobilna gra strategiczna typu tower defense, która stawia gracza w roli dowódcy oddziału roślin broniących ogrodu przed inwazją zombie. Tak jak poprzednie odsłony, Plants vs. Zombies 3 oferuje całkiem rozbudowany model rozgrywki i cechuje się niemałą dawką humoru. Za jego stworzenie odpowiada studio PopCap Games (autorzy poprzednich części cyklu).
Battlefleet Gothic: Armada 2
Strategiczne 24 stycznia 2019
Kosmiczny RTS, w którym dowodzimy gwiezdnymi flotami toczącymi bitwy w świecie Warhammera 40,000. Gra pozwala pokierować siłami 12 frakcji i koncentruje się na taktycznej stronie wojny, oferując kilka kampanii fabularnych oraz potyczki multiplayer.
Steel Division: Normandy 44
Strategiczne 23 maja 2017
Kolejna strategia wojenna w portfolio wydawniczym Paradox Interactive, opracowana przez francuskie studio Eugen Systems. Produkcja czerpie garściami ze stworzonej przez zespół serii Wargame, pozwalając graczom wziąć udział w walkach w Normandii toczonych w 1944 roku. W grze znalazły się armie takich państw, jak Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Kanada, Anglia, Szkocja oraz Polska.
Hearts of Iron 2
Strategiczne 4 stycznia 2005
Kontynuacja udanej gry strategicznej od studia Paradox Interactive, osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron 2 obejmuje zasięgiem cały świat, a rozgrywka wymaga nadzorowania nie tylko działań militarnych, lecz także wszelkich zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Hearts of Iron 2 oferuje nieskrępowaną swobodę w prowadzeniu wydarzeń poprzedzających wybuch II wojny światowej oraz samego konfliktu.
Sid Meier's Civilization II
Strategiczne 30 czerwca 1996
Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.
Prison Architect
Strategiczne 6 października 2015
Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych.
Might & Magic: Heroes Online
Strategiczne 30 września 2014
Przeglądarkowa wersja jednej z najpopularniejszych serii strategicznych, wykreowanych w 1995 roku przez Jona van Caneghema i jego studio New World Computing. Stworzeniem gry zajęła się ekipa Blue Byte Software – twórcy sagi Settlers, ostatnio specjalizujący się w przeglądarkowych adaptacjach znanych serii (The Settlers, Anno czy Silent Hunter). Pod względem fabularnym gra kontynuuje wątki znane z dwóch ostatnich odsłon cyklu.
Ancient Cities
Strategiczne 24 marca 2023
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, produkcji typu city builder i gry survivalowej, za której opracowaniem stoi niezależne studio Uncasual Games. Gracz wciela się w przywódcę plemienia żyjącego w czasach neolitu, a postawione przed nim zadanie polega na zapewnieniu podopiecznym dachu nad głową i ochrony przed drapieżnikami oraz dostarczeniu pożywienia w ilości wystarczającej do przeżycia.
Empire Eternal
Strategiczne 2025
RTS inspirowany serią Empire Earth, w którym budujemy imperium przez dwadzieścia epok. W Empire Eternal zarządzamy zasobami i prowadzimy taktyczne bitwy przy użyciu coraz bardziej zaawansowanych narzędzi, od broni z kamienia po futurystyczne technologie.
Age of Respair
Strategiczne 2025
Osadzony w średniowieczu RTS, który umożliwia budowę zamków z fortyfikacjami niczym w serii Twierdza. Rozwój królestwa w Age of Respair wymaga nie tylko zarządzania jego gospodarką, ale również stworzenia armii do bronienia swoich włości i oblegania wrogich warowni.