6. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 6. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.
Songs of Syx
Strategiczne 21 września 2020
Rozbudowana gra strategiczna z elementami symulacji, przywodząca na myśl takie tytuły jak RimWorld czy Dwarf Fortress. W Songs of Syx tworzymy od podstaw królestwo w krainie fantasy oraz toczymy bitwy z udziałem nawet 40 tysięcy jednostek.
Star Wars: Empire At War
Strategiczne 16 lutego 2006
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.
Prison Architect
Strategiczne 6 października 2015
Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych.
The Settlers II
Strategiczne 15 lutego 1996
The Settlers II jest drugą odsłoną serii uznawanej za klasykę gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS). Gracz kieruje poczynaniami grupki osadników, która na nowo odkrytym lądzie próbuje zbudować kolonię. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali wciągającą kampanię trybu jednoosobowego, na którą składa się 10 misji, oraz w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer.
Twierdza 2
Strategiczne 19 kwietnia 2005
Druga pełnoprawna odsłona serii strategicznej Stronghold, zapoczątkowanej przez studio Firefly w 2001 roku. Autorzy postanowili nie eksperymentować z mechaniką rozgrywki, rozwijając najlepsze elementy oryginału i proponując graczom ponownie dwie odrębne kampanie, skupiające się na ekonomicznym bądź militarnym aspekcie rozgrywki. Poszerzeniu uległ wachlarz maszyn oblężniczych i środków obronnych, poprawiono realizm oraz wprowadzono możliwość stosowania różnych formacji bitewnych.
Dungeon Keeper 2
Strategiczne 26 czerwca 1999
Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.
StarCraft: Remastered
Strategiczne 14 sierpnia 2017
Odświeżona wersja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego z 1998 roku, opracowana, podobnie jak oryginał, przez studio Blizzard Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł (wzbogacony o dodatek zatytułowany Brood War) doczekał się przede wszystkim znacznie ulepszonej oprawy audiowizualnej. Pomimo że grafika pozostała dwuwymiarowa, wszystkie jej elementy charakteryzują się większą ilością detali.
Terra Invicta
Strategiczne 26 września 2022
Terra Invicta to rozbudowana strategia od twórców popularnych modyfikacji serii XCOM. W grze stajemy wobec kryzysu inwazji obcych na Ziemię i manipulujemy państwami, by odeprzeć lub przywitać kosmitów.
Emergency 4: Global Fighters For Life
Strategiczne 31 marca 2006
Kolejna część strategii o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w szefa organizacji ratunkowej, któremu przyjdzie zmierzyć się z szeregiem wypadków i katastrof w lokalnym mieście. Do tego czekają nas zadania międzynarodowe, nietypowe zagrożenia i możliwość skorzystania ze specjalistycznego sprzętu. Udoskonalono szatę graficzną, a co najważniejsze – wprowadzono nowy tryb multiplayer.
Iron Harvest
Strategiczne 1 września 2020
Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących. Modelem rozgrywki tytuł przypomina serię Company of Heroes, ograniczając aspekty ekonomiczne (gromadzenie surowców, rozbudowa bazy) na rzecz taktycznego dowodzenia jednostkami (mechami, piechotą, pojazdami etc.
Majesty 2: Symulator Królestwa Fantasy
Strategiczne 18 września 2009
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim to długo oczekiwany sequel innowacyjnej gry strategicznej, stworzonej przez grupę Cyberlore Studios w 2000 roku. Tym razem obowiązki deweloperskie wzięło na siebie rosyjskie studio Ino-Co. Cechą wyróżniającą jest brak bezpośredniej kontroli nad bohaterami. Zamiast tego - wyznaczamy jedynie cele i nagrody za ich osiągnięcie.
Victoria 3: Sphere of Influence
Strategiczne 24 czerwca 2024
Drugi duży dodatek do gry typu grand strategy firmy Paradox Interactive z 2022 roku. W Victoria 3: Sphere of Influence budujemy własną strefę wpływów, w ramach której sprzymierzone z nami państwa realizują wspólne cele ekonomiczne lub ideologiczne.
Age of Mythology: Retold
Strategiczne 2024
Age of Mythology: Retold to remake klasycznej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w czasach antycznych. Produkcja pozwala nam pokierować jedną z czterech cywilizacji. Za opracowanie tytułu odpowiada World's Edge znane m.in. z Age of Empires II: Definitive Edition.
Kaiserpunk
Strategiczne 2024
Hybryda city buildera w stylu serii Anno oraz produkcji typu grand strategy, przywodzącej na myśl cykl Europa Universalis. W Kaiserpunk przejmujemy kontrolę nad XX-wiecznym miastem-państwem i rozwijamy je, a także podbijamy kolejne regiony, w ten sposób tworząc własne imperium.
Starminer
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 2024)
Tytuł z pogranicza strategii kosmicznych i symulacji wydany przez Paradox Arc. W grze Starminer przejmujemy kontrolę nad flotą zajmującą się kosmicznym górnictwem. Wydobywamy surowce, tworzymy okręty i je ulepszamy, a także bronimy się przed atakami obcych cywilizacji.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli
Strategiczne 28 listopada 2006
Oficjalny dodatek do drugiej odsłony cyklu The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Akcja rozszerzenia pt. Król Nazguli przenosi graczy do okresu pomiędzy Bitwą Ostatniego Przymierza Ludzi i Elfów, a wyprawą Drużyny Pierścienia. Deweloperzy postawili tym razem na własną inwencję twórczą, gdyż gra opowiada o wydarzeniach opisanych przez J.R.R. Tolkiena jedynie pobieżnie.
Anno 1701
Strategiczne 26 października 2006
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.
StarCraft II: Legacy of the Void
Strategiczne 10 listopada 2015
Trzecia odsłona trylogii StarCraft II, stanowiącej kontynuację bestsellerowego kosmicznego RTS-a firmy Blizzard. Ostatni epizod trzyczęściowej kampanii fabularnej gry poświęcony jest najbardziej tajemniczej rasie w uniwersum StarCrafta - Protossom. W StarCraft II: Legacy of the Void wcielamy się w dowódcę tej zaawansowanej technologicznie frakcji, która przeszła sporą ewolucję w porównaniu do pierwszej odsłony gry z 1998 roku.
Sacrifice
Strategiczne 17 listopada 2000
Sacrifice jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez studio Shiny Entertainment. Akcja gry osadzona została po zakończeniu Świętej Wojny, w której 5 bóstw pokonało stwórcę. Teraz toczą one bezwzględną walkę o panowanie nad światem. Gracz wybiera jedną z frakcji i stara się przechylić szalę zwycięstwa na jej stronę. Gra stworzona została głównie z myślą o trybie multiplayer, w którym może brać udział maksymalnie czterech uczestników.
Europa Universalis III
Strategiczne 23 stycznia 2007
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii strategicznej, rozwijanej od 2001 roku przez firmę Paradox Entertainment. Akcja Europa Universalis III przenosi nas w czasie do połowy XV wieku i pozwala nam pokierować rozwojem jednej z wybranych nacji na przestrzeni ok. 350 lat.
Homeworld Mobile
Strategiczne 11 października 2022
Homeworld Mobile to spin-off cyklu kosmicznych RTS-ów przygotowany z myślą o urządzeniach mobilnych i rozgrywce wieloosobowej. Gra zabiera nas do nowej galaktyki, a filarem rozgrywki są bitwy toczące się w przestrzeni międzygwiezdnej.
Ancestors Legacy
Strategiczne 22 maja 2018
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego polskiego studia Destructive Creations. Akcja gry Ancestors osadzona została w średniowieczu, a kampania dla pojedynczego gracza oparta została na prawdziwych wydarzeniach historycznych. Podczas zabawy przychodzi nam zaś pokierować jedną z czterech zróżnicowanych frakcji: Słowianami, Germanami, Wikingami oraz Anglosasami.
Songs of Silence
Strategiczne 4 czerwca 2024 (wczesny dostęp od 4 czerwca 2024)
Mieszanka strategii turowej typu 4X i RTS-a, wzbogacona o elementy RPG i rozwiązania z karcianek. W Songs of Silence trafiamy do ogarniętego wojną świata fantasy i stajemy na czele jednej ze stron konfliktu, by poprowadzić ją do zwycięstwa.