10. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Heroes of Annihilated Empires
Strategiczne 6 października 2006
„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).

Command & Conquer: Tiberium Alliances
Strategiczne 15 grudnia 2011
Osadzona w uniwersum popularnej serii Command & Conquer przeglądarkowa strategia MMO zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Gra powstała w wyniku współpracy studia EA Phenomic z doświadczonymi deweloperami BioWare Victory. Akcja gry skupia się na zmaganiach o tytułowy kosmiczny minerał – tyberium, a grający mogą opowiedzieć się po jednej z dwóch znanych fanom serii frakcji: GDI lub Nod.

StarCraft II: Heart of the Swarm
Strategiczne 12 marca 2013
Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty. Kampania fabularna poświęcona została rasie Zergów, na czele ze znaną z pierwszego StarCrafta Sarą Kerrigan, która szuka zemsty na imperatorze Terran, Arcturusie Mengsku. W kolejnych misjach gry spotkamy także inne znane postacie, takie jak Jim Raynor, duch Nova czy Matt Horner.

Kleopatra: Królowa Nilu
Strategiczne 28 lipca 2000
Oficjalne rozszerzenie do gry Faraon, kultowej strategii ekonomicznej od studia Impressions Games i firmy Sierra Entertainment, które ponownie przenosi gracza w świat starożytnego Egiptu. Tym razem, zgodnie z tytułem dodatku Kleopatra: Królowa Nilu, gracz przenosi się w nieco bliższe czasy. Do zadań gracza należy odpieranie wrogów, rozbudowa wspaniałych miast oraz wznoszenie historycznych monumentów, w tym słynnej Biblioteki Aleksandryjskiej czy niemniej sławnej latarni morskiej na Faros.

Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny
Strategiczne 10 października 2023
Ósmy duży dodatek do strategii pod tytułem Hearts of Iron IV. Rozszerzenie Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny skupia się na czterech krajach północy – Finlandii, Norwegii, Danii oraz Szwecji – które poszukują własnego sposobu na przetrwanie wojennej pożogi.

R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

American Conquest
Strategiczne 7 lutego 2003
Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.

Warhammer: Mark of Chaos
Strategiczne 14 listopada 2006
Utrzymana w klimatach fantasy strategia czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, osadzona w wykreowanym przez firmę Games Workshop świecie Warhammera. Osią gry jest rozbudowana kampania fabularna, będąca epicką opowieścią o walce z Siłami Chaosu, ukazaną z perspektywy czterech stron konfliktu tzn. Imperiun, Wysokich Elfów, Chaosu oraz szczuropodobnych Skavenów.

Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Strategiczne 26 marca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.

Age of Empires Online
Strategiczne 1 lipca 2014
Kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier strategicznych, opracowana przez studio Gas Powered Games z myślą o sieciowej rozgrywce. Gracz wciela się w rolę przywódcy wybranej przez siebie nacji, którego zadaniem jest rozbudowa własnego miasta, pozyskiwanie surowców, opracowywanie nowych technologii oraz wystawienie jak największej armii i ekspansja na nowe terytoria.

Halo Wars: Definitive Edition
Strategiczne 20 grudnia 2016
Przygotowana przez zespół 343 Industries odświeżona wersja strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się pierwotnie w roku 2009, wyłącznie na konsolach Xbox 360. Halo Wars: The Definitive Edition jest spin-offem popularnej serii strzelanin Halo, a jego akcja toczy się 20 lat przed wydarzeniami opisanymi w pierwszej jej części, kiedy ludzkość toczy wojnę z Imperium Covenant, które uznało nasz gatunek za obrazę dla swoich bóstw i stwórców.

Dota 2
Akcji 9 lipca 2013
Utrzymana w konwencji fantasy gra typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego, action-RPG i zręcznościówki. Tytuł wyprodukowany został przez studio Valve Software jako rozwinięcie popularnego moda Defense of the Ancients do gry Warcraft III: Reign of Chaos. Podobnie jak w pierwowzorze, rozgrywka w Dota 2 opiera się na pojedynkach dwóch maksymalnie pięcioosobowych drużyn, przy czym każdy z graczy kontroluje poczynania jednego herosa.

Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.

Faces of War: Oblicza Wojny
Strategiczne 8 września 2006
Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu. Deweloperzy nie zdecydowali się na wprowadzenie drastycznych zmian w schemacie rozgrywki.

Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Strategiczne 6 grudnia 2016
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na serii Commandos. Shadow Tactics: Blades of the Shogun osadzone jest w Japonii w 1615 roku. Nowy szogun postanawia zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymaga cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu zwraca się o pomoc do grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną kieruje gracz w trakcie kampanii, na którą składa się kilkanaście obszernych misji.

Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).

Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.

Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.

Tropico 3
Strategiczne 24 września 2009
Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strategii ekonomicznych. Mimo przejęcia serii przez nowego dewelopera, bułgarskie studio Haemimont Games, fundamenty rozgrywki pozostały niezmienione. W grze obejmujemy funkcję przywódcy małego wyspiarskiego państewka, przekształcając je w demokratyczny raj bądź bezwzględną dyktaturę. Do naszych obowiązków należy pozyskiwanie zasobów oraz dbanie o dobro obywateli i kontakty dyplomatyczne naszego państwa.

Dark Moon
Strategiczne czerwiec 2025
Gra strategiczna z elementami survivalowymi, opracowana przez polskie studio Jujubee. W Dark Moon gracze przejmują kontrolę nad mobilną bazą księżycową i unikając niszczycielskiego światła, próbują znaleźć sposób na powrót na Ziemię.

Command: Modern Operations
Strategiczne 14 listopada 2019
Rozbudowana strategia wojenna, będąca kontynuacją uznanego Command: Air/Naval Operations z 2013 roku. Produkcja umożliwia realistyczne odtworzenie licznych konfliktów wojennych, które miały miejsce po II wojnie światowej. Za stworzenie gry odpowiada studio Warfare Sims. Wydawcą ponownie jest firma Slitherine.

Sea Power: Naval Combat in the Missile Age
Strategiczne 12 listopada 2024
Strategia czasu rzeczywistego z elementami symulatora od MicroProse, ukazująca alternatywną zimną wojnę w latach 60., 70. i 80. XX wieku. W Sea Power: Naval Combat in the Missile Age dowodzimy siłami morskimi i powietrznymi w kampaniach na morzach i oceanach.