Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

10. RTS

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 10. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.

PC
PC Windows1333 WWW17
PlayStation
Sony PlayStation 535 Sony PlayStation 496 Sony PlayStation 325 Sony PlayStation 213 Sony PlayStation 112 PlayStation Portable9 PlayStation Vita3
Xbox
Microsoft Xbox Series X/S46 Microsoft XBOX ONE100 Microsoft Xbox 36044 Microsoft Xbox9
Mobile
Android109 Apple iOS113 Windows Phone8
Nintendo
Nintendo Switch41 Nintendo Wii5 Nintendo DS19 Nintendo Wii U6 Nintendo 3DS1
Game Boy Advance
Nintendo GameCube3
WIĘCEJ
MNIEJ

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

RTS
Empire Earth II
Empire Earth II

Strategiczne 28 kwietnia 2005

Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.

PC

ParaWorld
ParaWorld

Strategiczne 15 września 2006

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.

PC

Rise of Nations: Rise of Legends
Rise of Nations: Rise of Legends

Strategiczne 9 maja 2006

Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.

PC

Anno 1503: The New World
Anno 1503: The New World

Strategiczne 29 października 2002

Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.

PC

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge

Strategiczne 17 października 2001

Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów.

PC

Sudden Strike
Sudden Strike

Strategiczne 26 października 2000

Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.

PC

Anno 1404: Wenecja
Anno 1404: Wenecja

Strategiczne 25 lutego 2010

Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.

PC

0 A.D.
0 A.D.

Strategiczne 2025

Dostępna w modelu free-to-play strategia RTS autorstwa studia Wildfire Games, złożonego z deweloperów i graczy pracujących za darmo w czasie wolnym. Początkowo gra miała być modyfikacją Age of Empires II, lecz finalnie przeniesiono ją na nowy silnik i udostępniono jako samodzielną produkcję. Głównym zamiarem twórców było zaś zaprezentowanie najważniejszych cywilizacji, żyjących na Ziemi w okresie od V wieku p.n.e. do V wieku czasów nowożytnych. W grze 0 A.D.

PC

Europa Universalis: Mroczne Wieki
Europa Universalis: Mroczne Wieki

Strategiczne 18 kwietnia 2004

Kontynuacja (i zarazem spin-off) wydanej w 2001 roku gry strategicznej Europa Universalis II, koncentrującej się na losach świata w ciągu 400 lat (1419-1820). Pod względem ram czasowych, gra Crusader Kings (dostępna w Polsce pod nazwą Europa Universalis: Mroczne Wieki) stanowi swoisty prolog do wspomnianej pełnoprawnej odsłony cyklu, cofając graczy znacznie wcześniej i pozwalając im pokierować losami mocarstw europejskich w okresie 1066-1419 r.

PC

Cultures 2: Bramy Asgardu
Cultures 2: Bramy Asgardu

Strategiczne 18 maja 2002

Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

PC

Play of Battle
Play of Battle

Strategiczne 2026

Produkcja z pogranicza RTS-ów i gier typu „grand strategy”. W Play of Battle przejmujemy kontrolę nad dowolnym państwem i prowadzimy je na przestrzeni lat 2008-2025. Podczas zabawy nie tylko podejmujemy decyzje o charakterze strategicznym, lecz także dowodzimy na polu bitwy.

PC

Age of Empires Online
Age of Empires Online

Strategiczne 16 sierpnia 2011

Kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier strategicznych, opracowana przez studio Gas Powered Games z myślą o sieciowej rozgrywce. Gracz wciela się w rolę przywódcy wybranej przez siebie nacji, którego zadaniem jest rozbudowa własnego miasta, pozyskiwanie surowców, opracowywanie nowych technologii oraz wystawienie jak największej armii i ekspansja na nowe terytoria.

PC

Close Combat: The Bloody First
Close Combat: The Bloody First

Strategiczne 3 października 2019

Kolejna odsłona cyklu taktycznych RTS-ów, stworzona przez koncern Matrix Games/Slitherine. Gracze przejmują kontrolę nad amerykańską Pierwszą Dywizją Piechoty (znaną pod nazwą Big Red One), biorąc udział w starciach na terenie Tunezji i w górach Sycylii, by ostatecznie trafić na plażę Omaha i uczestniczyć w lądowaniu w Normandii.

PC

Warlords: Battlecry II
Warlords: Battlecry II

Strategiczne 12 marca 2002

Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.

PC

Król Artur
Król Artur

Strategiczne 24 listopada 2009

Połączenie strategii turowej z RTS-em, w której dane nam jest wcielić się w samego legendarnego, tytułowego władcę Brytów i na nowo spisać jego historię. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny.

PC

Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft II: Tides of Darkness

Strategiczne 14 marca 1995

Kontynuacja przebojowej strategii RTS studia Blizzard Entertainment z 1994 roku. Akcja Warcraft II: Tides od Darkness przenosi nas do znanego z pierwowzoru świata Azeroth. Choć od pamiętnej klęski orków minęło aż sześć lat, określani mianem "zielonej zarazy" najeźdźcy nie zrezygnowali ze swoich planów i skorzystawszy z pomocy armady potężnie uzbrojonych statków, docierają do granic królestwa ludzi, marząc o zemście.

PC

Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie

Strategiczne 12 marca 2009

Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.

PC

Chinese Empire
Chinese Empire

Strategiczne 11 marca 2024

Polska gra strategiczna typu city builder, w której wcielamy się w młodego cesarza Chin. W Chinese Empire naszym zadaniem jest stworzenie tytułowego imperium. Dokonujemy tego, wznosząc budowle, gromadząc surowce i produkując dobra oraz dbając o stosunki z sąsiadami.

PC

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Strategiczne 17 listopada 2023

RTS osadzony w uniwersum znanej gry bitewnej. W Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin opowiadamy się po jednej ze stron konfliktu i prowadzimy ją do zwycięstwa, to jest przejęcia kontroli nad ponurą krainą Ghur.

PCPS5XSX

Victory at Sea: Atlantic
Victory at Sea: Atlantic

Strategiczne 5 kwietnia 2024

Trzecia część zapoczątkowanej w 2014 roku serii drugowojennych RTS-ów, które skupiają się na działaniach na morzu. Jak sugeruje tytuł, w Victory at Sea: Atlantic bierzemy udział w operacjach na Oceanie Atlantyckim.

PC

Command & Conquer: Tiberian Sun
Command & Conquer: Tiberian Sun

Strategiczne 24 sierpnia 1999

Trzecia odsłona przełomowej serii strategii czasu rzeczywistego, nawiązująca tym razem do pierwszej części cyklu z roku 1995. Akcja gry przenosi nas jednak już do wieku XXI, gdzie ponownie stajemy po stronie osłabionego porażką Bractwa Nod lub kontrolującego pokój na świecie sojuszu GDI pod dowództwem generała Salomona. Okazuje się bowiem, że charyzmatyczny przywódca Nod wcale nie zginął w ruinach swojej świątyni i wkrótce rozpęta kolejny konflikt, który na zawsze może zmienić oblicze świata.

PC

Total Annihilation
Total Annihilation

Strategiczne 12 września 1997

Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.

PC

Age of Mythology
Age of Mythology

Strategiczne 31 października 2002

Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.

PC

Grey Goo
Grey Goo

Strategiczne 23 stycznia 2015

Klasyczna strategia czasu rzeczywistego w realiach science-fiction, nawiązująca do lat 90-tych i złotej ery RTS-ów. Za powstanie gry odpowiada studio Petroglyph Games, założone przez twórców kultowego cyklu Command & Conquer i mające na swoim koncie m.in. strategię Star Wars: Empire at War. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości na jednej z ziemskich kolonii o nazwie Ekosystem Dziewięć.

PC