Warcraft II: Tides of Darkness PC
Kontynuacja przebojowej strategii RTS studia Blizzard Entertainment z 1994 roku. Akcja Warcraft II: Tides od Darkness przenosi nas do znanego z pierwowzoru świata Azeroth.
Warcraft II: Tides of Darkness Premiera PC
14marca1995
pudełko PL
15czerwca1995
producent: Blizzard Entertainment wydawca: Blizzard Entertainment wydawca PL: CD Projekt SA Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Warcraft II: Tides of Darkness
Tzar: Ciężar Korony
Warcraft III: Reign of Chaos
WarCraft: Orcs and Humans
Blizzard ma w planach remaster Warcrafta 2. Gra przechodzi już wewnętrzne testy (plotka)
Dostał pracę marzeń w Blizzardzie, ale szybko został zwolniony, bo nie pasowały mu niepłatne nadgodziny. Wielki cios okazał się jednak niezwykle szczęśliwy dla Andy’ego Weira
Diablo 1 i pierwsze odsłony Warcrafta dostępne w Battle.net. Z miejsca wzbudziły zainteresowanie
Druga część popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, która przeniesie Cię do fantastycznego świata o nazwie Azeroth. Od pamiętnej wojny pomiędzy orkami a ludźmi minęło sześć długich lat, ale „zielona zaraza” doskonale pamięta o sromotnej porażce. Skorzystawszy z pomocy armady potężnie uzbrojonych statków, orkowie ponownie docierają do granic królestwa ludzi i marząc o zemście jeszcze raz chwytają za topory, aby wybić do nogi jego mieszkańców.
WarCraft II: Tides of Darkness pod względem pomysłu nie odbiega specjalnie od pierwowzoru. Różnice są minimalne, pomijając oczywiście oprawę graficzną, która przeszła prawdziwą rewolucję. Wysoka rozdzielczość, doskonale narysowane i animowane jednostki oraz przyjemne tła i wizerunki budynków potrafią nacieszyć oczy nawet najbardziej wymagającego gracza. Wizualnej uczcie towarzyszy piękna, wręcz monumentalna muzyka, której namiastkę mieliśmy okazję słyszeć już w pierwowzorze.
Do wyboru są dwie kampanie, zawierające czternaście misji dla każdej ze stron. Blizzard Entertainment całkowicie zrezygnował ze scenariuszy rozgrywanych w lochach, mamy za to trzy odmienne klimatycznie tereny (arktyczny, leśny i pustynny). Oprócz znanych z pierwowzoru ras (orków i ludzi), pojawiły się również inne: elfy, krasnoludowie, gobliny i ogry, które na stałe wejdą w skład armii Dobra i Zła. Dodatkowo orkowie dysponują smokami a ludzie gryfami (obie jednostki latające dostępne są jednak dopiero pod koniec gry). Niestety, Blizzard Entertainment nie zadbał o urozmaicenie obu armii, dzięki czemu strony dysponują podobnymi jednostkami. Właściwie jedyną większą różnicą pomiędzy orkami a ludźmi są zaklęcia, które mogą rzucać kapłani i czarodzieje. Jest ich zdecydowanie więcej niż w pierwowzorze, ale nie jest to zaletą, zwłaszcza, że część z nich nie przydaje się do niczego.
Chociaż WarCraft II: Tides of Darkness sprawia przyjemne wrażenie, jest pozycją średnio udaną. Małe zróżnicowanie jednostek obu ras, duża szybkość gry, która nie pozwala na efektywne wykorzystywanie czarów oraz niewiele różniących się od siebie zadań, zostawia ją w tyle za konkurencyjnymi produkcjami z tamtych lat (np. Command & Conquer). Mimo to WarCraft II: Tides of Darkness może się spodobać, głównie dzięki świetnej oprawie audiowizualnej oraz przystępnemu i budzącemu dużo emocji trybowi Multiplayer.
Ostatnia modyfikacja 18 marca 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1 - 8
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 8,5 / 10 na podstawie 1049 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Warcraft II: Tides of Darkness: 12+
Warcraft II: Tides of Darkness Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 133
- 32 MB