9. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Steel Division 2
Strategiczne 20 czerwca 2019
Kontynuacja wydanej w 2017 roku strategii czasu rzeczywistego Steel Division: Normandy 44 od studia Eugen Systems. Podobnie jak w przypadku poprzednika, akcja gry rozgrywa się podczas II wojny światowej, jednak gracze rzuceni zostają tym razem na wschodni front konfliktu.

Falling Frontier
Strategiczne 2025
Kosmiczny RTS stawiający na realistyczne podejście do kosmicznej wojny i ekspansji. Dzieło jednoosobowego zespołu Stutter Fox Studios wyróżnia się nietypowym rozwiązaniem kwestii zasobów i logistyki, rzutującym na całą rozgrywkę.

Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.

Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.

Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Strategiczne 24 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.

Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.

Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

Dark Moon
Strategiczne czerwiec 2025
Gra strategiczna z elementami survivalowymi, opracowana przez polskie studio Jujubee. W Dark Moon gracze przejmują kontrolę nad mobilną bazą księżycową i unikając niszczycielskiego światła, próbują znaleźć sposób na powrót na Ziemię.

The Great War: Western Front
Strategiczne 30 marca 2023
Gra strategiczna, która łączy elementy RTS-a i strategii turowej. W The Great War: Western Front od studia Petroglyph bierzemy udział w działaniach na froncie zachodnim I wojny światowej, dowodząc oddziałami ententy lub państw centralnych. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rozgrywkę w trybie multiplayer.

Sins of a Solar Empire II: Paths to Power
Strategiczne 27 marca 2025
Pierwszy dodatek do kosmicznej strategii z elementami 4X od firmy Stardock z 2022 roku. Sins of a Solar Empire II: Paths to Power wprowadza nowe mapy w formie scenariuszy różniących się warunkami początkowymi i sposobami na zwycięstwo. Gracze mogą też tworzyć własne misje.

They Are Billions
Strategiczne 18 czerwca 2019
Steampunkowa strategia czasu rzeczywistego, w której musimy bronić kolonię ludzką przed gigantycznymi hordami zombie. They Are Billions powstało za sprawą twórców Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans. Podstawowym zadaniem gracza jest nadzorowanie i rozwój bazy. Wymaga to gromadzenia surowców, stawiania i ulepszania budynków, tworzenia sieci energetycznej itp. Stałym zagrożeniem są gigantyczne armie zombie – silnik gry jest w stanie wygenerować nawet 20 tysięcy żywych trupów.

Empire of the Ants
Strategiczne 7 listopada 2024
RTS stworzony na silniku Unreal Engine 5, w którym prowadzimy do boju armię mrówek i innych owadów w perspektywie TPP. Empire of the Ants jest adaptacją wydanej w 1991 roku powieści pod tytułem Imperium mrówek, autorstwa Bernarda Werbera.

Dungeon Keeper 2
Strategiczne 26 czerwca 1999
Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.

Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.

SpellForce 2: Władca Smoków
Strategiczne 23 marca 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do Spellforce 2: Shadow Wars. Historia w SpellForce 2: Władca Smoków kontynuuje wątki opowiedziane w podstawowej wersji gry, koncentrując się na problemie, jakim okazała się słabnąca moc łączących poszczególne wyspy portali. Rozpoczęła się krwawa wojna, mająca zaprowadzić jej uczestników na nowe, nadające się do zamieszkania terytoria.

Call to Arms
Strategiczne 27 kwietnia 2018
Wojenna strategia czasu rzeczywistego z elementami gry akcji, opracowana przez studio Digitalmindsoft, które wraz z ekipą Best Way stworzyło popularną serię RTS-ów Men of War. W przeciwieństwie do wspomnianego cyklu, akcja Call to Arms rozgrywa się w czasach współczesnych, a podczas zabawy korzystamy z uzbrojenia faktycznie wykorzystywanego przez dzisiejsze armie (np. czołg M1A2 Abrams czy samochód terenowy Humvee).

Desert Rats vs. Afrika Korps
Strategiczne 5 kwietnia 2004
Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.

Real War: Pradawna wojna
Strategiczne 25 września 2001
Jest to gra strategiczna, w której w czasie rzeczywistym dowodzimy wieloma rzeczywistymi jednostkami bojowymi. Naszym celem jest skuteczne przeciwstawienie się stale rosnącej sile międzynarodowych terrorystów.

Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.

Halo Wars 2
Strategiczne 17 lutego 2017
Kontynuacja osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 jako spin-offowa odsłona cyklu strzelanin FPS Halo. Druga część serii wyprodukowana została we współpracy firmy 343 Industries (rozwijającej markę Halo po firmie Bungie Software) oraz studia Creative Assembly, znanego przede wszystkim z niezwykle popularnej serii strategicznej Total War.

Stellaris: Shadows of the Shroud
Strategiczne wrzesień 2025
Dodatek do kosmicznej strategii 4X firmy Paradox Interactive, który modyfikuje psioniczną drogę rozwoju i pozwala na przejście przez enigmatyczny Woal. Stellaris: Shadows of the Shroud wprowadza nowe typy rządów, sojusze z patronami i ryzyko całkowitej zagłady.

Alien Nations
Strategiczne 20 marca 1999
Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje: waleczne Amazonki, przebiegłych Sajikisów oraz odważnych Pimmonów.

Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.

StarCraft
Strategiczne 28 marca 1998
Kultowa strategia czasu rzeczywistego legendarnego studia Blizzard Entertainment. Gra osadzona jest w klimatach science fiction i przedstawia dynamiczne starcia trzech wrogich frakcji: potomków Ziemian znanych jako Terranie, tajemniczej cywilizacji Protossów oraz rasy insektoidalnych Zergów. StarCraft oferuje 30 rozbudowanych misji rozłożonych na trzy odmienne kampanie dla jednego gracza.