11. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.
Warhammer: Mark of Chaos
Strategiczne 14 listopada 2006
Utrzymana w klimatach fantasy strategia czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, osadzona w wykreowanym przez firmę Games Workshop świecie Warhammera. Osią gry jest rozbudowana kampania fabularna, będąca epicką opowieścią o walce z Siłami Chaosu, ukazaną z perspektywy czterech stron konfliktu tzn. Imperiun, Wysokich Elfów, Chaosu oraz szczuropodobnych Skavenów.
Blitzkrieg 3
Strategiczne 2 czerwca 2017
Kontynuacja cyklu wojennych strategii RTS, wydawanych w latach 2003-2005. Za powstanie gry odpowiadają twórcy serii z rosyjskiego studia Nival Interactive, znanego m.in. za sprawą takich gier jak Heroes of Might & Magic V, Silent Storm czy seria Etherlords. W odróżnieniu od swych poprzedniczek, Blitzkrieg 3 nastawiony jest głównie na rozgrywkę w trybie multiplayer i czerpie z rozwiązań znanych z mobilno-przeglądarkowych strategii free-to-play pokroju Clash of Clans.
Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.
Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.
Age of Mythology
Strategiczne 31 października 2002
Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.
Minecraft Legends
Strategiczne 18 kwietnia 2023
Tytuł z pogranicza gier akcji i strategii, opracowany przez ekipy Mojang Studios i Blackbird Interactive. W Minecraft Legends naszym zadaniem jest obrona krainy Overworld przed piglinami – najeźdźcami z Netheru. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb kooperacyjny i moduł PvP.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Graviteam Tactics: Mius-Front
Strategiczne 5 marca 2016
Komputerowa strategia wojenna osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Grę stworzyło studio Graviteam, które ma na koncie kilka podobnych produkcji. Tym razem gracz może poprowadzić niemieckie bądź radzieckie wojska w tytułowych walkach na froncie nad rzeką Mius, toczonych w 1943 roku. Gra oferuje dwie rozbudowane operacje, których przebieg kształtują decyzje zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz działania gracza. Rozgrywka w Graviteam Tactics: Mius-Front jest dwufazowa.
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Strategiczne 12 czerwca 2012
Samodzielne rozszerzenie do stworzonej przez studio Ironclad Games gry Sins of a Solar Empire; Grzechy Imperium Słońca, łączącej cechy klasycznego RTS-a z elementami strategii 4X. Dodatek przedstawia dalsze losy wielkiego galaktycznego konfliktu, w którym część zmęczonych nieustającą wojną obywateli rozpoczyna tytułową rebelię.
Age of Empires II: HD Edition
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Odświeżona wersja popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Age of Empires II: The Age of the Kings oraz rozszerzenia Age of Empires II: The Conqueror. Reedycja przygotowana została przez studio Hidden Path Entertainment we współpracy z firmą Microsoft Game Studios. W porównaniu z oryginałem z 1999 roku, zmiany wprowadzone w Age of Empires II: HD Edition objęły przede wszystkim oprawę wizualną, która została zremasterowana do standardu HD (High Definition).
Stellaris: Distant Stars
Strategiczne 22 maja 2018
Rozszerzenie do gry strategicznej Stellaris od Paradox Development Studio. W Distant Stars pojawiły się nowe scenariusze, dodatkowe technologie, kolejne układy planetarne oraz wielkie istoty z odległych zakątków wszechświata.
Stormgate
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od sierpień 2024)
RTS dystrybuowany w modelu free-to-play, za którego opracowaniem stoją weterani z firmy Blizzard Entertainment – zespół Frost Giant Studios. W Stormgate przejmujemy kontrolę nad ludźmi bądź kosmicznymi najeźdźcami znanymi jako Infernale. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb współpracy oraz moduł PvP.
Kingdom Rush Vengeance
Strategiczne 22 listopada 2018
Czwarta odsłona cyklu strategii tower defense Kingdom Rush. Gracze przenoszą się do fantastycznej krainy pełnej magii, potworów i rycerzy. Tym razem głównymi bohaterami są jednak mroczne armie potężnego Vez’nana, który szuka zemsty za upokarzające porażki w przeszłości. Aby mu w tym pomóc, musimy wznosić budynki obronne, rzucać czary oraz wysyłać do walki wyspecjalizowanych żołnierzy – wszystko po to, by powstrzymać atakujących wojowników przeciwnika.
Rise of Nations
Strategiczne 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.
Earth 2150: Escape from the Blue Planet
Strategiczne 13 czerwca 2000
Ziemię i jej księżyc czeka kosmiczna katastrofa. Jedyną nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Ponieważ do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców przeżyje ten, który przejmie nad nimi kontrolę.
Emperor: Battle for Dune
Strategiczne 12 czerwca 2001
Trzecia strategia czasu rzeczywistego studia Westwood, oparta na Diunie, słynnej powieści Franka Herberta. Akcja rozgrywa się po śmierci imperatora Fredricka IV. Gracz wciela się w jedną z trzech nacji, które walczą o unikalny surowiec i władzę absolutną nad wszystkimi innymi istotami. Świetna, trójwymiarowa grafika, nowe jednostki i możliwość rozgrywki w sieci z innymi graczami czynią tą produkcję obowiązkową dla wszystkich fanów Diuny.
Assault Squad 2: Men of War Origins
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Bitewna strategia czasu rzeczywistego, będąca remakiem oryginalnego Men of War z 2009 roku. Oba tytuły opracowały studia Digitalmindsoft i Best Way. Podobnie jak pierwowzór, Assault Squad 2: Men of War Origins jest grą wojenną osadzoną w okresie II wojny światowej. Zamiast klasycznego rozbudowywania bazy czy gromadzenia surowców, cała uwaga skupiona została na aspekcie taktycznym i dowodzeniu oddziałami.
Wargame: AirLand Battle
Strategiczne 29 maja 2013
Kontynuacja wydanej w 2012 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego Wargame: Zimna Wojna. Wargame: AirLand Battle przenosi gracza w szczytowy okres Zimnej Wojny (1975-1985), pozwalając na wzięcie udziału w fikcyjnych operacjach militarnych sił NATO i Układu Warszawskiego w Europie Północnej. Podobnie jak pierwowzór, gra oferuje kilka wariantów zabawy w trybie jedno- i wieloosobowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 750 rodzajów jednostek bojowych, reprezentujących siły wojskowe 12 państw.
StarCraft II: Heart of the Swarm
Strategiczne 12 marca 2013
Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty. Kampania fabularna poświęcona została rasie Zergów, na czele ze znaną z pierwszego StarCrafta Sarą Kerrigan, która szuka zemsty na imperatorze Terran, Arcturusie Mengsku. W kolejnych misjach gry spotkamy także inne znane postacie, takie jak Jim Raynor, duch Nova czy Matt Horner.
Homeworld: Cataclysm
Strategiczne 30 czerwca 2000
Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.
Kroniki Czarnego Księżyca
Strategiczne 27 czerwca 1999
Zostań dzielnym i nieustraszonym rycerzem, opowiedz się po jednej ze stron konfliktu toczącego się w przepięknej fantastycznej, pełnej magii krainie i walcz w obronie interesów swojego władcy.
Europa Universalis
Strategiczne 21 lutego 2001
Epicka gra strategiczna firmy Paradox Development Studio, której akcja rozgrywa się na przestrzeni trzystu lat burzliwych dziejów Starego Kontynentu – od okresu Wielkich Odkryć Geograficznych (1492) aż po czas Wojen Napoleońskich (1792). W grze Europa Universalis możemy stanąć na czele jednego z ówczesnych mocarstw, takich jak Hiszpania, Anglia, Prusy, Francja, Portugalia a nawet Polska, a od naszych poczynań zależne są losy tego państwa oraz jego sąsiadów.