Rogue Command PC
Rogue Command łączy klasycznego RTS-a z unikatowością każdej rozgrywki cechującą gry typu roguelike. Budujemy i bronimy swej futurystycznej bazy na procedurealnie generowanych mapach, za każdym razem stosując inną konfigurację z zebranych do talii kart.
Rogue Command Premiera PC
wczesny dostęp
18listopada2024
data nieogłoszona
producent: feneq wydawca: feneq Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Rogue Command to połączenie dynamicznej strategii czasu rzeczywistego z roguelike opartym o budowanie talii kart (deck-building). Za projekt odpowiada dwuosobowe niezależne studio feneq.
Gameplay
Każdy poziom zaczyna się od umieszczenia inżyniera na proceduralnie generowanej mapie. Budujemy bazę i pozyskujemy surowce, organizując małą armię celem destrukcji bazy wroga, na co mamy kwadrans. Rogue Command charakteryzuje wymagająca szybkiego mikrozarządzania dynamika rozgrywki: mapy są małe, zaś jednostki wartkie, możemy jednak jednym przyciskiem spowolnić czas o 10%.
Po każdej bitwie wybieramy spośród dostępnych kart, dodając nowe budynki, jednostki i ulepszenia do swojego arsenału. Strategie rozwijają się w miarę wykonywania prostych misji i nabywania kolejnych kart do talii. Mnogość jednostek i budynków (a jest ich ponad sto) wraz z unikatowością każdej gry pozwalają na tworzenie różnych kombinacji.
Na podjętą taktykę wpływ mogą mieć interakcje środowiskowe, takie jak spowalniająca mgła, prędko rosnące lasy bambusowe, ciekawska fauna czy rozprzestrzeniające się pożary. Rogue Command pozwala przeprowadzić atak z zaskoczenia, wykorzystując do tego burzę piaskową lub poczekać na ulewę, która osłabi zadawane przez wroga obrażenia od ognia.
Całość utrzymana jest w klimacie lekkiego science-fiction.
Grafika i muzyka
Rogue Command posiada prostą oprawę graficzną low poly oraz ścieżkę dźwiękową typu synthwave, przywodzącą na myśl tę z FTL: Faster Than Light.
Ostatnia modyfikacja 26 września 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Rogue Command: 12+