13. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Battle Realms
Strategiczne 9 listopada 2001
RTS, w którym trafiamy do fantastycznego świata inspirowanego azjatyckimi mitami. Battle Realms zabiera nas w sam środek wojny pomiędzy czterema zwaśnionymi klanami.

Offworld Trading Company
Strategiczne 28 kwietnia 2016
Strategia ekonomiczna stworzona pod wodzą Sorena Johnsona – jednego z głównych projektantów Civilization 3 i 4. Akcja Offworld Trading Company przenosi nas na Marsa, gdzie przejmujemy kontrolę nad własną kompanią handlową, rywalizując o czołową pozycję na planecie. Sedno rozgrywki stanowi rozbudowany moduł handlu, dynamicznie reagujący na zmieniającą się sytuację rynkową.

Halo Wars 2
Strategiczne 17 lutego 2017
Kontynuacja osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego, która ukazała się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 jako spin-offowa odsłona cyklu strzelanin FPS Halo. Druga część serii wyprodukowana została we współpracy firmy 343 Industries (rozwijającej markę Halo po firmie Bungie Software) oraz studia Creative Assembly, znanego przede wszystkim z niezwykle popularnej serii strategicznej Total War.

Bellfortis
Strategiczne 29 stycznia 2025
Strategia łącząca elementy grand strategy i RTS-a, mająca stanowić mniej wymagającą alternatywę dla Crusader Kings III bądź Total War: Medieval II. W Bellfortis stajemy na czele średniowiecznego królestwa, które prowadzimy ku dominacji nad pozostałymi państwami.

Hegemonia: Żelazne Legiony
Strategiczne 13 listopada 2002
Stworzona przez węgierski zespół Digital Reality kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D czerpiąca pomysły z serii Imperium Galactica oraz z gry Homeworld. Historia przenosi nas w odległą przyszłość, do roku 2104 i opowiada o konflikcie ziemskiego rząd z położonymi na innych planetach koloniami.

Heroes of Annihilated Empires
Strategiczne 6 października 2006
„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Strategiczne 17 października 2001
Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów.

Shogun: Total War
Strategiczne 13 czerwca 2000
Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.

Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
Strategiczne 11 grudnia 2009
Reign: Conflict of Nations to przygotowana przez rosyjskie studio Lesta gra strategiczna z elementami RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Gracze wcielają się w rolę przywódcy jednej z 26 frakcji i uczestniczą w trwających 300 lat zmaganiach o dominację. W Polsce gra ukazała się pod tytułem Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu i zawierała szereg znaczących zmian w porównaniu z oryginalnym wydaniem.

Age of Empires III: The WarChiefs
Strategiczne 17 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires III, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Gracz otrzymuje do dyspozycji trzy nowe nacje (Irokezi, Siuksowie oraz Aztekowie), którym poświęcono fabularną kampanię.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Strategiczne 12 marca 2009
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów.

0 A.D.
Strategiczne 31 marca 2016
Dostępna w modelu free-to-play strategia RTS autorstwa studia Wildfire Games, złożonego z deweloperów i graczy pracujących za darmo w czasie wolnym. Początkowo gra miała być modyfikacją Age of Empires II, lecz finalnie przeniesiono ją na nowy silnik i udostępniono jako samodzielną produkcję. Głównym zamiarem twórców było zaś zaprezentowanie najważniejszych cywilizacji, żyjących na Ziemi w okresie od V wieku p.n.e. do V wieku czasów nowożytnych. W grze 0 A.D.

Symulator Misji Ratunkowych: Emergency 5
Strategiczne 28 listopada 2014
Piąta pełnoprawna część popularnej strategii RTS, poświęconej pracy służb ratowniczych. Seria zadebiutowała w 1998 roku, a za powstanie jej kolejnej odsłony odpowiadają ponownie twórcy cyklu z niemieckiego studia Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w rolę koordynatora jednostek ratunkowych, pod którego kontrolą znajdują się oddziały straży pożarnej, policji, ratownictwa medycznego oraz służb technicznych.

Homeworld: Deserts of Kharak
Strategiczne 20 stycznia 2016
Kolejna odsłona cyklu kosmicznych strategii czasu rzeczywistego, opracowana przez debiutujące studio Blackbird Interactive, złożone w dużej części z oryginalnych twórców serii. Pod względem fabularnym Homeworld: Desert of Kharak stanowi prequel pierwszego Homeworlda, a akcja gry toczy się na tytułowej planecie, będącej areną permanentnej wojny o zasoby, toczonej przez zamieszkujące ją frakcje.

Hearts of Iron IV: Götterdämmerung
Strategiczne 14 listopada 2024
Dziesiąty duży dodatek do drugowojennej strategii od Paradox Interactive. W Hearts of Iron IV: Götterdämmerung możemy zmienić bieg historii, pisząc od nowa polityczne i militarne (m.in. przez badania nad nowymi technologiami) dzieje Niemiec, Austrii, Węgier oraz Belgii.

Frostpunk: Beyond the Ice
Strategiczne 29 października 2024
Mobilna odsłona popularnej postapokaliptycznej strategii polskiego 11 bit studios. W grze wcielamy się w zarządcę osady próbującego przetrwać w świecie skutym lodem. Za grę odpowiada chińskie studio NetEase Games.

Celtic Kings: Rage of War
Strategiczne 27 sierpnia 2002
Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.

Myth: Upadli Władcy
Strategiczne 21 lipca 1997
Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów.

Warrior Kings
Strategiczne 4 marca 2002
Warrior Kings to wyprodukowana przez studio Black Cactus strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w fantastycznej krainie Orbis. Gracz wciela się w przywódcę zniszczonego królestwa, a jego zadaniem jest przywrócić mu dawną świetność i pokonać wszystkich wrogów. Rozgrywka umożliwia toczenie widowiskowych bitew z udziałem setek jednostek.

Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.

Age of Mythology: Retold - Immortal Pillars
Strategiczne 4 marca 2025
Pierwszy dodatek do RTS-a czerpiącego z mitologii świata. W Age of Mythology: Retold - Immortal Pillars trafiamy do antycznych Chin, gdzie osadzono nową kampanię. Poza tym rozszerzenie przynosi bóstwa i jednostki z mitów Państwa Środka, które wyposażono w unikalne moce.

Sudden Strike 4
Strategiczne 11 sierpnia 2017
Czwarta odsłona zapoczątkowanej w roku 2000 serii wojennych strategii czasu rzeczywistego studia Fireglow, której stworzenie po przejęciu praw do marki przez Kalypso Media, powierzono młodej ekipie studia Kite Games. Podobnie jak we wcześniejszych częściach cyklu, akcja Sudden Strike 4 osadzona została w czasach II wojny światowej.

Supernova
Strategiczne 18 grudnia 2019
Osadzona w realiach science fiction gra strategiczna typu MOBA, za której powstanie odpowiada węgierskie Primal Game Studio. W grze Supernova pole bitwy stanowi cały wszechświat, zaś gracze opowiadają się po stronie ludzi bądź Obcych, walczących między sobą o prawo do istnienia. Swe siły łączą zaś najzdolniejsi dowódcy z całego uniwersum, tacy jak najemnicy, potężne mechy, cyborgi oraz liczne obce rasy, dla których walka o przetrwanie stanowi chleb powszedni.

Frozenheim
Strategiczne 16 czerwca 2022
RTS wzbogacony o wyraźnie zarysowane elementy city buildera, w którym przejmujemy kontrolę nad osadą wikingów. W Frozenheim zdobywamy surowce i pożywienie oraz wznosimy nowe budynki i ulepszamy już posiadane, a także prowadzimy działania wojenne. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie multiplayer.